Na Facebook profilu nazvanom “pepco.fan’s” 5. svibnja objavljena je lažna nagradna igra (arhivirano ovdje) u kojoj je korišteno ime i vizuali lanca trgovina Pepco, iako ta stranica s tom tvrtkom nema nikakve veze.
U lažnoj nagradnoj igri od korisnika se, uz obećanje posebne nagrade, traži da na fotografiji pronađu broj koji nije 803. Taj broj oni trebaju upisati u komentaru objave. U tri dana objava je prikupila 358 komentara, 317 dijeljenja i 34 ostale reakcije.
No, ta stranica koja obećava nagrade nema ništa s lancem trgovina Pepco na koji se poziva. Na tom profilu nema nikakvih dodatnih informacija o tom lancu trgovina, a stranica je kreirana nedavno – 19. travnja te je smještena u kategoriju “nekretnine”. Da se radi o prevari navodi i činjenica da, osim nagradne igre, na stranici nema niti jedne druge objave, a profil ima samo devet pratitelja.
S druge strane, službeni profil lanca trgovina Pepco u Hrvatskoj ima sve bitne informacije o toj kompaniji i 140 tisuća pratitelja. Zbog ranijih objava lažnih nagradnih igara u kojima su se koristili njihovi vizuali, Pepco je u studenom prošle godine objavio upozorenje da se njihove promotivne aktivnosti nalaze samo na njihovoj službenoj stranici.
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
“Dragi kupci, dobivamo razne informacije o lažnim PEPCO profilima te vas želimo obavijestiti kako ih sve redovno prijavljujemo. Hvala vam na obavijestima i informacijama koje nam šaljete, a ovom bismo vas prilikom htjeli podsjetiti na jedine službene profile naših trgovina na kojima možete vidjeti točnu ponudu i trenutačne promocije: www.facebook.com/PEPCOhr, www.instagram.com/pepcohr te www.pepco.hr. Svaka promotivna aktivnost koju PEPCO organizira bit će objavljena isključivo na našim službenim stranicama s jasno navedenim pravilima i uvijek u skladu sa svim važećim zakonima. Budite oprezni i u slučaju sumnje, kontaktirajte nas!”, stajalo je u objavi Pepca iz studenog.
O lažnim nagradnim igrama u kojima su se koristili vizuali lanca trgovina Pepco Faktograf je već pisao u više navrata (1, 2). Također, pojava lažnih nagradnih igara vrlo je česta na Facebooku, a cilj prevaranata je većom aktivnošću širiti popularnost profila, ponekad i krađa osobnih podataka, a u najekstremnijim slučajevima se radi o krađi novca.