Na Facebook stranici Arena Centar Zagreb koja nije službena stranica poznatog trgovačkog centra objavljena je obavijest o rasprodaji (arhivirano ovdje) kofera Rimowa. Uz fotografiju kofera, objavljen je i sljedeći opis:
🤩 Jedinstven popust od 99% na luksuzne Rímowɑ kofere za 125. godišnjicu. 👉 https://tinyurl.com/Rimowa-SALE-HR 🎉Odgovorite na 3 jednostavna pitanja i uzmite svoj kofer. 🎁 Ekskluzivno za Ꭺrenɑ Ⅽentɑr
Obavijest o rasprodaji objavljena je 26. lipnja, a prikupila je 14 dijeljenja, 54 komentara i više od 1700 ostalih reakcija.
Chrome upozorava da se radi o opasnoj stranici
Uz fotografiju kofera i status objavljen je i link koji odvodi na stranicu na sumnjivoj domeni rsvrvsolarexperts.com, a klikom na link pojavila se obavijest Google Chromea u kojoj stoji da se radi o opasnoj stranici. “Napadači na web mjesto koje pokušavate posjetiti mogu vas na prijevaru navesti da instalirate softver ili otkrijete stvari poput vaše lozinke, telefona ili broja kreditne kartice. Chrome toplo preporučuje povratak na sigurno”, stoji u obavijesti na engleskom jeziku.
Kako bi povećali vjerodostojnost rasprodaje, u komentarima se pojavljuju komentari i fotografije navodno naručenih kofera koji su dostavljeni na adrese. Međutim, profili s kojih dolaze ti komentari imaju malo fotografija i ne izgledaju odveć uvjerljivo.
Česte su prevare građana u kojima se pod krinkom rasprodaja pokušavaju prikupiti osobni podaci i podaci o kreditnim karticama. Faktograf je o takvim pokušajima prevare pisao u više navrata.
Arena Centar: Radi se o lažnoj stranici
Riječ je o lažnoj rasprodaji koja nema nikakve veze s Arena Centrom. Slična rasprodaja kružila je društvenim mrežama u svibnju, o čemu smo tada pisali. Iz Arena Centra su nam tada potvrdili da se radi o lažnoj stranici i rasprodaji. Naime, službena Facebook stranica Arena Centra može se pronaći na ovom linku, a obavijesti o eventualnim rasprodajama i nagradnim igrama objavljuju se isključivo putem službenih profila i službene internetske stranice.
Da se radi o prevari, lako je razaznati zbog još nekih elemenata. Naime, službeni logo Arena Centra koji se može pronaći i na službenoj stranici trgovačkog centra nije isti kao onaj na lažnoj stranici. Također, ova stranica ima tek nešto više od 1700 pratitelja, a službena stranica više od 126 tisuća pratitelja. Moguće je i pronaći da je stranica otvorena tek 26. travnja ove godine, a Arena Centar postoji i ima svoju službenu stranicu na Facebooku od 2010. godine.
Česti su lažni nagradni natječaji, prevare i phishing kampanje
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone ili ‘prodaju’ proizvode renomiranih proizvođača po izrazito niskim i povoljnim cijenama. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.
Također, internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža vrlo često obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.