Bivši zaposlenik ZET-a Neven Brnjas na svom Facebook profilu 31. listopada objavio je snimku (arhivirano ovdje) uz koju je napisao da prikazuje krađu zagrebačkih javnih bicikala nazvanih “Bajs“.
“Netko krade tomine bicikle za staro zeljezo haha“, napisao je Brnjas uz snimku na kojoj se vidi muškarac koji u bijeli kombi stavlja bicikle na kojima piše “Bajs“.
Brnjas je istu snimku uz isti opis da se radi o krađi bicikala objavio i na svojem profilu na društvenoj mreži TikTok.
Na snimci je radnik koji premješta bicikle, a ne lopov
No, nije točno da snimka prikazuje krađu bicikla. Upit vezan uz tu snimku i što ona zaista prikazuje poslali smo tvrtki Sustav javnih bicikala, partneru globalne tvrtke specijalizirane za sustave dijeljenja bicikala NextBike, iz koje su nam odgovorili da se na njoj vidi svakodnevna aktivnost premještanja bicikala s jedne na drugu stanicu ili njihovo prevoženje u servis.
“Brandirano vozilo NextBike je u vlasništvu tvrtke Sustav javnih bicikala d.o.o. i brine za redovne poslove redistribucije, servisa Bajs bicikala u Zagrebu. Također, na slici se nalazi naš zaposlenik u redovnom obilasku stanica. Ne radi se o nikakvoj krađi bicikala niti nekoj drugoj informaciji koja bi prikupila lažne lajkove i komentare navedenih osoba ili Facebook stranica”, naveo nam je u odgovoru direktor tvrtke Sustav javnih bicikala Ante Gustin.
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
Premještanje bicikala nužno za ispunjavanje ugovora
Podsjetimo, Grad Zagreb je tijekom ljeta, u javno-privatnom partnerstvu s navedenom tvrtkom, nakon provedenog javnog natječaja, pokrenuo sustav javnih bicikala nazvan “Bajs“. U četverogodišnjem razdoblju Zagreb će toj tvrtki za održavanje sustava platiti 11,6 milijuna eura (s PDV-om), dok je po ugovoru ta tvrtka dužna upravljati sustavom s do 3000 bicikala na najmanje 180 stanica diljem grada.
Kako bi ispunili ugovornu obvezu kompanija Sustav javnih bicikala mora najmanje jednom mjesečno obaviti održavanje bicikala (provjere guma, kočnica, mjenjača i pogonskih dijelova); na ulicama u svakom trenutku mora biti minimalno 95 posto ispravnih bicikala; na polovici stanica mora biti dostupno barem 50 posto predviđenih bicikala, dok na 90 posto stanica mora u svakom trenutku biti najmanje jedan bicikl.
Za sve te manipulacije biciklima tvrtka je morala angažirati radnike koji s kombijima prevoze bicikle po potrebi, a upravo se to vidi na snimci koju je Neven Brnjas netočno opisao krađom bicikala, a time i radnika sa snimke neizravno nazvao lopovom.
Zaključno, na objavljenoj snimci ne vidi se krađa javnih zagrebačkih bicikala "Bajs", nego njihovo premještanje na drugu lokaciju. Zbog toga status ocjenjujemo netočnim.







