Lažne nagradne igre zbog prevaranta koji znaju točno što treba napraviti bivaju sve viralnije. Prije nego što smo se uputili u pisanje ovog teksta, samo tijekom proteklog vikenda, brojnim Facebook grupama krenule su se dijeliti brojne nagradne igre – sve odreda lažne.
Tako se na Facebook stranici KTC Fans, koja nije službena stranica trgovačkog lanca KTC pojavila objava (arhivirano ovdje) u kojoj se korisnicima Facebooka koji u komentar upišu “@naglasak” obećava da ulaze u izvlačenje za glavnu nagradu – automobil Volkswagen Tiguan R-Line:
𝐏𝐨𝐯𝐨𝐝𝐨𝐦 𝐨𝐭𝐯𝐨𝐫𝐞𝐧𝐣𝐚 𝐧𝐚𝐬̌𝐞 𝐧𝐨𝐯𝐞 𝐭𝐫𝐠𝐨𝐯𝐢𝐧𝐞, 𝐩𝐨𝐤𝐥𝐚𝐧𝐣𝐚𝐦𝐨 𝐣𝐞𝐝𝐚𝐧 𝐨𝐝 𝐨𝐯𝐢𝐡 𝐩𝐫𝐞𝐤𝐫𝐚𝐬𝐧𝐢𝐡 𝐕𝐨𝐥𝐤𝐬𝐰𝐚𝐠𝐞𝐧 𝐓𝐢𝐠𝐮𝐚𝐧 𝐑-𝐋𝐢𝐧𝐞 𝐚𝐮𝐭𝐨𝐦𝐨𝐛𝐢𝐥𝐚 𝐢𝐳 𝟐𝟎𝟐𝟓. 𝐠𝐨𝐝𝐢𝐧𝐞. 𝐉𝐞𝐝𝐧𝐨𝐬𝐭𝐚𝐯𝐧𝐨 𝐮𝐩𝐢𝐬̌𝐢𝐭𝐞 @ 𝐢 𝐤𝐥𝐢𝐤𝐧𝐢𝐭𝐞 𝐠𝐮𝐦𝐛 “𝐧𝐚𝐠𝐥𝐚𝐬𝐚𝐤”. 𝐀𝐤𝐨 𝐩𝐨𝐬𝐭𝐚𝐧𝐞 𝐩𝐥𝐚𝐯, 𝐛𝐢𝐭 𝐜́𝐞𝐭𝐞 𝐮𝐤𝐥𝐣𝐮𝐜̌𝐞𝐧𝐢 𝐮 𝐢𝐳𝐯𝐥𝐚𝐜̌𝐞𝐧𝐣𝐞.

Objava je aktivna od 19. kolovoza, a do trenutka pisanja ovog teksta prikupila je više od 7 tisuća dijeljenja, 11.900 komentara i više od 3,5 tisuće lajkova.
KTC: Nagradne igre se organiziraju isključivo na našim službenim stranicama
O lažnoj nagradnoj igri koja se strelovito proširila na Facebooku u ime KTC-a oglasio se i sam trgovački lanac na svojoj Facebook stranici.
“Obavještavamo vas o pojavi lažnih Facebook profila koji se predstavljaju kao KTC i objavljuju lažne nagradne igre. KTC d.d. nije povezan s takvim profilima niti s navedenim aktivnostima. Molimo vas da ne šaljete svoje osobne podatke i da imate na umu da je jedina službena Facebook stranica na sljedećem linku: www.facebook.com/ktchrvatska
Informacije o svim provedenim i aktualnim nagradnim igrama i natječajima možete pronaći na našoj web stranici na linku ktchrvatska.com/nagradneigre, poručili su iz KTC-a.
Lažne nagradne igre relativno je lako raspoznati
Postoji još elemenata po kojima je vrlo jednostavno raspoznati da se radi o lažnoj nagradnoj igri. Stranica na kojoj je objavljena lažna nagradna igra ima svega 86 pratitelja, za razliku od službene stranice KTC-a koja ima više od 57 tisuća pratitelja. Sve objave na lažnoj stranici objavljene su isti dan kad i lažna nagradna igra – 19. kolovoza što također budi sumnju u autentičnost stranice. Stranica KTC fans nema naslovnu fotografiju na profilu i u opisu stranice nema gotovo nikakve podatke, što službene stranice brendova uvijek imaju.
Važno je spomenuti da se upisivanjem “@naglasak” svim prijateljima na Facebooku određene osobe koja je ostavila komentar pojavljuje notifikacija “osoba XY ističe komentar koji biste trebali pogledati”. Na taj način prevaranti zapravo lako šire doseg stranice i na taj način dobivaju što veću interakciju sa stranicom pa objava u vrlo kratkom roku postaje viralna.
Nagradne igre u Hrvatskoj po zakonskim pravilima
U Hrvatskoj se nagradne igre trebaju organizirati po zakonski zadanim pravilima. Njih ne slijede lažne Facebook stranice poput ove gore navedene.
Pravila za priređivanje nagradne igre obvezno moraju sadržavati: puni naziv, matični broj i adresu sjedišta priređivača nagradne igre, svrhu priređivanja nagradne igre, vrijeme trajanja nagradne igre, fond nagrada nagradne igre, uvjete za sudjelovanje, podrobniji opis kada, gdje i na koji način će se obaviti javno izvlačenje nagrada, način na koji će biti objavljeni rezultati, odnosno dobitnici nagrada, rok za podizanje nagrada te način na koji sudionici nagradne igre dobivaju nagrade ako su ispunili uvjete propisane pravilima.
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Konzum, Pepco, Samsung, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).
Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.
Za savjete kao prepoznati lažne nagradne igre, zaštititi se od prevaranata i kako prijaviti prevaru, čitajte ovdje.
Zaključno, KTC nije organizirao nagradnu igru u kojoj korisnici moraju u komentar upisati @naglasak kako bi ušli u izvlačenje za novi automobil. Radi se o lažnoj nagradnoj igri, što je potvrdio i sam KTC putem svoje Facebook stranice. Opciju @naglasak prevaranti koriste kako bi u što kraćem roku proširili doseg nedavno osnovane stranice.






