Na društvenoj mreži Facebook pojavio se još jedan lažni oglas i lažna nagradna igra. Ovaj put nudi se automobil. Potrebno je samo javiti se u inboks.
“Čestitamo! Osvojili ste automobil javite se u inboks”, navodi se u postu (arhiviran ovdje) kojega je podijelila Facebook stranica “Salon Automobila”.
Post je u trenutku pisanja teksta prikupio 185 reakcija, 74 komentara te je podijeljen četiri puta. Snimku zaslona objave na Facebooku donosimo niže.
Facebook stranica “Salon automobila” ima 33 oznake “sviđa mi se” i 29 pratitelja. Stranica je kreirana 23. veljače i ima tek nekoliko objava i fotografija. Podaci o transparentnosti stranice navode kako se administratori nalaze prvenstveno u Njemačkoj. Stranica ima jedan aktivan oglas.
Riječ je o lažnom nagradnom natječaju, koji se učestalo pojavljuje na Facebooku, a o kojima je i Faktograf pisao u više navrata. Da je riječ o lažnom nagradnom natječaju navodi mali broj objava i fotografija na Facebook stranici, ali i činjenica da čak niti u obmanjujuću objavu nije uloženo puno truda.
Zašto se traži da se stranici piše u inboks? Naime, Facebook stranica može stupiti u interakciju s korisnikom tek kada osoba komentira objavu, a registracijom korisnik/ca Facebooka riskira krađu osobnih podataka, kao i podataka o karticama. Dijeljenjem objave osigurava se da se laži nagradni natječaj dijeli i širi još dalje.
Stranica je samo aktivirala oglas na objavi na kojoj se navodi da je osoba osvojila automobil i da se javi u inboks. Facebook stranica “Salon Automobila” ima objavljen samo taj navodni natječaj i profilnu fotografiju.
Također, opis stranice uopće ne navodi nikakve informacije, osim da se radi o “trgovini automobilima”, što također navodi na sumnju da se radi o još jednoj prevari. Internetskom pretragom preko fotografije može se zaključiti da je fotografije preuzeta sa stranice olx.ba na kojoj se prodaje mašna za auto.
Razne prevare vrlo su česte na Facebooku. O takvim lažnim nagradnim igrama Faktograf je pisao više puta. Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje. Zaključno, na Facebooku se pojavila lažna stranica koja promovira lažni nagradni natječaj. Ne nasjedajte, radi se o prevari.