Na Facebook stranici “E-B i k e.” objavljen je nagradni natječaj (arhivirano ovdje) na kojoj su objavljene fotografije bicikala i zapakiranih kutija te se navodi da se zbog manjih oštećenja dijele bicikli. U opisu se navodi sljedeće:
“Sretni smo što možemo objaviti da poklanjamo 650 novih bicikala, koji se ne mogu prodati zbog ogrebotina i manjih oštećenja, svi strojevi rade savršeno, pa ćemo ih nasumično poslati ljudima koji kažu “HVALA”.
Nagradni natječaj je objavljen 29. travnja, a prikupio je 101 dijeljenje, 5 komentara i 2 ostale reakcije.
Više je znakova koji upućuju na to da se radi o prevari
Ipak, osobe koje u komentaru napišu “hvala” neće osvojiti novi bicikl, s obzirom na to da se radi o prevari. Na to upućuje više stvari. Prvenstveno, Facebook stranica E-B i k e. osnovana je isključivo s ciljem objave lažnog natječaja, s obzirom na to da se radi o jedinoj objavi, a u opisu stranice nema gotovo nikakvih podataka.
Također, kompilacija fotografija u objavi zapravo su fotografije prikupljene s različitih Facebook i Instagram stranica u svijetu (Indija, Njemačka itd.). Obratili smo se i zastupništvu brenda Ebike za Hrvatsku iz kojeg su za Faktograf poručili da “nemaju nikakve veze s ovom čudnom nagradnom igrom”. Službena Facebook stranica Ebikea može se pronaći na ovom linku.
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
Lažni nagradni natječaji česta praksa
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari – od mobitela, hladnjaka, do novca, automobila pa čak i kućica. Potrebno je samo javiti se organizatoru “nagradnog natječaja”, a cilj je naravno prijevara, odnosno krađa podataka. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.
Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.