Društvenim mrežama ponovno se širi poziv za sudjelovanje u nagradnoj igri trgovačkog lanca Plodine. Kao i inače, uvjeti sudjelovanja su jednostavni, a nagrade bogate.
“Do sada nisu pronađeni brojevi osim 739. Poklon vrećica i 500 € osobi koja pronađe broj koji nije 739“, stoji u postu Facebook stranice “PLODINE.hr,,” objavljenom 11. srpnja 2025. godine (arhiviran ovdje).

Gornji dio slike iz posta prikazuje šest žena koje stoje iza stola na kojem su postavljene poklon košare s ukrasnim celofanom. Pretpostavlja se da su te košare nagrade u sklopu nagradne igre spomenute u objavi. Donji dio slike sadrži niz brojeva “739” ponovljenih više puta u bijeloj boji na crnoj pozadini. Cilj je pronaći broj koji nije 739.
Ovo nije službena stranica Plodina
Objava je dizajnirana kao izazov za korisnike društvenih mreža, vjerojatno s ciljem povećanja angažmana, u čemu su administratori i uspjeli jer post sadrži preko 240 dijeljenja. U komentarima su ostavljene daljnje upute stranice “PLODINE.hr,,”
📍UVJETI ZA POBJEDU:
1. PRATITE OVU STRANICU
2. PODIJELITE OBJAVU
3. PROVJERITE SVOJE PORUKE I ZAVRŠITE REGISTRACIJU. SRETNO
Radi se o još jednoj u nizu lažnih nagradnih igara Plodina o kojima je Faktograf već više puta pisao. Radi dodatne uvjerljivosti, iskorišteni su vizuali i logo dućana. Naziv ove Facebook stranice nalikuje nazivu trgovine, ali je pisan neobičnom veličinom i kombinacijom slova (bold, velika slova i dva zareza u nazivu): PLODINE.hr,,.
Jedini postovi na toj stranici dva su poziva na sudjelovanje u nagradnoj igri (jedan objavljen u srpnju, drugi u listopadu). To je jasan znak da stranica ima jednu svrhu: namamiti pratitelje na uzaludno sudjelovanje i angažiranost.
Facebook stranica lažnih Plodina kreirana je 11. prosinca 2023. godine, a ima 411 pratitelja. Za usporedbu, službena stranica Plodina na Facebooku ima preko 225 tisuća pratitelja, a kreirana je 2015. godine. Objave na službenoj stranici su redovite i nagradne igre nisu jedini sadržaj.
Plodine su preko svoje službene Facebook stranice već ranije zamolile pratitelje da se, radi vlastite sigurnosti, ne prijavljuju na internetske stranice koje nisu u domeni plodine.hr te da ne dijele svoje osobne i financijske podatke organizatorima tih nagradnih igara.
“Na društvenim mrežama opet su se pojavile stranice koje neovlašteno koriste Plodine logo, fotografije i video materijale te šire informacije o lažnim nagradnim igrama. Ovim putem vas obavještavamo kako Plodine nisu organizator, suradnik, niti na bilo koji drugi način povezane s tim profilima, web stranicama na koje vode linkovi s tih profila ili drugim aktivnostima.
Molimo vas radi vaše sigurnosti da se ne prijavljujete na web stranice koje nisu u domeni plodine.hr, da ne dijelite svoje osobne i financijske podatke organizatorima tih nagradnih igara. Pozivamo vas da sve informacije o nagradnim igrama i natječajima te promotivnim aktivnostima koje organiziraju Plodine pratite na www.plodine.hr i na našim službenim stranicama na Facebooku (Plodine) i/ili Instagram profilu (@plodinehrvatska)”, stoji u upozorenju objavljenom 25. veljače 2025. godine.
Nagradne igre organiziraju se po zakonski zadanim pravilima
Službene Plodine svoju su zadnju nagradnu igru organizirale 2. lipnja ove godine, kada su pozvali na sudjelovanje “u velikoj nagradnoj igri uz Plodine Card – svaki tjedan od 4.6. do 1.7.”. Jednom tjedno poklanjali su iPhone 16 Pro. Prema uputama, trebalo je obaviti kupovinu uz Plodine Card i prijaviti se u njihovoj aplikaciji. Popis dobitnika, kao što vidimo na linku, objavljen je nakon svakog izvlačenja.
U Hrvatskoj se nagradne igre trebaju organizirati po zakonski zadanim pravilima. Njih ne slijede lažne Facebook stranice poput ove gore navedene.
Pravila za priređivanje nagradne igre obvezno moraju sadržavati: puni naziv, matični broj i adresu sjedišta priređivača nagradne igre, svrhu priređivanja nagradne igre, vrijeme trajanja nagradne igre, fond nagrada nagradne igre, uvjete za sudjelovanje, podrobniji opis kada, gdje i na koji način će se obaviti javno izvlačenje nagrada, način na koji će biti objavljeni rezultati, odnosno dobitnici nagrada, rok za podizanje nagrada te način na koji sudionici nagradne igre dobivaju nagrade ako su ispunili uvjete propisane pravilima.
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Konzum, Pepco, Samsung, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).
Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.
Za savjete kao prepoznati lažne nagradne igre, zaštititi se od prevaranata i kako prijaviti prevaru, čitajte ovdje.
Zaključno, u gore navedenom slučaju radi se o Facebook stranici koja se lažno predstavlja kao službena stranica trgovačkog lanca Plodine. Stranica ni na koji način nije službeno povezana s trgovačkim lancem, stoga su i objave o navodnoj podjeli "poklon vrećica i 500 eura" lažne.






