Razotkriveno

Kaufland ne dijeli poklon vrećice onima koji im požele sretan rođendan

Iz kompanije su nam odgovorili da se radi o lažnoj nagradnoj igri koja ni na koji način nije povezana s tvrtkom Kaufland Hrvatska.
Foto: Kaufland.hr

Na Facebook stranici “Kaufland Hrvatska” pojavio se još jedan lažni nagradni natječaj (arhivirano ovdje) koji nema nikakve veze s Kauflandom Hrvatska, a cilj mu je povećanje vidljivosti stranice i prikupljanje osobnih podataka građana.

“? Kako bismo proslavili 77. rođendan ????????, šaljemo 1000 poklon vrećica svima koji požele “Sretan rođendan” prije 19. ožujka 2023. Sretno! ? #????????
Registrirajte se sada, osvojite nagradu. kliknite ovdje?”, navodi se u opisu uz galeriju fotografija Kauflandovih vrećica i trgovine.

Screenshot/Facebook

Lažni nagradni natječaj na stranici “Kaufland Hrvatska” objavljen je 14. ožujka, a od objave je prikupio 652 dijeljenja, 1600 komentara i  240 ostalih reakcija.

Kaufland: Natječaj nema nikakve veze s našom kompanijom

O spomenutom nagradnom natječaju poslali smo i službeni upit Kauflandu Hrvatska iz kojeg su nam potvrdili da je riječ o lažnom nagradnom natječaju.

“Radi se o lažnoj nagradnoj igri koja ni na koji način nije povezana s Kaufland Hrvatska k.d.”, stoji u odgovoru Kauflanda na upit Faktografa.

Također, samim pregledom stranice lako je utvrditi da se ne radi o službenoj Facebook stranici Kauflanda Hrvatska. Naime, prva objava na stranici je upravo taj spomenuti nagradni natječaj, u opisu stranice nema nikakvih podataka, a stranica ima samo 102 pratitelja.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

U objavi na ovoj stranici ljude se potiče da pišu komentar “Sretan rođendan” kako bi povećali doseg stranice, a nakon što to naprave u komentaru ih mole da kliknu na gumb za registraciju kako bi tamo ostavili svoje podatke: “??Još uvijek postoji prilika za vas koji niste dobili poklon od nas ?, prijavite se uskoro!!! Registrirajte se sada, osvojite nagradu. kliknite ovdje?”.

Klik na poveznicu vodi na stranicu koja nalikuje na stranicu Kauflanda Hrvatska, ali iz URL-a stranice jasno je da se ne radi o službenoj internetskoj stranici kompanije.

Radi se o takozvanom phishingu odnosno mrežnoj krađi podataka. Kako se navodi na stranicama CARNetaphishing (varijanta engleske riječi za pecanje, fishing) je vrsta socijalnog inženjeringa koja se odnosi na prijevare, kojima se služe zlonamjerni korisnici šaljući lažne poruke koristeći pritom postojeće internet servise. Riječ je o kriminalnoj aktivnosti. Koristeći razne načine manipulacije, kriminalci od korisnika pokušavaju prikupiti povjerljive podatke (korisnička imena, lozinke, podaci s kreditnih kartica i sl.). Kako ističu, društvene mreže posebno su opasne jer podaci prikupljeni s njih mogu poslužiti za krađu identiteta, ali i zbog činjenice da poruke dobivene od prijatelja, kojima su kompromitirani (oteti) računi, imaju određeni kredibilitet.

Lažni nagradni natječaji česta praksa

Lažni nagradni natječaji kojima se želi povećati doseg stranica, prodati skupe mobilne usluge ili namamiti korisnike na pretplatnički ugovor u Hrvatskoj su postali učestala praksa, o čemu je Faktograf pisao u više navrata.

Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.

Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.

Facebook
WhatsApp

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.