Bijela tehnika koju neki trgovac ili proizvođač navodno poklanja zbog ogrebotina i manjih oštećenja možda zvuči kao primamljiva prilika, no iza ponude Samsunga koju smo našli na društvenim mrežama krije se prijevara.
“Sretni smo što možemo objaviti da poklanjamo 180 Perilica rublja koje nismo mogli prodati zbog ogrebotina i manjih oštećenja, a sve su još u dobrom stanju, pa ćemo ih nasumično poslati svima koji napišu ‘Hvala’ komentar. našu stranicu“, sadržaj je posta objavljenog 5. siječnja 2025. godine na Facebook stranici “SAMSUNG fans” (arhiviran ovdje).
Do objave ovog teksta post je imao 75 dijeljenja i preko sto komentara. U komentarima su korisnici ostavljali poruke sadržaja “hvala”, što je bila i uputa navodne Samsungove stranice.
Stranica kreirana na dan objave lažnog natječaja
Radi se o još jednoj u nizu lažnih nagradnih igara Samsunga o kojima je Faktograf već više puta pisao. Naziv stranice nalikuje nazivu ove multinacionalne kompanije koja proizvodi elektroničku opremu i uređaje, ali je pisan neobičnim fontom i neobičnom kombinacijom slova: 𝐒𝐀𝐌𝐒𝐔𝐍𝐆 ᶠᵃⁿˢ.
Facebook stranica lažnog Samsunga kreirana je 5. siječnja 2025. godine, a ima tek pet pratitelja. To je jasan znak da stranica ima jednu svrhu: namamiti pratitelje na uzaludno sudjelovanje u nagradnoj igri.
Istog je dana objavljen nagradni natječaj, koji je ujedno i jedini post na toj stranici. Uz to, post sadrži neobičnu i netočnu pravopisnu/gramatičku strukturu: “…pa ćemo ih nasumično poslati svima koji napišu ‘Hvala’ komentar. našu stranicu.”
Za usporedbu, službena stranica Samsunga na Facebooku ima preko 162 milijuna pratitelja, a kreirana je 2011. godine. Ta stranica ima plavu kvačicu (oznaka je sustav društvene mreže Facebook – verificirao profil te utvrdio da iza njega stoji stvarna osoba ili tvrtka, a ne lažni profil). Objave na službenoj stranici su redovite i nagradne igre nisu jedini sadržaj.
Samsungovi lažni profili uočeni i ranije
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Konzum, Pepco, Plodine, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).
Slične prijevare u kojima se koristilo ime i vizuali Samsunga Faktograf je razotkrio prošle godine (1, 2). Tada su nam iz kompanije Samsung Hrvatska objasnili da “svaki nagradni natječaj u organizaciji tvrtke Samsung Electronics je praćen preglednim pravilima, o kojima su pravovremeno i pismeno obaviješteni svi zainteresirani sudionici, kako kod cijenjenih prodajnih partnera, tako i na službenim internetskim stranicama te na službenim profilima društvenih mreža, tvrtke Samsung Hrvatska”.
Iz tvrtke su pozvali sve čitatelje Faktografa na oprez kada se susreću s takvim napisima i navodnim natječajima, da vode računa o zaštiti osobnih podataka i da nipošto ne dijele informacije kao što su email adresa, broj telefona, broj računa ili kreditne/debitne kartice i slični osobni podaci.
Zaključno, radi se o Facebook stranici koja se lažno predstavlja kao predstavnik tvrtke Samsung. Nije povezana sa službenim komunikacijskim kanalima Samsunga, što znači i da je objava o podjeli perilica rublja lažna.