Korisnici Facebooka dijele fotografiju plakata s kukastim križem, iznad kojeg piše: “Človek, ne druži se” (arhivirano ovdje). Sugerira se da se radi o fotografiji napravljenoj u Ljubljani, glavnom gradu Slovenije.
U pitanju je fotošopirana fotografija plakata “Človek, ne druži se”, čiji su autori slovenski dizajneri Dominik Bagola i Urban Zotl iz agencije Pristop.
Ovaj plakat, inspiriran popularnom društvenom igrom “Čovječe ne ljuti se”, napravljen je u proljeće prošle godine, u okviru projekta “Plakat na temu koronavirusa”, nakon čega je i izložen na ulicama Ljubljane, kao upozorenje na opasnost od širenja virusa i poziv na prevenciju (1, 2).
Međutim, sada se fotomontaža kojom je u plakat ubačena nacistička svastika koristi kako bi sugerirao “fašistoidnost” lockdowna, tj. epidemioloških mjera za suzbijanje Covida-19. Fotošopirani plakat predstavlja se kao autentična kritika na račun lockdowna.
O fotošopiranju fotografije i izmjenama plakata pisao je slovenski portal Marketing magazin, čija je novinarka razgovarala s Tamarom Smolej, voditeljicom ureda za odnose s javnošću u Institutu za vizualnu kulturu TAM TAM, koji je izložio plakat(e) na temu koronavirusa.
“Plakat ‘Čovječe, ne druži se’ samo je jedan od dvadeset plakata koji su trenutno izloženi u Galeriji plakata ‘Figovec’ u Ljubljani. Riječ je o izložbi postavljenoj u vrijeme ‘obljetnice’ koronavirusa, kao podsjetnik na ono što nam se dogodilo prije godinu dana, objasnila je Smolej, navodeći da pojedinačne fotografije plakata koje kruže društvenim mrežama ne spadaju u kontekst izložbe.