Više od 40 tisuća pregleda prikupila je objava na Facebooku o prodaji 100 komada motorne pile STIHL zbog “stečaja i likvidacije”. Također, kako se navodi u objavi, količina je ograničena, a kupci trebaju “požuriti” ako žele kupiti.
Klik na poveznicu koja se dijeli na Facebooku odvodi vas na stranicu koja se nalazi na domeni “www.apxeshop.online”. Nakon što kliknete “naruči odmah” i odaberete paket i količinu narudžbe, potrebno je unijeti svoje podatke: ime i prezime, mobilni telefon, poštanski broj i područje te e-mail.
Veliki broj lažnih stranica koje nude STIHL proizvode
S obzirom na veliki broj pregleda koje je objava dobila, Faktograf.hr obratio se Unikomerc uvozu d.o.o. koji je ekskluzivni uvoznik i distributer STIHL proizvoda za Republiku Hrvatsku.
Oni su nam odgovorili kako više nisu u mogućnosti otvoriti poveznicu koju smo im poslali te da, “s obzirom da se uz grešku stranice nalazi kinesko pismo, za pretpostaviti je da se radi o lažnoj stranici”.
“Trenutno se i mi kao uvoznici, i tvrtka STIHL kao proizvođač suočavamo s velikim brojem lažnih stranica na webu i na društvenim mrežama putem kojih se nude STIHL proizvodi po iznimno niskim cijenama te pretpostavljamo da se radi o krivotvorinama. Lažni oglašivači koriste slikovne materijale i logo tvrtke STIHL kako bi potencijalne kupce uvjerili da se radi o originalnim proizvodima. U zadnje vrijeme imamo dosta poziva kupaca koji su na taj način kupili lažne STIHL proizvode i koji se žale da su primili proizvod loše kvalitete koji nipošto ne odgovara originalu. Tvrtka STIHL je upoznata sa svime navedenim, a naše upozorenje je objavljeno na našoj Facebook stranici te na web stranici“, kažu iz Unikomerca.
“STIHL proizvodi dostupni su samo preko STIHL ovlaštenih trgovaca te putem ovlaštene online trgovine”, piše Unikomerc te dodaju kako su na njihovoj web-stranici navedene preporučene maloprodajne cijene STIHL proizvoda. “Svako značajno odstupanje od prikazanih cijena može biti razlog za sumnju u originalnost proizvoda”, ističu.
Česti su lažni nagradni natječaji, prevare i phishing kampanje
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone ili ‘prodaju’ proizvode renomiranih proizvođača po izrazito niskim i povoljnim cijenama. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.
Takđer, internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža vrlo često obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Vrlo su česte i takozvane phising kampanje, odnosno mrežne krađe podataka. Kako se navodi na stranicama CARNeta, phishing (varijanta engleske riječi za pecanje, fishing) je vrsta socijalnog inženjeringa koja se odnosi na prijevare, kojima se služe zlonamjerni korisnici šaljući lažne poruke, koristeći pritom postojeće internet servise. Riječ je o kriminalnoj aktivnosti. Koristeći razne načine manipulacije, kriminalci od korisnika pokušavaju prikupiti povjerljive podatke (korisnička imena, lozinke, podaci s kreditnih kartica i sl.). Kako ističu, društvene mreže posebno su opasne jer podaci prikupljeni sa njih mogu poslužiti za krađu identiteta, ali i zbog činjenice da poruke dobivene od prijatelja, kojima su kompromitirani (oteti) računi, imaju određeni kredibilitet.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.