Nakon 15 godina u Zagrebu je, uz prigodnu svečanost, u promet pušten novi niskopodni tramvaj. Prva linija mu je bila linija broj 1, rutom Zapadni kolodvor – Borongaj.
Međutim, na društvenim mrežama uskoro su osvanule objave s tvrdnjama (1, 2, 3) kako se tramvaj pokvario već nakon prve vožnje. Neki navode i kako je naglo povučen u spremište nakon što su ga “odšlepali Končarevi majstori”.
Kako bi prisnažili te navode, neki su objavili i fotografije ZET-ovih tehničara u blizini tramvaja uz navode “U KVARU!!! Končarevci trče da ga spase”.
Objave su netočne i zavaravajuće.
Rutinski pregled
Iz Grada Zagreba Faktografu objašnjavaju da se novi niskopodni tramvaj nalazi u redovnom prometu, odnosno da uredno vozi na liniji 1 te da nema govora ni o kakvom kvaru.
Nakon što je odradio prvi krug, tvrde, rutinski je pregledan i nakon toga ponovno pušten u promet gdje se i sada nalazi.
“Riječ je o uobičajenom pregledu nakon prvog kruga vožnje, kao što je i uobičajena prisutnost tehničara pri prvim vožnjama”, pojasnila nam je glasnogovornica Grada Zagreba Dinka Živalj.
Prvi od 20
Novi tramvaj TMK 2400 je dužine 20.8 m i kapaciteta 115 putnika, a proizveden u tvrtki Končar – Električna vozila d.d.
Vrijednost ugovora za prvih novih 20 tramvaja iznosi 47,2 milijuna eura s PDV-om, a sredstva za tu nabavku osigurana su putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, posredstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Središnje agencije za financiranje i ugovaranje.
Novi kratki niskopodni tramvaji prometovat će na linijama 1, 3, 8 i 13.
Zaključno, nije točno da se tramvaj koji je danas pušten u promet pokvario. Vozilo je nakon prve vožnje rutinski pregledano, a uobičajeno je da su na prvoj vožnji prisutni i tehničari.