Razotkriveno

Konzum ne dijeli poklon vrećice onima kojima u komentaru napišu “gotovo”

Konzum Hrvatska oglasio se putem svoje službene internetske stranice i na Facebooku te potvrdio da je riječ o lažnom nagradnom natječaju
HINA/ Lana SLIVAR DOMINIĆ/ lsd

Na Facebook stranici “Konzum Fans.” pojavio se lažni nagradni natječaj (arhivirano ovdje) koji nema nikakve veze s Konzumom Hrvatska, a cilj mu je povećanje vidljivosti stranice i prikupljanje osobnih podataka građana.

“?Kako bismo proslavili 44. rođendan @Konzuma, poslat ćemo 844 specijalne poklon vrećice svima koji kažu “GOTOVO” do 20. aprila 2023. Sretno! ?? #konzum #BINGO”, navodi se u opisu uz galeriju fotografija Konzumovih prodavača te vrećica i kutija.

Screenshot/Facebook

Lažni nagradni natječaj na stranici “Konzum Fans.” objavljen je 15. travnja, a od objave je prikupio 779 dijeljenja, 1400 komentara i  302 ostale reakcije.

Konzum Hrvatska: Radi se o lažnom nagradnom natječaju

O spomenutom nagradnom natječaju Konzum Hrvatska oglasio se putem svoje službene internetske stranice i na Facebooku te potvrdili da je riječ o lažnom nagradnom natječaju.

“Dragi fanovi, na Facebooku je otvorena lažna Facebook stranica koja bez dopuštenja koristi Konzum logo, fotografije te širi lažne informacije o nagradnoj igri. Konzum nije organizator niti je povezan s takvim aktivnostima”, poručuju iz Konzuma.

Korisnike mole za oprez i upozoravaju ih da nikako ne šalju osobne podatke organizatorima ovog natječaja.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Samim pregledom stranice lako je utvrditi da se ne radi o službenoj Facebook stranici Konzuma. Naime, prva objava na stranici je upravo taj spomenuti nagradni natječaj, u opisu stranice nema nikakvih podataka, a stranica ima samo 80 pratitelja.

Nakon što korisnici, prema uputama, u komentaru napišu “GOTOVO”, administratori od korisnika traže da registriraju svoje ime putem linka koji nema nikakve veze s Konzumom, čime zapravo žele prikupiti osobne podatke građana.

Radi se o takozvanom phishingu odnosno mrežnoj krađi podataka. Kako se navodi na stranicama CARNetaphishing (varijanta engleske riječi za pecanje, fishing) je vrsta socijalnog inženjeringa koja se odnosi na prijevare, kojima se služe zlonamjerni korisnici šaljući lažne poruke koristeći pritom postojeće internet servise. Riječ je o kriminalnoj aktivnosti. Koristeći razne načine manipulacije, kriminalci od korisnika pokušavaju prikupiti povjerljive podatke (korisnička imena, lozinke, podaci s kreditnih kartica i sl.). Kako ističu, društvene mreže posebno su opasne jer podaci prikupljeni s njih mogu poslužiti za krađu identiteta, ali i zbog činjenice da poruke dobivene od prijatelja, kojima su kompromitirani (oteti) računi, imaju određeni kredibilitet.

Lažni nagradni natječaji česta praksa

Lažni nagradni natječaji kojima se želi povećati doseg stranica, prodati skupe mobilne usluge ili namamiti korisnike na pretplatnički ugovor u Hrvatskoj su postali učestala praksa, o čemu je Faktograf pisao u više navrata.

Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.

Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.

Facebook
Threads

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.