Razotkriveno

McDonald’s upozorava: “Lažnom ponudom obmanjuju korisnike Facebooka”

Stranica McDelivery Hrvatska nema nikakve veze s McDonald'som, a objava o "obiteljskom paketu" za 1,95 eura je lažna.
Ilustracija: Pixabay

Na Facebook stranici McDelivery Hrvatska 13. siječnja objavljena je navodna akcija (arhivirano ovdje) za obiteljski paket u McDonald’su po 1,95 eura umjesto 31.93 eura. Uz link se navodi sljedeći opis:

? Ne propustite ovu priliku! ?
? McDonald’s vam poklanja jedno od vaših omiljenih pakiranja ☕️??
? Odaberite pakiranje koje vam se više sviđa i okušajte sreću na promotivnom mjestu McDonald’sa klikom na gumb ispod ?

Screenshot/Facebook

Gumb “Order now” (Naruči odmah) vodi na stranicu na domeni mcdonalds-mcdelivery.club što nije službena stranica McDonald’sa Hrvatska.

Naime, Delivery sekcija postoji na službenoj stranici McDonald’sa, ali na ovom linku. Pri otvaranju lažne stranice otvara se anketa od tri pitanja koju je potrebno ispuniti kako biste potvrdili da ste “stvarna osoba”.

Screenshot

Nakon toga otvara se prozor s kutijama, a u jednoj od njih se može “osvojiti” nagradu, odnosno “Mac izbornik” kako se navodi na linku. Nakon što odaberete “pravu kutiju”, od vas se traži da upišete osobne podatke, kao i podatke o kreditnoj kartici.

Screenshot

McDonald’s Hrvatska: Lažni profil i lažna internetska stranica

McDonald’s je na svom službenom profilu potvrdio da takva ponuda ne postoji, kao i da se radi o lažnoj Facebook stranici.

“Zbog pojave profila McDelivery Hrvatska koji se lažno predstavlja kao McDonald’s Hrvatska i obmanjuje korisnike društvene mreže Facebook lažnim ponudama, želimo istaknuti kako je ovo naš jedini pravi profil. McDonald’s Hrvatska ni na koji način nije povezan s tim profilom, web stranicom na koju vode linkovi s tog profila ili drugim aktivnostima. Molimo vas da se zbog vaše sigurnosti ne prijavljujete na web stranice koje nisu u domeni mcdonalds.hr te da ni u kojem slučaju ne dijelite svoje osobne i financijske podatke”, poručuju iz McDonald’sa.

Treba spomenuti i da pregledom ponude u restoranima McDonald’sa, na njihovim službenim internetskim stranicama, nismo pronašli da postoji “Obiteljski paket” koji se navodi na vizualu na lažnoj stranici, što je samo jedan od znakova da se radi o lažnoj stranici koja je otvorena kako bi se koristeći ime i logo McDonald’sa prevarom došlo do osobnih podataka i podataka o kreditnim karticama građana.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

U ovoj vrsti prevare radi se o takozvanom phisingu odnosno mrežnoj krađi podataka. Kako se navodi na stranicama CARNetaphishing (varijanta engleske riječi za pecanje, fishing) je vrsta socijalnog inženjeringa koja se odnosi na prijevare, kojima se služe zlonamjerni korisnici šaljući lažne poruke koristeći pritom postojeće internet servise. Riječ je o kriminalnoj aktivnosti. Koristeći razne načine manipulacije, kriminalci od korisnika pokušavaju prikupiti povjerljive podatke (korisnička imena, lozinke, podaci s kreditnih kartica i sl.). Kako ističu, društvene mreže posebno su opasne jer podaci prikupljeni sa njih mogu poslužiti za krađu identiteta, ali i zbog činjenice da poruke dobivene od prijatelja, kojima su kompromitirani (oteti) računi, imaju određeni kredibilitet.

Lažni nagradni natječaji česta praksa

Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari – od mobitela, hladnjaka, do novca, automobila pa čak i kućica. Potrebno je samo javiti se organizatoru “nagradnog natječaja”, a cilj je naravno prijevara, odnosno krađa podataka. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.

Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.

Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.

Facebook
Twitter

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.