Na Facebook stranici ART_Secondbrand objavljen je oglas (arhivirano ovdje) u kojem se građanima u ime Prvog plinarskog društva (PPD) nudi mogućnost uključivanja u investicijski program koji nudi mogućnost ostvarivanja prihoda uz ulaganje od 250 eura.
Na vizualu oglasa se ispod fotografije zgrade PPD-a navodi sljedeće: “PPD jamči svakom investitoru 7000 eura mjesečno na karticu. Vaša investicija je 250 eura“.
Metin sustav za objavljivanje oglasa Ad Library pokazuje da je oglas na stranici pokrenut 14. svibnja.
PPD: Ne tražimo ulaganja građana u zamjenu za mogućnost ostvarivanja prihoda
Riječ je o već dobro poznatom tipu prevare kojim se prevaranti službe kako bi došli do osobnih podataka i podataka o kreditnim karticama građana, a potvrdio je i to sam PPD u priopćenju.
“Prvo plinarsko društvo upozorava građane na pokušaj prevare putem objava na društvenim mrežama. U lažnim objavama, u ime PPD-a, građani se pozivaju da se uključe u investicijski program koji nudi mogućnost ostvarivanja prihoda uz ulaganje od 250 EUR”, ističe se.
Iz PPD-a naglašavaju da tvrtka ni na koji način ne traži ulaganja građana niti u zamjenu za ulaganja daje mogućnost ostvarivanja prihoda. “Jedini službeni kontakti i informacije kompanije navedeni su na njenoj službenoj stranici www.ppd.hr. Upozoravamo građane da se radi o prevari te ih pozivamo da navedene slučajeve prijave Ministarstvu unutarnjih poslova Republike Hrvatske”, zaključuju iz PPD-a.
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
Česte su prevare kojima se građanima obećava velika zarada
Postoji još nekoliko znakova po kojima je lako prepoznati da se radi o očitoj prevari. Prvo, oglas je objavljen na Facebook stranici ART_Secondbrand koja ima svega tri pratitelja, nema baš nikakve veze s PPD-om , a u nekoliko objava mogu se pronaći fotografije igračaka. Također, u opisu stranice nema gotovo nikakvih informacija, što sigurno ne bi bio slučaj da se radi o službenoj Facebook stranici neke tvrtke ili brenda.
Prevare s navodnim investicijskim platformama na kojima građani mogu očekivati veliku zaradu česte su, a Faktograf je o njima pisao više puta.
Kako bi građani lakše prepoznali financijske prevare, Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) je putem svojih internetskih stranica posebno posvećenim potrošačima daje više informacija o tome kako prepoznati financijsku prijevaru. Na njihovim stranicama također se može pronaći i edukativni letak i brošura koji upozoravaju na razne oblike prevare te znakove koji mogu upućivati na investicijsku prevaru.