Razotkriveno

KTC ne dijeli tri nova automobila kao novogodišnje iznenađenje

Iz trgovačkog lanca KTC potvrdili su da su stranica i nagradna igra lažni.
KTC

Na Facebook profilu 𝑲𝙏𝑪-𝑭𝒂𝒏𝒔• objavljen je nagradni natječaj (arhivirano ovdje) u sklopu kojeg trgovački lanac KTC navodno dijeli tri nova automobila, a uvjet za sudjelovanje jest da u komentaru napišu mjesec rođenja.

Kako bismo proslavili novu godinu, odlučili smo do 20. siječnja 2025. pokloniti 3 nova automobila. Unesite mjesec rođenja, npr. “siječanj”. 🎉, piše u objavi koju prate fotografije trgovačkog lanca KTC, kao i nekoliko fotografija novih automobila u salonima. 

Screenshot/Facebook

Natječaj je objavljen 14. siječnja, a do trenutka pisanja ovog teksta prikupio je 50 dijeljenja, 89 komentara i 19 ostalih reakcija.

Nagradni natječaj je očito lažan

Postoji nekoliko elemenata po kojima se može zaključiti da se radi o klasičnoj prevari korisnika Facebooka s ciljem povećanja vidljivosti stranice, kao i prikupljanja osobnih podataka građana. Naime, stranica KTC je novootvorena, u podacima o transparentnosti stranice navodi se da je kreirana 14. siječnja, istog dana kad je objavljen i nagradni natječaj.

Također, na stranici osim objave o natječaju nema nikakvih drugih podataka, a nisu ispunjeni ni podaci u opisu profila, što je inače standardna praksa kod profila velikih brendova i trgovačkih lanaca. Stranica nema ni naslovnu fotografiju, a prati je svega pet ljudi.

Da se definitivno radi o prevari s ciljem povećanja dosega stranice, dokazuje i snimka zaslona poruke iz inboxa koju je objavio jedan od korisnika Facebooka. Nakon što je korisnik javio da je iz Požege, dobio je poruku sljedećeg sadržaja: “Najvažniji uvjet za osvajanje nagrade je podijeliti našu objavu na svom profilu i 15 Facebook grupa prije završetka eventa. Dajemo vam 15 minuta da podijelite našu objavu. Nakon što završite s dijeljenjem, pričekajte da vas kontaktiramo jer naš tim provjerava koliko ste podijelili. Upozorenje: nedijeljenje će vas diskvalificirati iz nagradna igre. Hvala“.

Screenshot/Facebook

Naime, nagradni natječaji nikad nemaju nikakve skrivene korake, kao što je to u ovom slučaju. Na Facebook stranicama brendova uz sam nagradni natječaj uvijek se objavljuju uvjeti i pravila nagradnog natječaja, u kojima se jasno naglašava što se od korisnika očekuje.

KTC: Lažna stranica i lažna nagradna igra

Da je riječ o stranici koja se lažno predstavlja u ime KTC-a, kao i lažnoj nagradnoj igri, potvrdili su i na službenoj Facebook stranici trgovačkog lanca.

“Obavještavamo vas o pojavi lažnih Facebook profila koji se predstavljaju kao KTC i objavljuju lažne nagradne igre. KTC d.d. nije povezan s takvim profilima niti s navedenim aktivnostima. Molimo vas da ne šaljete svoje osobne podatke i da imate na umu da je jedina službena Facebook stranica na sljedećem linku“, navode iz KTC-a.

Dodaju da se informacije o svim provedenim i aktualnim nagradnim igrama i natječajima mogu pronaći na njihovoj službenoj web stranici.

Prevaranti sve dosjetljiviji

Prevare koje se baziraju na nagradnim igrama vrlo su česte na društvenim mrežama. Već smo pisali o lažnim nagradnim igrama u kojima se dijele mobilne kućice, no osim toga često se dijele mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi. Prevaranti se često predstavljaju kao stranice poznatih brendova, tvrtki ili trgovačkih lanaca (PepcoCoca-ColaKonzumPlodineSamsungBeko i mnogi drugi).

Osim povećanja vidljivosti i dosega stranice na Facebooku, cilj ovakvih prevara ponekad je izvući osobne podatke korisnika, a ponekad novac.

Prevare poput ove sve su češće, a prevaranti sve dosjetljiviji. Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prijevarama.

Osnivačima lažne stranice 𝑲𝙏𝑪-𝑭𝒂𝒏𝒔• očito je cilj bio povećanje vidljivosti novoosnovane stranice i prikupljanje osobnih podataka korisnika Facebooka, s obzirom na to da se stranice na Facebooku ne mogu same javljati pratiteljima dok oni ne komentiraju objavu. Riječ je o još jednom u nizu lažnih predstavljanja u ime poznatih trgovačkih lanaca.
Facebook
Threads

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.