Iako je dan ranije gradonačelnik Grada Zagreba, Tomislav Tomašević, izjavio kako se na kraju ipak neće realizirati novoucrtana cesta kroz naselje Botinec te da će se njena ruta “revidirati”, Nezavisna lista Tomislava Jonjića – Jedino Hrvatska! u tom je naselju u srijedu ipak održala konferenciju za medije na kojoj su iznijeli kronologiju tog slučaja. Pritom su iznijeli niz optužbi na račun gradske uprave.
Tomislav Jelić, gradski zastupnik stranke Nezavisna lista Tomislava Jonjića, najavio je tom prilikom i amandman kojim će na sjednici Gradske skupštine 11. rujna tražiti da se sporna prometnica izbriše iz izmjena i dopuna Generalnog urbanističkog plana Grada Zagreba (GUP).
Podsjećamo, protiv prometnice koja je ucrtana prilikom izmjena i dopuna GUP-a ranije je pokrenuta peticija koju su potpisala 132 građana tog naselja. U njoj su naglasili kako bi planirana prometnica prolazila preko niza privatnih i zelenih parcela, uključujući dvorišta i stambene objekte, pri čemu bi, prema dostupnoj dokumentaciji, jedna kuća morala biti srušena.
“Posebno zabrinjava što bi prometnica prolazila kroz dio dječjeg igrališta vrtića u Botincu, čime bi djeci bio značajno smanjen vanjski prostor, a sam vrtić bio bi sa svih strana omeđen cestama. Dodatno, trasa zadire i u garaže Dobrovoljnog vatrogasnog društva Botinec, čime se ugrožava njegova operativna funkcionalnost i sigurnost zajednice. Ujedno napominjemo da je više od 80 posto trase predviđeno preko privatnih čestica građana, dok čestica u vlasništvu pravne osobe, iako označena za društvenu namjenu, nije obuhvaćena zahvatom”, istaknuli su mještani u peticiji koju su 29. lipnja poslali Uredu gradonačelnika, gradskoj Službi za informiranje te gradskoj Pisarnici.

Ranije spomenuti gradski zastupnik Jelić na konferenciji za medije je optužio gradonačelnika Tomaševića da je iznio niz netočnosti o prometnici za koju, po njemu, nema valjanog prostorno-planskog prometnog razloga.
“Najprije je rekao da u izmjenama i dopunama GUP-a nema nikakvih prometnica pa smo ga demantirali s usporedbom prostorno-planske dokumentacije iz 2016. i 2025. i vidljivo je da tada ove prometnice nije bilo. Onda je reterirao pa je rekao da nije primio nikakvu peticiju građana Botinca. To nije točno. Ovdje imamo u fasciklu također njihovu peticiju koju su proslijedili Uredu gradonačelnika. Potom je rekao jučer jednu beskrajno veliku laž: da je Zagrebačka nadbiskupija pokrenula tu prometnicu. Međutim, mi imamo mail koji je Nadbiskupija uputila gospodinu Jajčeviću još u travnju ove godine da oni nemaju nikakve veze s ovom prometnicom. I onda smo zaključili da samo dva subjekta – jedan je pravni, a drugi fizički, imaju zapravo izravni interes da se napravi ova prometnica. To su gospodin Ivan Kralj, kojem je vraćen jedan dio čestica odmah na početku gdje bi išla ta prometnica, i Revala nekretnine d.o.o. koje su od nekoga kupili jednu česticu koju misle prodati Gradu Zagrebu za gradnju crkve.
Konstatirajući kako je Tomašević priznao pogrešku i poručio kako u prijedlogu proračuna za sljedeću godinu neće izdvojiti novac za gradnju ove prometnice, Jelić je konstatirao:
“To je onda potpuno suludo – inzistirati da ona ostane u izmjenama i dopunama GUP-a ako se neće graditi i da nije od javnog interesa. Zapravo on ovdje nekoga štiti. Netko od njegovih bližih suradnika je to odradio, kako bi se reklo pod navodnicima, ‘na crno’, možda namirio neke svoje članove, možda namirio neke svoje donatore iz kampanje… jer je doista suludo da ljudi u budućnosti ne mogu raspolagati svojim nekretninama ako im cesta ide kroz dnevni boravak ili ako im nogostup ide ispred ulaznih vrata… oni ne mogu svoju nekretninu prodati jer nije spremna za pravni promet upravo zbog takve prometnice koja bi išla kroz njihove čestice.”
Tomašević je izjavio kako prilikom izmjena GUP-a nisu ucrtali nove prometnice – iako jesu
Jelić je u pravu kada tvrdi da je gradonačelnik Tomašević netočno izjavio kako u aktualnim izmjenama i dopunama GUP-a nema nikakvih prometnica.
To potvrđuje snimka konferencije za medije na kojoj gradonačelnik nakon pitanja novinarke vezano uz problematiku prometnice u Botincu izjavljuje iduće: “Mi nismo ništa oko prometa mijenjali u ovim izmjenama GUP-a… a sigurno nije ucrtana nova cesta u izmjenama GUP-a. To hoću reći.”
Da je cesta doista ucrtana u posljednjim izmjenama i dopunama zagrebačkog GUP-a doista potvrđuje i usporedba prostorno-planske dokumentacije iz 2016. i 2025. godine.
Dio Jelićeve izjave da je gradonačelnik rekao kako nije primio peticiju građana Botinca je pak djelomično točan. Tomašević je na ranije spomenutoj konferenciji za medije izjavio kako “on osobno nije primio peticiju”, ali da će “provjeriti detalje pa javiti”. Predstavnik revoltiranih mještana Botinca, Ivan Jajčević, poslao nam je snimku dopisa koja dokazuje da je peticija još 29. lipnja poslana Uredu gradonačelnika. Tako da je točno da je gradonačelnikov ured zaprimio peticiju, međutim ne znamo je li ju vidio i sam Tomašević prije press-konferencije.
To ipak njega i njegove suradnike ne abolira od odgovornosti da građanima na takav dopis uopće ne odgovore. Naime, mještani Botinca su gradsku upravu na spornu cestu upozoravali niz puta, ali nikada nisu dobili nikakav odgovor. Jajčević nam je, uz dopise, priložio i snimku zaslona razgovora njega i zamjenika gradonačelnika Luke Korlaeta u aplikaciji Facebook Messenger.
Iz te prepiske je vidljivo kako je Jajčević Korlaeta još 15. ožujka obavijestio o problematičnoj prometnici. Dogradonačelnik mu je odgovorio kako je to “naslijeđena situacija” jer oni “nisu mijenjali postojeće koridore”.
Kako smo ranije vidjeli, to je netočno. Ucrtana je barem jedna nova prometnica – i to ova u Botincu. Korlaet se na kasnije poruke Jajčevića nije povratno javio.

Tomašević nije izjavio da je cesta ucrtana na poticaj Zagrebačke nadbiskupije
Što se tiče navoda da je Tomašević lagao kad je rekao da je Zagrebačka nadbiskupija pokrenula ucrtavanje te prometnice ta izjava nije precizna.
Naime, gradonačelnik Zagreba je izjavio iduće: “Ta cesta je ucrtana kako bi bila pristupna cesta do crkve i povučena je isto tako kroz, ajmo reći, naselje… Nije bilo u javnoj raspravi nikakvih komentara na to, pojavljuju se optužbe oko nekih investitora međutim, ponovit ću, povod je bila crkva koja je dio sporazuma između Grada Zagreba, Vlade i Zagrebačke nadbiskupije.”
Dakle, gradonačelnik nije izjavio da je Zagrebačka nadbiskupija pokrenula tu prometnicu, već je konstatirao da su je ucrtali zbog buduće gradnje crkve na čestici u Botincu. Nadbiskupija je doista odgovorila inicijativi građana, ali im je napisala kako “nije upoznata niti povezana s planiranjem i projektom gradnje ceste… kao ni s njom povezanih izvlaštenja” te da su za isto “u potpunosti mjerodavna upravna tijela Grada Zagreba” tako da stoji tek dio Jelićeve izjave kako su im oni odgovorili da nemaju nikakve veze s prometnicom.
Zanimljivo je podsjetiti kako je 24 sata pisao da buduća crkva ionako ima izlaz na postojeću prometnicu.
Do objave ovog teksta iz Grada nam nisu odgovorili zašto je gradonačelnik prvo tvrdio kako u izmjenama GUP-a nema ucrtanih novih prometnica, zašto mještanima Botinca nije odgovoreno te zašto gradonačelnik tvrdi kako je ta prometnica bila potrebna kao pristupna cesta za crkvu kada ta buduća crkva ionako ima izlaz na cestu s druge strane čestice.

Nema dokaza da se ucrtavanjem ceste nekome pogodovalo
Iz Jonjićeve liste su gradsku upravu optužili i da ucrtavanjem nove ceste pogoduje privatnim investitorima na štetu javnog interesa i građana Botinca navodeći da samo dva subjekta – jedan pravni i jedna fizička osoba – imaju zapravo izravni interes da se ona napravi. Potom je otišao i korak dalje te Tomaševića i suradnike optužio da prikrivaju nečiji loše odrađen posao te da su ucrtavanjem prometnice “možda namirili svoje članove i donatore”.
Tvrtka Revala nekretnine d.o.o. doista je vlasnik dviju čestica kraj i preko kojih bi išao dio ceste. Vlasnički listovi pokazuju da su ih kupili početkom rujna 2024. godine. Spomenuti Ivan Kralj je pak postao suvlasnikom jedne čestice nedaleko ucrtane ceste 22. kolovoza ove godine i to po rješenju Gradskog ureda za opću upravu i imovinsko-pravne poslove.
No, tim je istim rješenjem suvlasnik iste parcele postao i voditelj inicijative građana koji se bune protiv ceste – Ivan Jajčević. Tako ispada da bi onda i gospodin Jajčević imao interes da se prometnica izvede i da od toga na neki način profitira (uz to ona prolazi i kroz druge njegove parcele), a kao što smo vidjeli ranije on govori protiv ceste.
GONG-ova baza podataka o donacijama političkim strankama na nedavnim lokalnim izborima ne prikazuje da su tvrtka Revala nekretnine d.o.o. (niti vlasnik i zastupnik te tvrtke) te Ivan Kralj dali ikakvu donaciju stranci Možemo!. Iz Revala nekretnina nam do objave ovog teksta pak nisu odgovorili namjeravaju li prodati česticu Gradu Zagrebu za potrebe gradnje crkve.
Prometnica je ucrtana na korist građana
Nije točna, međutim, Jelićeva izjava da je prometnica ucrtana bez ikakvog valjanog prostorno-planskog prometnog razloga. Naime, područje Botinca između Ulice Luje Naletilića i Ulice Zlatarova zlata u važećem GUP-u nalazi se u režimu urbanog pravila 2.7. – Uređenje i urbana obnova prostora niske gradnje – gdje je moguća takozvana niska izgradnja, odnosno gradnja manjih, nižih kolektivnih zgrada visine do četiri nadzemne etaže.
Zbog toga se i dogodilo da se na tom malom prostoru bez adekvatne infrastrukture grade čak četiri nove zgrade. Prema Informacijskom sustavu prostornog uređenja Ministarstva graditeljstva, jedna od tih zgrada imat će 45 stanova, druga čak 63, a treća njih 17. Za četvrtu zgradu nema podataka o broju stanova.

Izmjenama GUP-a koje će ići na usvajanje u Gradskoj skupštini za taj je prostor određeno novo urbano pravilo – 2.6. – Uređenje i obnova rubnih prostora individualne gradnje – koje je značajno restriktivnije i dopušta gradnju individualnih obiteljskih kuća visine najviše tri nadzemne etaže i s najviše tri stana, s iznimkom za područje Novog Zagreba gdje su moguća četiri stana.
Kako nam je objasnila Suzana Dobrić, zastupnica Možemo! u Gradskoj skupštini te članica Odbora za prostorno uređenje Gradske skupštine Grada Zagreba, takva izgradnja traži nešto gušću prometnu mrežu jer su i parcele za obiteljske kuće manje od onih za višestambene zgrade.
“U tom smislu je planiranje prometnice kojom se omogućuje aktiviranje neizgrađenog prostora između Ulice Luje Naletilića i Ulice Zlatarova zlata sa stanovišta struke potpuno opravdano. Bez te ceste u dubini parcele moći će se graditi samo ako se omogući pristup preko ulične čestice, bilo cijepanjem i izdvajanjem pristupnog puta, bilo kroz mehanizam prava služnosti. Promjena urbanog pravila znači da se na ovom prostoru više neće moći graditi zgrade s po 60 ili čak 80 stanova koje se priključuju na komunalnu, prometnu i društvenu infrastrukturu planiranu za individualnu izgradnju, što se događa ne samo u Botincu, nego i u mnogim drugim dijelovima grada. Smanjenje izgrađenosti ključan je uvjet za zdraviji, zeleniji i ugodniji grad, što je jedan od ciljeva ovih izmjena GUP-a”, podcrtava Dobrić.
Dodaje i kako treba istaknuti da su tijekom izrade izmjena i dopuna GUP-a, sukladno propisanoj proceduri, održane čak tri javne rasprave. “Niti u jednoj od tri provedene javne rasprave nije zaprimljena primjedba ni na trasu nove prometnice u Botincu ni na promjenu urbanog pravila i ograničavanje gradnje koje iz toga proizlazi. Plan u ovom obliku je dobio suglasnost Ministarstva i više ga nije moguće mijenjati. Bilo kakvo odlaganje njegovog donošenja nije opcija”, zaključuje arhitektica.
Nije točno da vlasnici parcela preko kojih je trebala prolaziti cesta iste neće moći prodati
Kada je riječ o izjavi zastupnika Jelića da mještani preko čijih parcela bi trebala prolaziti cesta neće moći raspolagati svojim nekretninama te da one neće biti spremne za pravni promet, ona nije točna u doslovnom smislu. Vlasnici parcela ih mogu slobodno prodavati, ali pitanje je hoće li im vrijednost biti umanjena, jer ona ovisi i o tome koliko se na parceli može izgraditi. Isto tako, postojanje koridora ceste sada jest plansko ograničenje i sva buduća gradnja morat će se planirati kao da će se ta cesta izvoditi. Odnosno, neće se primjerice moći planirati kuća u koridoru ceste, a ako bi neka parcela mijenjala oblik ili se dijelila, morat će se taj dio za cestu parcelirati kao zasebna čestica, ali ostaje u vlasništvu istog privatnog vlasnika.
Stanovnici su najavili prosvjed pred Gradskom skupštinom 11. rujna jer će, kažu, biti mirni tek kad se prometnica makne s papira.
Zaključno, gradonačelnik Tomašević netočno je izjavio kako u aktualnim izmjenama i dopunama GUP-a nema nikakvih novih prometnica. Ima barem jedna - ona u Botnicu. Točno je da je gradonačelnikov ured zaprimio peticiju, ali to ne znači da ju je vidio i sam Tomašević prije press-konferencije. Tomašević je konstatirao da su cestu ucrtali zbog buduće gradnje crkve na čestici u Botincu, a Zagrebačka nadbiskupija je mještanima odgovorila kako nije nadležna za to pitanje. Nema izravnog dokaza da se ucrtavanjem ceste nekome pogodovalo, bilo pravnim bilo fizičkim osobama. Stručnjakinja direktno upoznata s planovima o gradnji te ceste ističe kako je prometnica ucrtana radi građana, zbog izmjena urbanih pravila u Botincu koje donosi novi GUP. Nije točna Jelićeva izjava da građani zbog toga što cesta nije izbrisana iz izmjena i dopuna GUP-a neće moći prodati svoje parcele. Moći će, ali će kupci i investitori u obzir ipak morati uzeti mogući koridor za cestu.
Nadopuna (5.9.2025.): Nakon objave teksta javio nam se Ivan Jajčević koji tvrdi kako on nema interes za izgradnju ceste jer preko udjela kč 3705/1 na to zemljište ima izlaz preko pet čestica, za razliku od Ivana Kralja koji nema nema izlaz na cestu.
Nadopuna (6.9.2025.) Gospodin Jajčević zamolio nas je da navedemo kako se čestica 3706, koja je u trenutku sklapanja sporazuma s Nadbiskupijom bila u vlasništvu gospodina Ivana Kralja, nalazila pod urbanim pravilom 2.4 u zoni M1 pa se na njoj ništa nije moglo graditi jer nije imala pristupnu cestu koja bi bila dovoljna za komercijalizaciju nekretnine. Smatra da nije slučajno prešla u društvenu namjenu D8 te to smatra dokazom pogodovanja. Također navodi kako tekstu nedostaje činjenica da je Kralj prodao čestice kč. 3706 i 3704/1 tvrtci Revala nekretnine d.o.o.
Nadopuna (6.9.2025.) Iz Grada Zagreba naknadno su odgovorili na naš upit. Tvrde da je gradonačelnik Tomašević kada je izjavio da nema ucrtanih novih prometnica u izmjenama i dopunama GUP-a, govorio “načelno” istaknuvši kako promet nije bio jedan od triju ciljeva Izmjena i dopuna Plana te shodno tome nije bilo ucrtavanja novih strateških koridora.
“Prometnica koja je ucrtana u Botincu jedna je od nekoliko lokalnih prometnica koje su ucrtane diljem grada u skladu s ciljem revalorizacije i unaprjeđenja prostornih kvaliteta kako bi se ostvario uravnoteženi urbani razvoj”, dodaju iz Grada.
Potvrdili su da su im mještani Botinca slali upite te ističu da su ih potom proslijedili zrađivaču Plana, Zavodu za prostorno uređenje grada “koji je iscrpno i argumentirano na njih odgovorio, više puta.”







