Na Facebook stranici DACIA Dealer objavljena je nagradna igra (arhivirano ovdje) u kojoj se najsretnijim dobitnicima dijele četiri nova automobila. U objavi se navodi sljedeće:
“Kako bismo proslavili našu 59. godišnjicu, odlučili smo nasumično izvući 4 nova DACIA automobila do 31.10.2024. Unesite mjesec rođenja, na primjer ‘siječanj'”.
Post je objavljen 29. listopada, a do trenutka pisanja teksta prikupio je više od 15 tisuća dijeljenja, 21 400 komentara i više od četiri tisuće ostalih reakcija.
Nagradna igra već na prvu djeluje sumnjivo. Objavljena je na Facebook stranici koja nije službena stranica brenda Dacia i ima nešto manje od 1000 pratitelja, za razliku od službene Facebook stranice Dacie koja ima gotovo 4 milijuna pratitelja. Također, jedina objava na stranici je upravo navedeni nagradni natječaj, a u opisu stranice nema gotovo nikakvih podataka što obično upućuje na prevaru.
S obzirom na to da se Facebook stranice ne mogu samostalno javljati korisnicima koji ih prate, prevaranti koriste ovakve nagradne igre kako bi korisnici ostavljali komentare i kako bi im oni pod krinkom navodno osvojene nagrade ostavili svoje osobne podatke. O tome koliko ozbiljne mogu biti posljedice davanja osobnih podataka prevarantima detaljnije smo pisali u ovom tekstu.
Zastupništvo za Dacia automobile u Hrvatskoj: Nagradna igra je lažna
Faktograf je poslao upit tvrtki Grand Auto koja ima zastupništvo za brend Dacia u Hrvatskoj iz koje su nam potvrdili da nemaju nikakve veze s ovom nagradnom igrom.
“Navedenu nagradnu igru smo prijavili Meti s ciljem da se ukloni”, poručili su.
Česti su lažni nagradni natječaji, prevare i phishing kampanje
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone ili ‘prodaju’ proizvode renomiranih proizvođača po izrazito niskim i povoljnim cijenama. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.
Također, internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža vrlo često obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.
Zaključno, u statusu se radi o lažnoj nagradnoj igri za koju su nam iz zastupništva brenda Dacia u Hrvatskoj kazali da rade na njezinu uklanjaju.