Razotkriveno

Nova lažna nagradna igra u kojoj se koristi naziv trgovačkog lanca Plodine

Ovaj puta se od korisnika Facebooka traži da na lažnoj nagradnoj igri trgovačkom lancu Plodine čestitaju Božić.
Foto: HINA/ Lana SLIVAR DOMINIĆ/ lsd

Na Facebook stranici PLODINE.hr koja nije službena Facebook stranica trgovačkog lanca Plodine objavljen je nagradni natječaj putem kojeg se navodno dijele poklon vrećice.

“Za proslavu Božića ove godine, @PLODINE tim će poslati 1000 posebnih poklon vrećica svima koji napišu ‘Sretan Božić’ na našoj stranici prije 8. prosinca 2023. Sretno.”

Plodine: Riječ je o lažnoj stranici

Ipak, radi se o lažnoj stranici i lažnom nagradnom natječaju. Iz Plodina su se oglasili putem svoje službene Facebook stranice i poručili da se nagradne igre i natječaji organiziraju isključivo putem službenih kanala trgovačkog lanca.

“Na društvenim mrežama su se pojavile stranice koje neovlašteno koriste Plodine logo, fotografije i video materijale, te šire informacije o lažnim nagradnim igrama. Ovim putem vas obavještavamo kako Plodine nisu organizator, suradnik, niti na bilo koji drugi način povezane s tim profilima, web stranicama na koje vode linkovi s tih profila ili drugim aktivnostima. Molimo vas radi vaše sigurnosti da se nipošto ne prijavljujete na web stranice koje nisu u domeni plodine.hr, da ne dijelite svoje osobne podatke, financijske podatke ili podatke svojih bližnjih organizatorima tih nagradnih igara”, napisali su iz Plodina.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Da se radi o lažnom nagradnom natječaju moguće je zaključiti iz toga što navedena Facebook stranica PLODINE.hr osim objave s lažnim nagradnim natječajem ima još samo jednu objavu, a to je naslovna fotografija. Također, stranica ima svega 330 pratitelja, a službena Facebook stranica Plodina ima više od 222 tisuće pratitelja.

Lažni nagradni natječaji česta praksa

Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari – od mobitela, hladnjaka, do novca, automobila pa čak i kućica. Potrebno je samo javiti se organizatoru “nagradnog natječaja”, a cilj je, naravno, prijevara, odnosno krađa podataka. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.

Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.

Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.

Facebook
Twitter

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.