Državni inspektorat: od travnja rade, ali kad će pod isti krov, ne zna se

Gabrijela Galić

Državni inspektorat kao jedinstveno inspekcijsko tijelo službeno je počeo s radom s prvim danom travnja. Do danas, međutim, svi službenici koji su preuzeti iz osam ministarstava nisu smješteni pod isti krov. Useljavanje u Ininu poslovnu zgradu traje, a paralelno s useljavanjem odvija se i preuređenje tog poslovnog prostora kojeg država do kraja godine namjerava otkupiti.

Ministarstvo gospodarstva temeljem odluke Vlade iz ožujka ove godine potpisalo je ugovor o zakupu poslovnog prostora INA-e u Šubićevoj 29. Tim ugovorom, razvidno je iz vladine odluke kojom je resornog ministra zadužila da odradi posao, „ugovorne strane (RH I INA) suglasno izjavljuju namjeru da do 31. prosinca 2019. godine sklope kupoprodajni ugovor za kupnju navedenog poslovnog prostora, prema tržišnoj vrijednosti nekretnine (fer vrijednosti), a koja će se utvrditi sukladno posebnim propisima kojima se uređuje procjena vrijednosti nekretnina“.

Ministar potpisao ugovor, a ministarstvo nema informacije

Državu će najam poslovnog prostora za Državni inspektorat, u koji bi se s vremenom trebalo smjestit i ministarstvo gospodarstva te Hamag, koštati 150 tisuća kuna, objašnjavao je Darko Horvat, ministar gospodarstva, navodeći pritom i da je INA zgradu u Šubićevoj, koja je godinama u hladnom pogonu, u dosadašnjim razgovorima cijenila oko 25 milijuna eura. Resorni ministar najavljivao je i da će do srpnja u zgradu biti smješteno 500 službenika središnjeg ureda Inspektorata te područnog ureda Zagreb.

Koliko će dugo trajati uređenje Inine zgrade i kada će ona biti useljiva, koliko će koštati uređenje poslovnog prostora i u kojoj se mjeri uređenje odrazilo na cijenu najma koju država plaća, pitanja su na koja nam u resornom gospodarstvu nisu mogli odgovoriti – iako je upravo ministarstvo gospodarstva dogovaralo posao s INA-om – te su nas uputili na Državni inspektorat.  A on, odgovara na kapaljku.

Useljenje “sukladno operativnim i tehničkim zahtjevima”

„Useljavanje Državnog inspektorata u zgradu na adresi Šubićeva ul. 29 sukladno je operativnim i tehničkim zahtjevima inspektorata“, navode iz Državnog inspektorata. Iako se iz tog odgovora dade zaključiti da će se Inspektorat „puniti“ u fazama, zatražili smo podatak o tome koliko je službi do sada useljeno te kada će sve službe biti pod istim krovom.

„Do početka lipnja 2019. godine ukupno 346 državnih službenika Središnjeg ureda državnog inspektorata kao i Područnog ureda u Zagrebu biti će smješteni na adresi Šubićeva ul. 29“, odgovaraju iz Inspektorata.

Prema Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Državnog inspektorata, koju je Vlada usvojila 2. svibnja, dakle mjesec dana nakon što je to tijelo postalo „operativno“, središnji ured trebao bi zapošljavati 681 službenika i namještenika, a Područni ured Zagreb 339 službenika i namještenika. Ukupno je riječ o 1.020 službenika i namještenika – tri puta više no što će ih se u narednim danima useliti u prostor Inspektorata. Pritom, valja imati na umu da je dosadašnja praksa pokazala kako uglavnom do 20 posto unutarnjim ustrojstvom predviđenih radnih mjesta ne ostane popunjeno.

Preuređenje navodno plaća INA

Što se tiče preuređenja zgrade u Šubićevoj, Državni inspektorat na naš upit o radovima odgovara kako je „korisnik prostora temeljem Ugovora o zakupu kojeg je sklopilo Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, te je unutarnje uređenje zgrade ugovoreno i ide na teret vlasnika INA-INDUSTRIJA NAFTE d.d., Zagreb“. Stoga, dodaju, preuređenje zgrade neće utjecati na cijenu najma koja je utvrđena Ugovorom o zakupu. Gotovo istovjetan odgovor daje i INA-e koja pritom objašnjava kako se kao zakupodavac „obvezala urediti poslovni prostor kako bi on bio pogodan za rad“. Dodaju i kako bi Inspekorat do kraja godine “trebao preuzeti” zgradu.

Koliko će preuređenje koštati, međutim, niti u INA-i ne žele reći. Neslužbeno se može čuti da će najmoprimcu „prepuštati“ dio po dio poslovnog prostora, odnosno kako se koji dio uredi. A prvi kat je već sređen i u njega je preseljen dio Državnog inspektorata. Dio će, sudeći po odgovoru  Inspektorata, biti useljen do početka lipnja, a kada će se Središnji ured i Područni ured Zagreb, u potpunosti ekipirati, nije jasno.

Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Uočili ste neku izjavu za koju vjerujete da bi je Faktograf trebao obraditi? Želite nas upozoriti na neodgovorno ponašanje političara? Pišite nam na info@faktograf.hr ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.


Iz kategorije "Aktualno"