Razotkriveno

Lidl ne prodaje Samsungove televizore za 2 eura ako ispunite anketu

Iz Lidla su za Faktograf potvrdili da se radi o lažnoj Facebook objavi.
Foto: Lidl Hrvatska

Na Facebook stranici “Cunningham Gracelyn” objavljene su fotografija i link (arhivirano ovdje) lažne rasprodaje Samsungovih televizora po 2,35 eura za korisnike koji ispune anketu. “Rasprodaja” Samsungovih televizora povodom rođendana Lilda objavljena je s ciljem povećanja vidljivosti i prikupljanja osobnih podataka građana.

Screenshot/Facebook

Link i fotografija objavljeni su 3. rujna, a prikupili su 8 dijeljenja, 52 komentara i 246 ostalih reakcija.

Lidl Hrvatska: Riječ je o lažnoj Facebook objavi

Da je uistinu riječ o lažnoj rasprodaji Samsungovih televizora povodom Lidlovog rođendan, potvrdili su iz Lidla Hrvatska za Faktograf. “Riječ je o lažnoj Facebook objavi koja neovlašteno koristi ime Lidl Hrvatska. U svrhu sprječavanja takvih objava, Lidl Hrvatska je poduzeo potrebne mjere”, poručili su iz Lidla.

Napominju da točne informacije o njihovim proizvodima i nagradnim igrama mogu pronaći isključivo na Lidlovim službenim kanalima: webu te službenom Facebook i Instagram profilu.

U najnovijoj objavi na stranici “Cunningham Gracelyn” navodi se da “Lidl slavi 90 godina postojanja ” te da “ovom prilikom nude 90 Samsung televizora za ?2,35€?”, ako korisnici ispune anketu te na taj način pokušavaju doći do osobnih podataka i podataka o kreditnim karticama.

Radi se o takozvanom phisingu odnosno mrežnoj krađi podataka. Kako se navodi na stranicama CARNetaphishing (varijanta engleske riječi za pecanje, fishing) je vrsta socijalnog inženjeringa koja se odnosi na prijevare, kojima se služe zlonamjerni korisnici šaljući lažne poruke koristeći pritom postojeće internet servise. Riječ je o kriminalnoj aktivnosti. Koristeći razne načine manipulacije, kriminalci od korisnika pokušavaju prikupiti povjerljive podatke (korisnička imena, lozinke, podaci s kreditnih kartica i sl.). Kako ističu, društvene mreže posebno su opasne jer podaci prikupljeni sa njih mogu poslužiti za krađu identiteta, ali i zbog činjenice da poruke dobivene od prijatelja, kojima su kompromitirani (oteti) računi, imaju određeni kredibilitet.

Lažni nagradni natječaji česta praksa

Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari – od mobitela, hladnjaka, do novca, automobila pa čak i kućica. Potrebno je samo javiti se organizatoru “nagradnog natječaja”, a cilj je naravno prijevara, odnosno krađa podataka. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.

Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.

Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.

Facebook
Twitter

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.