Razotkriveno

Dacia ne dijeli nove automobile, nagradna igra na Facebooku je lažna

Iz zastupništva brenda Dacia u Hrvatskoj za Faktograf su kazali da rade na uklanjaju ove lažne igre.
Foto: Hina / Tomislav Kardum

Na Facebook stranici DACIA Dealer objavljena je nagradna igra (arhivirano ovdje) u kojoj se najsretnijim dobitnicima dijele četiri nova automobila. U objavi se navodi sljedeće:

Kako bismo proslavili našu 59. godišnjicu, odlučili smo nasumično izvući 4 nova DACIA automobila do 31.10.2024. Unesite mjesec rođenja, na primjer ‘siječanj'”.

Screenshot/Facebook

Post je objavljen 29. listopada, a do trenutka pisanja teksta prikupio je više od 15 tisuća dijeljenja, 21 400 komentara i više od četiri tisuće ostalih reakcija.

Nagradna igra već na prvu djeluje sumnjivo. Objavljena je na Facebook stranici koja nije službena stranica brenda Dacia i ima nešto manje od 1000 pratitelja, za razliku od službene Facebook stranice Dacie koja ima gotovo 4 milijuna pratitelja. Također, jedina objava na stranici je upravo navedeni nagradni natječaj, a u opisu stranice nema gotovo nikakvih podataka što obično upućuje na prevaru.

S obzirom na to da se Facebook stranice ne mogu samostalno javljati korisnicima koji ih prate, prevaranti koriste ovakve nagradne igre kako bi korisnici ostavljali komentare i kako bi im oni pod krinkom navodno osvojene nagrade ostavili svoje osobne podatke. O tome koliko ozbiljne mogu biti posljedice davanja osobnih podataka prevarantima detaljnije smo pisali u ovom tekstu.

Zastupništvo za Dacia automobile u Hrvatskoj: Nagradna igra je lažna

Faktograf je poslao upit tvrtki Grand Auto koja ima zastupništvo za brend Dacia u Hrvatskoj iz koje su nam potvrdili da nemaju nikakve veze s ovom nagradnom igrom.

“Navedenu nagradnu igru smo prijavili Meti s ciljem da se ukloni”, poručili su.

Česti su lažni nagradni natječaji, prevare i phishing kampanje

Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone ili ‘prodaju’ proizvode renomiranih proizvođača po izrazito niskim i povoljnim cijenama. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.

Također, internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža vrlo često obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.

Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.

Zaključno, u statusu se radi o lažnoj nagradnoj igri za koju su nam iz zastupništva brenda Dacia u Hrvatskoj kazali da rade na njezinu uklanjaju.
Facebook
WhatsApp

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.