Razotkriveno

Nećete osvojiti Bipinu kutiju iznenađenja ako popunite upitnik, oglas je lažan

Iz drogerijskog lanca su putem svoje službene Facebook stranice potvrdili da se ne dijele nikakve kutije.
Foto: Facebook/Bipa Hrvatska

Lažne nagradne igre trgovačkih lanaca česta su praksa i Faktograf je o tome pisao u puno navrata. Tako se Facebookom proširila objava (arhivirano ovdje) u kojoj drogerijski lanac Bipa korisnicima koji ispune upitnik navodno dijele kutije iznenađenja:

Otkrijte kutiju iznenađenja za svoju obitelj! 🏡✨
Ispunite naš brzi upitnik 📝 i pripremite se za istraživanje:
• Esencijalni proizvodi za pranje rublja
• Nezaobilazna sredstva za čišćenje 💪
• Tretmani za njegu tijela
🚚 Dostava u cijeloj Italiji za samo 4 dana!
Koja iznenađenja ćete pronaći unutra? 😃, stoji u objavi na stranici ᏴⲒᏢᎪ Hrvatska.
Screenshot/Facebook

Post je objavljen 14. prosinca, a prikupio je 8 dijeljenja, 20 komentara i 845 ostalih reakcija.

BIPA Hrvatska: Ne otvarajte sumnjive linkove i ne ostavljate osobne podatke

Radi se o lažnoj Facebook stranici brenda Bipa, kao i lažnom istraživanju za koje korisnici navodno dobivaju kutiju iznenađenja, s ciljem prikupljanja osobnih podataka korisnika Facebooka. Ipak, za razliku od brojnih drugih lažnih nagradnih igara i lažnih stranica, prevaranti su se potrudili prekopirati što više objava i što više fotografija sa službene Facebook stranice, a detaljno su ispunili i podatke o stranici.

Službena stranica Bipe Hrvatska može se pronaći ovdje, a ima više od 458 tisuća pratitelja dok lažna stranica ima nešto više od 1100 pratitelja. Ono što također budi sumnju da se radi o lažnoj objavi jest i rečenica da je “dosta u cijeloj Italiji za samo 4 dana”, a naziv stranice je BIPA Hrvatska.

BIPA je putem svoje službene Facebook stranice reagirala i potvrdila da se radi o lažnoj obavijesti o nagradnim igrama.

“Društvenim mrežama kruže lažne obavijesti o nagradama koje BIPA dijeli u obliku kutije pune iznenađenja za cijelu obitelj. Želimo te upozoriti kako se radi o lažnim nagradama pa nemoj otvarati sumnjive linkove ni ostavljati svoje osobne podatke”, poručili su iz Bipe.

Ističu da se sve informacije o nagradnim igrama, natječajima, ponudama, popustima i raznim drugim pogodnostima mogu otkriti na njihovom službenom webu te na službenim stranicama na društvenim mrežama.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Prevaranti sve dosjetljiviji

Prevare koje se baziraju na nagradnim igrama vrlo su česte na društvenim mrežama. Već smo pisali o lažnim nagradnim igrama u kojima se dijele mobilne kućice, no osim toga često se dijele mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi. Prevaranti se često predstavljaju kao stranice poznatih brendova, tvrtki ili trgovačkih lanaca (PepcoCoca-ColaKonzumPlodineSamsungBeko i mnogi drugi).

Osim povećanja vidljivosti i dosega stranice na Facebooku cilj ovakvih prevara ponekad je izvući osobne podatke korisnika, a ponekad novac.

Prevare poput ove sve su češće, a prevaranti sve dosjetljiviji. Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prijevarama.

Osnivačima lažne stranice ᏴⲒᏢᎪ Hrvatska očiti je cilj bilo povećanje vidljivosti stranice, kao i prikupljanje osobnih podataka korisnika Facebooka. Radi se o još jednom u nizu lažnih predstavljanja u ime poznatih trgovačkih lanaca. 
Facebook
Threads

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.