Prevaranti na društvenim mrežama stalno pronalaze nove načine kako se domoći osobnih podataka i podataka o kreditnim karticama korisnika. Ipak, postoje neki tipovi prevara koji se pojavljuju učestalo. Prvenstveno su tu lažne nagradne igre kojima se uime trgovačkih lanaca nastoje domoći osobnih podataka korisnika Facebooka, a jedan od tipova prevara koji se često pojavljuju na društvenim mrežama u posljednje vrijeme su i lažne rasprodaje godišnjih, polugodišnjih i mjesečnih karata javnih gradskih prijevoznika.
Faktograf je o takvim prevarama pisao u više navrata, a zasad su prevaranti lažno koristili ime osječkog javnog gradskog prijevoznika – GPP-a i zagrebačkog javnog gradskog prijevoznika ZET-a. Ovakav tip prevara nije rezerviran samo za Hrvatsku, istim tipom prevara bavile su se i kolege s crnogorskog Raskrinkavanja.
Pretraga društvenih mreža dovela nas je do još jedne lažne stranice pod nazivom “Javni prijevoz Zagreb” kojom se u ime ZET-a korisnicima društvenih mreža pokušavaju prodati polugodišnje karte za 2,35 eura (arhivirano ovdje).
🌠 Posebna prilika za građane Zagreba! 🌠
🎊 Proslavite s nama 134. godišnjicu Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET)! 🚌 Nabavite novu ZET karticu i uživajte u neograničenim vožnjama svim vrstama prijevoza tijekom 6 mjeseci za samo 2,35 eura!
⚡ Požurite – ponuda vrijedi samo za prvih 500 kupaca!
📆 Dostupno narednih 7 dana!
🔍 Saznajte više putem linka ispod!, navodi se u objavi.
Radi se o klasičnoj prevari građana
Postoji više elemenata koji upućuju na to da se radi o klasičnoj prevari kakve se mogu gotovo svakodnevno pronaći na društvenim mrežama. Facebook stranica je kreirana samo za potrebe navodne rasprodaje jer ne postoji niti jedna druga objava, a Facebook stranica nema niti jednog pratitelja, za razliku od službene Facebook stranice ZET-a koja ih ima više od 5 tisuća. Također, stranica nema ispunjene gotovo nikakve informacije koje bi upućivale na to da se radi o službenoj stranici neke tvrtke. Link na koji korisnici trebaju kliknuti kako bi ostavili svoje podatke je na sumnjivoj domeni https://turidi.com/, a ne na domeni javnog prijevoznika www.zet.hr.
Klik na poveznicu vodi na stranicu koja ima logo ZET-a i na kojoj piše sljedeće: “Dragi Zagrepčani! Zagrebački električni tramvaj (ZET) s ponosom slavi 75. godišnjicu postojanja te vam u čast toga nudi jedinstvenu priliku da uz 6-mjesečnu pretplatu dobijete ograničenu verziju ZET kartice za samo 2,35 EUR!Ovo jubilarno izdanje ZET kartice dostupno je samo za 500 sretnih dobitnika te vas pozivamo da budete dio ovog povijesnog događaja.
Nastojimo javni prijevoz učiniti još dostupnijim i praktičnijim te vas pozivamo da isprobate naše usluge pod posebnim uvjetima. Zašto ovo radimo? Vjerujemo da su održivost i dostupnost prijevoza važni za sve nas. Ova kartica ne samo da će vam omogućiti uštedu, već će i podržati razvoj ekološki prihvatljivog javnog prijevoza u Zagrebu. Kako biste nam pomogli poboljšati našu uslugu, ispunite našu kratku anketu i odgovorite na tri pitanja.”
U nastavku se korisnike moli da popune kratku anketu koja se sastoji od tri pitanja, a nakon popunjavanja ankete otvara se prozor s “kutijama” u sklopu kojih treba pronaći onu u kojoj se nalazi kartica koja navodno vrijedi kao polugodišnja karta.
Nakon što “pronađete” karticu, od vas se traži da ispunite obrazac s osobnim podacima. Osim osobnih podataka, traže se i podaci o kreditnoj kartici.
Kako bi “pojačali” vjerodostojnost prevare, u komentarima se pojavljuju fotografije i navodne recenzije građana koji su osvojili karticu. “Hvala vam na ovoj nevjerojatnoj promociji Javni prijevoz Zagreb”, glasi jedna od lažnih recenzija.
ZET: Profil je lažan, ne predstavlja našu tvrtku
ZET ipak ne prodaje polugodišnje karte za 2,35 eura niti ih dijeli besplatno, stoji to u priopćenju objavljenom na službenim mrežnim stranicama.
“Na društvenim mrežama ponovno se pojavio lažni profil koji ne predstavlja tvrtku Zagrebački električni tramvaj! U lažnom sadržaju nude se navodne pogodnosti vezane uz prodaju karata te se tako obmanjuju korisnici društvene mreže Facebook, a napominjemo kako je ZET – Zagrebački električni tramvaj jedini pravi profil naše tvrtke”, poručuju iz ZET-a.
Građanima savjetuju da ako uoče stranicu koja se oglašava kao ZET, ne odabiru ponuđene opcije u njihovim objavama te da ne daju svoje osobne podatke. “Što se tiče aktualnih objava, a vezani su uz tvrtku, one su vidljive isključivo na našem službenom profilu”, zaključuju iz javnog gradskog prijevoznika.
Zaključno, ZET ne rasprodaje polugodišnje karte za 2,35 eura. Radi se o još jednoj u nizu prevara o kojima je Faktograf pisao u više navrata. Prevaranti se na taj način žele domoći osobnih podataka i podataka o kreditnim karticama građana, što može rezultirati ozbiljnim posljedicama.