Razotkriveno

Nova lažna nagradna igra u kojoj prevaranti tvrde da dijele mobilnu kuću

Tvrtka koja proizvodi montažnu kuću iz lažne objave potvrdila je Faktografu da se radi o lažnoj nagradnoj igri.
Foto: Pixabay

Na Facebook stranici “Montažnja gradnja Perković” 22. travnja je objavljena nova lažna nagradna igra u kojoj se netočno navodi da se dijeli montažna kuća.

“Povodom velikog interesa za naše kućice odlučili smo da nekoga od vas nagradimo modularno mobilnom kućom koja u prodaji košta 42.000 €. Sve što treba je lajkati našu stranicu i poslati nam poruku u inbox stranice !”, stoji u opisu Facebook objave (arhivirano ovdje).

Autori traže da se objava dijeli po grupama

Facebook stranica “Montažnja gradnja Perković” kreirana je još 18. svibnja 2022. godine, no od tad pa do danas broji tek dvije objave. Jedna uključuje objavu profilne fotografije tog istog dana, dok je druga upravo objava nagradne igre 22. travnja ove godine. U opisu stranice pišu samo kako je “firma osnovana 2022. projektira i montira sve vrste montažnih objekata”.

Facebook profil “Montažnja gradnja Perković” trenutno prati oko 1 300 pratitelja. Dvije osobe su ostavile i svoje komentare. Jedan od komentatora piše: “Nemam posebne preporuke, jer nemam dovoljno podataka o firmi Perković grdnja, ali sviđa mi se izgled kuće koju proizvode. Želim im uspjeh u razvoju firme i dobroj prodaji njihovih kuća”. Objava u kojoj se dijeli montažna kuća u trenutku pisanja ovog članka broji oko 140 reakcija, 60-ak komentara te malo manje od 200 dijeljenja.

Ako se Facebook korisnik javi privatnom porukom, što je i uvjet za sudjelovanje u nagradnoj igri, dobit će generički odgovor sljedećeg sadržaja: “Dobar dan, Za dobitak modularno mobilne kuće: 1. Podijelite posljednju objavu na 5 grupa, 2. Lajkujte našu stranicu, 3. Javite se da provjerimo korake, Ukoliko neki od koraka ne izvršite diskvalificirani ste iz nagradne igre”.

Dakle, potrebno je podijeliti nagradnu igru u pet grupa kako bi se uopće sudjelovalo u nagradnoj igri, a osoba koja to napravi direktno širi doseg i popularizira stranicu na kojoj je nagradna igra i osvanula.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Tvrtka koja proizvodi kuću kaže da se radi o prevari

Obrnutom pretragom fotografije iz objave dolazimo do internetske stranice Male Kuće o kojoj smo već ranije pisali. Riječ je o tvrtki FinDom iz Svetog Ivana Zeline koja u svojoj ponudi, između ostalog, nudi i montažne kuće, terase, jacuzzije i saune. Na njihovoj se web stranici može pronaći i montažna kuća modela Leona 36, upravo ona koja se dijeli i u Facebook objavi. Osim što je u objavu umetnuta identična fotografija, odnosno vizual, cijena same montažne kuće koja se dijeli čak je slična onoj pravoj. U lažnoj nagradnoj igri napominju kako u regularnoj prodaji njezina cijena iznosi 42.000 eura, dok je stvarna cijena takve montažne kuće 41.692,50 eura.

Da bismo provjerili postoji li neki oblik suradnje između kreatora nagradne igre i tvrtke FinDom, kontaktirali smo još jednom njihovog voditelja prodaje i marketinga Denyja Visintina. Potvrdio je kako ih nitko iz Montažnih kuća Perković nije kontaktirao te da je model vjerojatno preuzet s njihove stranice.

“Isto valjda pokušavaju kao i ona prošla tvrtka s nagradnom igrom za naš model Maridu 40“, odgovorio nam je voditelj prodaje uz zaključak kako je riječ o “jednom velikom zavaravanju”.

O lažnim nagradnim igrama Faktograf je pisao u više navrata, kao i o onima u kojima su se dijelile konkretno montažne kuće. Korisnicima Facebooka često se obećavaju razne nagrade poput mobitela, automobila, gotovine i bonova za kupovinu. Iza takvih obećanja obično stoje prevaranti koji na taj način žele izvući osobne podatke, a u krajnjem slučaju i izvući novac.

Facebook
Twitter

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.