Razotkriveno

Nećete od Plodina dobiti perilice i hladnjake ako tagirate u komentarima

Novootvorena Facebook stranica Plodina pokušava namamiti pratitelje na angažiranost i uzaludno sudjelovanje u nagradnoj igri.
Foto: HINA/ Lana SLIVAR DOMINIĆ/ lsd

Na Facebooku je niknula nova stranica koja se lažno predstavlja kao komunikacijski kanal poznatog trgovačkog lanca Plodine. Ovog puta preko nje, u lažnoj nagradnoj igri, poklanja se bijela tehnika – perilice rublja i hladnjaci.

Povodom otvorenja naše nove trgovine, poklanjamo 360 perilica rublja i hladnjaka. Jednostavno upišite @ i kliknite na naglasak. Ako postane plav, bit ćete uključeni u izvlačenje. Pobjednici će biti objavljeni najkasnije do 15. kolovoza“, sadržaj je posta koji je 13. kolovoza 2025. godine objavila Facebook stranica “supermarket plodine” (arhiviran ovdje).
Screenshot/Facebook

Od korisnika se traže da u komentar ostave tag, odnosno da upišu sadržaj “@naglasakˇ, što su mnogi od njih i učinili.

Nagradna igra objavljena dan nakon kreiranja stranice

Radi se o još jednoj u nizu lažnih nagradnih igara Plodina o kojima je Faktograf već više puta pisao. Radi dodatne uvjerljivosti, iskorišteni su vizuali i logo dućana. Naziv ove Facebook stranice nalikuje nazivu trgovine, ali je pisan neobičnom veličinom i kombinacijom slova (bold, velika slova i dva zareza u nazivu): •𝐬𝐮𝐩𝐞𝐫𝐦𝐚𝐫𝐤𝐞𝐭 𝐩𝐥𝐨𝐝𝐢𝐧𝐞•.

Jedini post na toj stranici poziv je na sudjelovanje u nagradnoj igri. Facebook stranica lažnih Plodina kreirana je 12. kolovoza 2025. godine, samo dan prije objave nagradnog natječaja. Stranica ima tek 20-ak pratitelja. To je jasan znak da stranica ima jednu svrhu: namamiti pratitelje na uzaludno sudjelovanje i angažiranost.

Za usporedbu, službena stranica Plodina na Facebooku ima preko 225 tisuća pratitelja, a kreirana je 2015. godine. Objave na službenoj stranici su redovite i nagradne igre nisu jedini sadržaj.

Inače, Plodine su preko svoje službene internetske stranice već ranije zamolile kupce i pratitelje da se, radi vlastite sigurnosti, ne prijavljuju na internetske stranice koje nisu u domeni plodine.hr te da ne dijele svoje osobne i financijske podatke organizatorima tih nagradnih igara.

Nagradne igre organiziraju se po zakonski zadanim pravilima

U Hrvatskoj se nagradne igre trebaju organizirati po zakonski zadanim pravilima. Njih ne slijede lažne Facebook stranice poput ove gore navedene.

Pravila za priređivanje nagradne igre obvezno moraju sadržavati: puni naziv, matični broj i adresu sjedišta priređivača nagradne igre, svrhu priređivanja nagradne igre, vrijeme trajanja nagradne igre, fond nagrada nagradne igre, uvjete za sudjelovanje, podrobniji opis kada, gdje i na koji način će se obaviti javno izvlačenje nagrada, način na koji će biti objavljeni rezultati, odnosno dobitnici nagrada, rok za podizanje nagrada te način na koji sudionici nagradne igre dobivaju nagrade ako su ispunili uvjete propisane pravilima.

Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Konzum, Pepco, Samsung, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).

Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.

Za savjete kao prepoznati lažne nagradne igre, zaštititi se od prevaranata i kako prijaviti prevaru, čitajte ovdje.

Zaključno, u gore navedenom slučaju radi se o Facebook stranici koja se lažno predstavlja kao službena stranica trgovačkog lanca Plodine. Stranica ni na koji način nije službeno povezana s trgovačkim lancem, stoga su i objave o navodnoj podjeli "360 perilica rublja i hladnjaka" lažne.
Facebook
WhatsApp

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.