Na Facebook stranici Konzum_Hrvatska., koja nema nikakve veze s Konzumom, pojavila se lažna nagradna igra u kojoj se ljudima tvrdi da će, ako odgovore točno na pitanje, osvojiti poklon kartice u vrijednosti od 750 do 5000 kuna.
“Danas dijelimo poklon kartice u vrijednosti od 750-5000 kn onima koji mogu točno pogoditi broj koji nije (555). Poklon kartice se mogu koristiti samo jednom po osobi”, stoji u objavi.
Objava je kreirana 18. lipnja, a u dva dana podijeljena je više od 540 puta, ima više od 3200 komentara i više od 530 reakcija. Cijeli Facebook profil Konzum_Hrvatska. kreiran je, također, 18. lipnja te na njemu nema nikakvih podataka o Konzumu, osim što su na njemu korištene promotivne fotografije trgovačkog lanca, zbog čega se odmah može posumnjati na prevaru.
“Zahvaljujemo se na sudjelovanju. Lajkajte i podijelite našu objavu na svom Facebook profilu, a zatim posjetite našu službenu poveznicu kako biste dobili poklon karticu u vrijednosti od 5000 kn i slijedite sve upute”, odgovaraju u komentarima sa stranice Konzum_Hrvatska.
Faktografu potvrđeno da se radi o lažnoj stranici
Iz Konzuma su za Faktograf potvrdili da je riječ o lažnoj Facebook stranici i nagradnoj igri.
“Riječ je o lažnoj nagradnoj igri s čime smo upoznati te smo učinili sve što je u našoj mogućnosti da informiramo naše kupce o tome. Također, prijavili smo spomenutu lažnu Facebook stranicu”, stoji u odgovoru Faktografu iz Konzumovog Odjela komunikacija.
Konzum je danas i na svojim internetskim stranicama, kao i na službenom Facebook profilu, objavio da se radi o lažnoj Facebook stranici i nagradnoj igri.
“Dragi kupci, ovim putem vas obavještavamo da je na Facebooku otvorena lažna Facebook stranica koja bez dopuštenja koristi Konzum logo, fotografije te širi lažne informacije. Ista Facebook stranica promovira lažnu nagradnu igru. Konzum nije organizator te nagradne igre te vas pozivamo da nikako ne šaljete svoje osobne podatke organizatorima i da ovu informaciju podijelite s prijateljima. Jedinu službenu Facebook stranicu možete pratiti na ovom linku: https://www.facebook.com/Konzum”, stoji u priopćenju na Konzumovoj internetskoj stranici.
Poveznica vodi na lažnu stranicu Konzuma
Kada se klikne na poveznicu koju dijele autori lažne Facebook stranice (arhivirano ovdje), ona vodi na lažno kreiranu stranicu Konzum Hrvatska, koja ponovno nema nikakve veze s Konzumom, ali koristi njihove promotivne fotografije kako bi djelovala “stvarno”.
“Kliknite na gumb (REGISTRACIJA) u nastavku i bit ćete preusmjereni na stranicu naših sponzora kako biste registrirali svoj mobilni broj preuzimanjem. Uzmite kod na poveznici i pošaljite ga SMS-om na 861222/866866 sa sadržajem IGRAJ. Nakon toga dobivate poklon karticu u vrijednosti od 5000 kn koju možete iskoristiti u najbližem KONZUM-u u vašem gradu”, navodi se na toj lažnoj stranici Konzum Hrvatska.
Nakon što se klikne na registracija, dolazi se do svrhe lažne objave o poklanjanju poklon kartice u Konzumu u vrijednosti do 5000 kuna. Cijela konstrukcija složena je da zasnujete pretplatničku uslugu za određeni paket aplikacija na mobitelu i za nju potrošite novac, dok nikakvu poklon karticu ne dobivate.
“Mobifun. Uživajte u cool sadržajima za svoj mobitel. Ovo je pretplatnička usluga. Cijena 4.99kn max 3 x tjedno. Molimo Vas da zatražite odobrenje roditelja ili skrbnika ukoliko imate manje od 18g. Za odjavu pošaljite STOP MOBIFUN na 861222. Aktivacijom usluge potvrđujete da ste pročitali, razumjeli i složili se sa obvezama iz ovih uvjeta i odredbi. Organizator usluge: Comparo Media d.o.o., Tometići 15a, 51215, Kastav, OIB: 80948414608. Tehnička podrška (davatelj usluge): NTH Mobile d.o.o., Međimurska 28, 42000 Varaždin: OIB: 12385860076, Tel: 042500871. Služba za korisnike radnim danom od 09:00 do 17:00 sati na: [email protected] – tel: 042500871”, stoji u objavi uz opciju “Preuzmi” na stranici kada se stisne “Registracija”. (arhivirano ovdje)
Lažne nagradne igre su na Facebooku vrlo česte
Korisnike Facebooka prevaranti pokušavaju obmanuti nizom identičnih lažnih nagradnih igara u kojima se koriste i drugi brendovi regionalnih trgovačkih lanaca (poput npr. Lidla ili crnogorske France).
Ovakve lažne nagradne igre na Facebooku su vrlo česte, o čemu je Faktograf pisao više puta. Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje.