Proizvođač prvog odobrenog mRNA cjepiva protiv Covida, Pfizer, preuzeo je sredinom prosinca biotehnološku tvrtku Seagen, koja se bavi razvojem tzv. pametnih lijekova za rak. Konkretnije, bave se proizvodnjom konjugata antitijelo-lijek (ADC), koji ispostavljaju kemoterapiju u stanice raka bez nanošenja štete drugim tkivima.
Za akviziciju se zna od početka godine, kada je najavljena. Europska komisija odobrila preuzimanje sredinom listopada, a ono je završeno sredinom prosinca. Portal Epoha, kao i pojedini drugi korisnici Facebooka, u ovome vide priznanje da cjepiva uzrokuju turbo karcinome. Priča potječe sa Substack naloga Williama Makisa, koji je početkom prosinca gostovao videolinkom u Saboru i govorio o turbo karcinomima, o čemu smo pisali ranije. Epoha tako piše kako čelnik Pfizera prorokuje uzlet broja “turbo karcinoma” i pita se odakle mu ta informacija. Najave da će drastično povećati proizvodnju (“u mjerilu”, što je pogrešan prijevod izraza “on scale”) onkoloških pripravaka smatra dokazom da su cjepiva uzročnik novoj soja tzv. turbo karcinoma:
“Pfizer je zaprepastio medicinski svijet dovršivši 43 milijarde dolara vrijednu akviziciju Seagena, male farmaceutske tvrtke koja liječi turbo karcinome i zarađuje jedva 2 milijarde dolara godišnje.
Akvizicija znači da Pfizer postaje najveća onkološka tvrtka na svijetu, sposobna liječiti većinu turbo karcinoma uzrokovanih mRNA cjepivima.
…Prvo, mora se priznati da Pfizerova (i Modernina) mRNA cjepiva protiv COVID-19 uzrokuju turbo karcinome po stopama dosad neviđenim u povijesti svijeta.
…
Pfizerova nova akvizicija vodi ih od mogućnosti “liječenja” dva od ovih turbo karcinoma do mogućnosti liječenja sedam od 10. Nije loše za tvrtku koja želi savladati tržište u liječenju istih problema koje ono uzrokuje.
Ali postaje još gore. Izvršni direktor Pfizera Albert Bourla dao je intervju za medije o akviziciji Seagena vrijednoj 43 milijarde dolara. Evo ključnih zaključaka iz njegovih intervjua:
– 33% ljudi ĆE u budućnosti dobiti turbo rak (u to je on siguran)
– Cijele obitelji ĆE biti pogođene (opet, on je siguran)
– Novi tretmani protiv raka su poput “projektila” koji će ciljati “većinu” turbo karcinoma
– Pfizer će ih proizvoditi U RAZMJERIMA KAKVA NIKADA PRIJE VIDJENA
– Do 2025. Pfizer će “imati globalnu mrežu”
– “Imamo vrlo brz način dovršetka kliničkih ispitivanja”
– Proizvodit će se “U MJERILU”, “baš kao mRNA”…
Zašto bi bilo koja tvrtka morala proizvoditi lijekove protiv raka u dosad neviđenim razmjerima? Zašto bi Pfizer, od svih tvrtki, bio voljan kladiti se u desetke milijardi dolara na to da će turbo rakovi nastaviti eksplodirati eksponencijalnom brzinom diljem svijeta u narednim godinama?”, stoji u tekstu Epohe.
Turbo karcinomi
Za početak, i sâm William Makis kaže kako naziv turbo karcinom nije službena dijagnoza, već ime koje su (protivnici cijepljenja) nadjenuli brzo rastućim karcinomima, često otkrivenim u poodmakloj fazi.
Povećana incidencija ovakvih karcinoma još uvijek nije registrirana u javnom zdravstvu, a kamoli dovedena u vezu s cijepljenjem, premda se zbog pandemije očekivao veći broj dijagnoza raka u poodmaklim stadijima. Razlog je manja dostupnost zdravstvene skrbi te propuštanja preventivnih i kontrolnih pregleda, ali i starenje stanovništva kojemu se generalno pripisuje porast broja dijagnoza u razvijenom svijetu u godinama koje dolaze. Dakle, nema dokaza za tezu za mRNA cjepiva uzrokuju tzv. turbo karcinome.
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
Kako Bourla zna da će 33 posto ljudi dobiti dijagnozu raka?
Bourla je o učestalosti dijagnoze karcinoma – dakle, ne turbo raka – pričao, između ostaloga, i za Yahoo News. Turbo rak nigdje ne spominje iz ranije navedenog razloga što se ne radi o medicinskom terminu.
Da će svaka treća osoba doživjeti tu dijagnozu u životu, naime, nije nikakva novost, Bourlino otkriće ili predviđanje. Radi se o podatku kojim barata većina javnozdravstvenih institucija i organizacija koje se bave istraživanjem karcinoma, o čemu smo pisali.
Da informacija dolazi od Američkog društva na rak doslovno je jasno iz prvog skrola na Makisovom blogu:
Broj dijagnoza, a onda i smrti od raka stabilno raste ne samo u brojevima nego i u udjelu. Na žalost, to čini investiciju farmaceutske kompanije u širenje onkološkog odjela kudikamo logičnijom i bez priče da je baš njihov proizvod uzrokovao (još uvijek nedetektirane) turbo karcinome.
Kako osjećaji oboljelih ljudskih bića nemaju puno veze s osjećajima tržišta, liječenje raka je prilika za enormne zarade. Rakovi su, naime, najpropulzivnija grana u farmaceutici, i ove godine. I to će samo rasti.
Vrijedi li Seagen tih para?
Pfizer je 2022. godinu završio kao najprofitabilnija farmaceutska firma na svijetu. Zahvaljujući zaradi na cjepivima i lijeku protiv Covida, lani je probio “plafon” od 100 milijardi dolara ukupnih prihoda i pitanje je kada će druga kompanija potući taj povijesni rekord. Istovremeno ih se jedva svrstavalo u top pet onkoloških farmaceuta, ako ne i puno niže [1, 2, 3].
I bez Seagena, Pfizer već glasi kao tvrtka usmjerena na onkologiju, konkretnije liječenje raka dojke, prostate, želuca i jajnika; istražuje različita terapijska područja poput cjepiva protiv raka i preciznih lijekova. Štoviše, smatra se da se brzi razvoj cjepiva protiv Covida može zahvaliti upravo desetljećima istraživanja na mRNA cjepivima u onkologiji. No, to ne znači da su vodeći u grani.
Točno je da Seagen zarađuje “jedva dvije milijarde dolara”, no njihovi prihodi rastu za trećinu iz godine u godinu, a prodaja samo jednog lijeka – Padceva – u prošloj je godini rasla 89 posto. Osim toga, tehnologija koju primjenjuju zaštićena je patentima sve do 2036. godine, što im daje još 12 godina lagodnog rasta prihoda.
Prema izvještaju Seagena iz ljeta 2022. godine, kada se još nije javno znalo za Pfizerovu ambiciju, već su liječili niz uznapredovalih malignih novotvorina, prvenstveno mjehura, crijeva i rektuma, ali i dojke, pluća te cerviksa.
Ako iznos od 43 milijarde dolara u takvu firmu zvuči pretjerano, nije na odmak prisjetiti se da je poduzetnik Elon Musk milijardu dolara više platio Twitter, koji je godinu prije preuzimanja imao prihode od oglasa vrijedne 4,5 milijardi dolara. Gledano kroz tu optiku, može se učiniti još čudnijom Facebookova kupovina WhatsAppa 2014. godine, kada je ta tvrtka zarađivala jedna 20 milijuna dolara godišnje, odnosno 25 ako računamo inflaciju. Tada je Facebook platio WhatsApp čak 19 milijardi, odnosno 24,5 računamo li inflaciju.