Razotkriveno

Xiaomi skuteri ne prodaju se na akciji za 2 eura zbog oštećene ambalaže

Iz tvrtke Xiaomi Hrvatska potvrdili su za Faktograf da je ponuda s Facebooka o skuterima za 2 eura izmišljena.
Foto: Xiaomi Hrvatska

Na Facebook stranici GetTravel z objavljena je lažna rasprodaja Xiaomijevih skutera za 2 eura (arhivirano ovdje) s ciljem prikupljanja osobnih podataka i podataka o kreditnim karticama.

? Xiaomi skuter 2 Pro samo za 2€?
Ne, nije šala ?
Kao rezultat nesreće u skladištu, pakiranja Xiaomi skutera su oštećena, ali skuteri nisu oštećeni. Uprava tvrtke odlučila je prodati ovu seriju skutera za samo 2€!
Za narudžbu posjetite web mjesto i ostavite zahtjev ⬇️

Lažna rasprodaja Xiaomijevih skutera na stranici GetTravel objavljena je 28. srpnja, a prikupila je 19 dijeljenja, 486 komentara i 267 ostalih reakcija.

Identična rasprodaja, samo s drugom fotografijom skutera objavljena je i 2. kolovoza.

Xiaomi Hrvatska: Riječ je o lažnoj rasprodaji

Da se radi o lažnoj rasprodaji, potvrdili su iz Xiaomija Hrvatska za Faktograf.

“Xiaomi Hrvatska nije organizator ovog natječaja. Svi naši natječaji dostupni su na našim službenim Facebook/Instagram stranicama te pozivamo korisnike da budi oprezni prilikom sudjelovanja u ovim lažno organiziranim natječajima”, poručuju iz Xiaomija.

U najnovijoj objavi na stranici “GetTravel” navodi se da su “kao rezultat nesreće u skladištu, pakiranja Xiaomi skutera su oštećena, ali skuteri nisu oštećeni” te da je uprava tvrtke odlučila prodati ovu seriju skutera za samo 2€, na taj način pod krinkom prodaje Xiaomijevih skutera po cijeni od svega 2 eura pokušavaju doći do osobnih podataka i podataka o kreditnim karticama. U komentarima objave pojavljuju se recenzije navodnih kupaca koji uz fotografiju skutera navode da su prezadovoljni kupnjom. Na taj način očito se nastoji povećati dojam vjerodostojnosti ove lažne rasprodaje.

Radi se o takozvanom phisingu odnosno mrežnoj krađi podataka. Kako se navodi na stranicama CARNetaphishing (varijanta engleske riječi za pecanje, fishing) je vrsta socijalnog inženjeringa koja se odnosi na prijevare, kojima se služe zlonamjerni korisnici šaljući lažne poruke koristeći pritom postojeće internet servise. Riječ je o kriminalnoj aktivnosti. Koristeći razne načine manipulacije, kriminalci od korisnika pokušavaju prikupiti povjerljive podatke (korisnička imena, lozinke, podaci s kreditnih kartica i sl.). Kako ističu, društvene mreže posebno su opasne jer podaci prikupljeni sa njih mogu poslužiti za krađu identiteta, ali i zbog činjenice da poruke dobivene od prijatelja, kojima su kompromitirani (oteti) računi, imaju određeni kredibilitet.

Lažni nagradni natječaji česta praksa

Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari – od mobitela, hladnjaka, do novca, automobila pa čak i kućica. Potrebno je samo javiti se organizatoru “nagradnog natječaja”, a cilj je naravno prijevara, odnosno krađa podataka. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.

Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.

Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.

Facebook
Threads

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.