Društvenim mrežama širi se lažna nagradna igra rumunjske automobilske kompanije Dacia, u kojoj se “sretnim dobitnicima” dijele bogate nagradne igre: poklon-vrećice, mobiteli, bonovi za kupovinu pa i gotovina. Uvjeti sudjelovanja, kao i u dosadašnjim lažnim natječajima na Facebooku, jako su jednostavni – komentirati objavu.
“🎄 Pozdrav svima! Dobrodošli u @ 𝗗𝗔𝗖𝗹𝗔 𝗗𝗲𝗮𝗹𝗲𝗿ꔷ Oni od vas koji napišu “Čestitamo” na našoj STRANICI prije 5. prosinca 2025., primit će ekskluzivne poklone poput posebnih poklon-vrećica, mobitela, novca i besplatnih bonova za kupovinu. Sretno! 🎉“, stoji u postu objavljenom 1. prosinca 2025. godine na Facebook stranici “DACIA Dealer” (arhiviran ovdje).

Administrator ove stranice u komentarima je unio par dodatnih “uvjeta za pobjedu”: zapratiti stranicu, podijeliti objavu te preko direktne poruke iz inboxa “dovršiti registraciju”.

Sudeći prema broju dijeljenja, kojih je do objave ovog teksta bilo preko 60, uspjeli su natjerati velik broj korisnika na traženi angažman.
Nula pratitelja
Radi se o još jednoj u nizu lažnih nagradnih igara o kojima je Faktograf već više puta pisao. Ovaj put je u tu svrhu iskorišten naziv i fotografije Dacie. Naziv stranice nalikuje nazivu ove tvrtke, ali je pisan neobičnim fontom i neobičnom kombinacijom slova: 𝗗𝗔𝗖𝗹𝗔 𝗗𝗲𝗮𝗹𝗲𝗿ꔷ.
Facebook stranica lažne Dacie kreirana je 1. prosinca 2025. godine, a do objave ovog teksta nije imala niti jednog pratitelja. Ranije citirani post, poziv na sudjelovanje u navodnoj nagradnoj igri jedini je sadržaji stranice. To je jasan znak da stranica ima jednu svrhu: namamiti pratitelje na aktivnost (komentiranje, lajkanje, dijeljenje) i, vrlo vjerojatno, dijeljenje osobnih podataka.
Za usporedbu, službena stranica te tvrtke – koja nosi jednostavan naziv “Dacia” – na Facebooku ima preko četiri milijuna pratitelja, a kreirana je 2011. godine. Objave na službenoj stranici su redovite (obavijesti o promotivnim akcijama, informacije o pojedinim modelima i slično), a nagradne igre nisu jedini sadržaj.
Uz to, zadnji put kad je uočio sličnu potencijalnu prevaru, Faktograf je poslao upit tvrtki Grand Auto koja ima zastupništvo za brend Dacia u Hrvatskoj iz koje su nam potvrdili da nemaju nikakve veze s takvom nagradnom igrom.
Za nagradne igre postoje zakonska pravila
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Konzum, Pepco, Samsung, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).
Međutim, valja imati na umu da se u Hrvatskoj nagradne igre trebaju organizirati po zakonski zadanim pravilima. Njih ne slijede lažne Facebook stranice poput ove gore navedene.
Pravila za priređivanje nagradne igre obvezno moraju sadržavati: puni naziv, matični broj i adresu sjedišta priređivača nagradne igre, svrhu priređivanja nagradne igre, vrijeme trajanja nagradne igre, fond nagrada nagradne igre, uvjete za sudjelovanje, podrobniji opis kada, gdje i na koji način će se obaviti javno izvlačenje nagrada, način na koji će biti objavljeni rezultati, odnosno dobitnici nagrada, rok za podizanje nagrada te način na koji sudionici nagradne igre dobivaju nagrade ako su ispunili uvjete propisane pravilima.
Za savjete kao prepoznati lažne nagradne igre, zaštititi se od prevaranata i kako prijaviti prevaru, čitajte ovdje.
Zaključno, radi se o Facebook stranici koja se lažno predstavlja kao stranica automobilske tvrtke Dacia. Nije povezana sa službenim komunikacijskim kanalima te tvrtke, što znači i da je netočna objava o podjeli podjeli "ekskluzivnih poklona poput posebnih poklon-vrećica, mobitela, novca i besplatnih bonova za kupovinu" Facebook korisnicima koji prethodno komentiraju objavu sa "Čestitamo".






