Tolušić : 90% pekarskih proizvoda u Lidlu i Kauflandu nije iz Hrvatske

A.B.

“Bez obzira na jeftinu hrvatsku pšenicu i vrijedne pekare, 90% proizvoda koje vidite na slikama (u ovom slučaju se radi o Kauflandu, ali isto je i u Lidlu i drugim lancima) NE dolaze iz Hrvatske”, napisao je ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić na Facebooku, pozivajući hrvatske potrošače na kupovinu hrvatskih proizvoda (N1).

Upitali smo trgovačke lance Lidl i Kaufland koliko pekarskih proizvoda hrvatskog porijekla prodaju u svojim poslovnicama u Hrvatskoj, odnosno za koliko je postotaka g. Tolušić pretjerao ili umanjio količinu uvezenog kruha.

Oba trgovačka lanca demantiraju Tolušića, premda je očigledno da oko polovice pekarskih proizvoda uvoze: Kaufland navodi da peciva hrvatskog porijekla zauzimaju 60 posto polica rezerviranih za ovu vrstu namirnica, a Lidl navodi da imaju više od polovice hrvatskih pekarskih proizvoda.

“Prilikom odabira dobavljača naš je prvenstveni cilj i naša želja da surađujemo sa hrvatskim proizvođačima te da se njihova ponuda nađe na našim policama, a to nam u većoj mjeri i uspijeva. Omjer domaćih dobavljača je dosegnuo otprilike 70 posto u voću i povrću, dok je u pekari u stalnom i akcijskom poslovanju i više od 50 posto”, navode u Lidlu, dodajući da su u 2016. i 2015. godini u sklopu projekta Croamore izvezli preko 20 posto hrvatskih proizvoda na inozemna tržišta gdje posluju i to prodajući proizvode Pan-peka, Kandita, Vindije, Zagrebačke pivovare i drugih.

U Kauflandu navode da im je žao što se njihov lanac spominje u ovom kontekstu, budući da nude velik broj hrvatskih proizvoda, nastojeći podržati proizvođače iz RH koliko je moguće.

“Što se pekarskih proizvoda konkretno tiče, trenutno u svojoj ponudi imamo skoro 60 posto proizvoda hrvatskog porijekla”, navode u Kauflandu, dodajući da redovito ispunjavaju i sve obveze prema poslovnim partnerima, zapošljavajući oko 3.700 radnika, a od osnutka, tvrde, u RH su investirali 3,5 milijardi kuna.

Podatak koji nedostaje u Tolušićevoj izjavi je zasigurno koje se to trgovine mogu pohvaliti većim udjelom hrvatskih proizvoda na svojim policama, budući da su se i neki drugi, domaći lanci proslavili sa prodajom proizvoda vlastite marke – iz uvoza (Index).


Iz kategorije "Ocjena točnosti"