Nakon što su u zdravstvu i socijalnoj skrbi kao preduvjet za dolazak na posao za sve zaposlene od listopada uvedene obavezne EU digitalne COVID potvrde, od idućeg tjedna ta se obaveza proširuje na sve državne i javne službe kao i službenike i namještenike u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, radnike trgovačkih društava i ustanova čiji su osnivači država, tijela državne uprave kao i jedinice lokalne i regionalne (područne) samouprave. EU digitalna COVID potvrda bit će obavezna i za sve njihove posjetitelje.
Osim toga, COVID potvrde su obavezne i na nizu javnih događanja i okupljanja na otvorenom i u zatvorenom prostoru, kongresima, konferencijama, sportskim događajima. Obaveza testiranja ili dokazivanja prihvatljive razine sigurnosti EU digitalnim COVID potvrdama uvodit će se i za druge djelatnosti, prema zadnjoj odluci Stožera civilne zaštite, ovisno o razvoju epidemiološke situacije i pritisku na zdravstveni sustav.
Ministar zdravstva Vili Beroš potvrdio je da će se do 15. studenog procijeniti stanje i razmotriti odluka o primjeni COVID potvrda i mogućem proširenju na kafiće, teretane, restorane (1, 2).
EU digitalna COVID potvrda na razini Europske unije u primjeni je od srpnja. Domaći nacionalni sustav za izdavanje EU digitalnih COVID potvrda s radom je započeo u lipnju. Razvila ga je tvrtka AKD koja je osmislila i mobilnu aplikaciju CovidGO koja služi za provjeru valjanosti i pohranjivanje COVID potvrda u digitalni novčanik.
U početku se putem aplikacije mogla provjeriti valjanost EU digitalne COVID potvrde, a njenom nadogradnjom omogućeno je i spremanje potvrde u digitalni novčanik mobilne aplikacije CovidGO (1, 2).
No, što napraviti kada vam mobilni telefon više ne funkcionira i ne možete pristupiti aplikaciji u kojoj je pohranjena EU digitalna COVID potvrda? Upravo to se dogodilo našem čitatelju. Pokušao je prenijeti EU digitalnu COVID potvrdu na novi mobilni uređaj, ali kako je ona već u korištenju – to mu nije uspjelo.
„Prije deinstalacije aplikacije potrebno je obrisati COVID potvrde iz digitalnog novčanika ukoliko ih želite unijeti u drugi novčanik na novom uređaju“, među ostalim stoji u uputama za korištenje digitalnog novčanika u aplikaciji CovidGO.
Odnosno, ako potvrda nije izbrisana iz aplikacije na mobitelu koji se više ne koristi, ne može se prenijeti na drugi mobilni uređaj. Naš čitatelj, međutim, aplikaciji ne može pristupiti jer mobilni telefon više ne radi.
Rješenje postoji, bez obzira na razlog zbog kojeg ne možete pristupiti digitalnom novčaniku u koji je pohranjena potvrda.
Kako navode iz AKD-a, dva su načina za ponovno pohranjivanje COVID potvrde u digitalni novčanik mobilne aplikacije CovidGO, u slučajevima kada je aplikacija izbrisana s uređaja, bez da je prethodno iz iste uklonjena potvrda.
Osobe koje imaju pristup sustavu eGrađani mogu generirati novu potvrdu, koja će sadržavati novu jednokratnu lozinku za pohranu.
Ta se nova potvrda na mobilnom uređaju može pohraniti u obliku PDF datoteke, odnosno u mobilnoj aplikaciji CovidGO.
Nešto složeniji postupak je s potvrdama koje nisu generirane kroz sustav eGrađani.
„Ukoliko je EU digitalna COVID potvrda pribavljena kod jednog od izdavatelja (ljekarne, testni laboratoriji ili HZZO), a nositelj potvrde nema pristup sustavu eGrađani, tada može putem obrasca na web stranici https://eudigitalnacovidpotvrda.hr/hr/kontakt poslati zahtjev za resetiranje lozinke“, navode iz AKD-a, dodajući kako će nakon toga „pomoću postojeće lozinke biti omogućen ponovni unos potvrde u digitalni novčanik aplikacije“.
Pritom naglašavaju kako je uz zahtjev „potrebno priložiti jedinstveni broj potvrde koji se nalazi na papirnatom ili pdf obrascu te OIB“.