Na Facebook stranici Arena Centar Zagreb objavljena je obavijest o rasprodaji (arhivirano ovdje) Rimowa kofera po iznimno niskim cijenama. Uz fotografiju kofera u statusu se navodi sljedeće:
Slavimo 125 godina! Nevjerojatna obljetnička ponuda našeg partnera Rimowɑ ekskluzivno za Hrvatsku! 🤩
Kako bismo proslavili ovu prekretnicu, s uzbuđenjem pokrećemo našu prvu ekskluzivnu prodaju. 🔥 Ograničena količina: dostupno samo 125 artikala 🔥 🕑 Brzo djelujte, ne propustite!
Obavijest o rasprodaji je objavljena 21. svibnja, a prikupila je 7 dijeljenja, 20 komentara i više od 1100 ostalih reakcija.
Uz fotografiju kofera i status objavljen je i link koji odvodi na stranicu na domeni olympiavalance.com na kojoj piše da povodom 125. rođendana Rimowa nudi priliku nabaviti putnu torbu/kofer za svega 1,95 eura, a od korisnika se traži da prvo popune nekoliko anketnih pitanja.
Nakon popunjavanja ankete, otvara se prozor s Rimowa kutijama unutar koje je potrebno pronaći onu nagradnu, odnosno onu koja omogućuje kupovinu kofera po 1,95 eura.
Nakon svega otvara se obrazaca u kojem se od korisnika traži da dostave svoje podatke, kao i podatke o kreditnim karticama kako bi se mogla provesti transakcija.
Arena Centar: Radi se o lažnoj stranici
Iz marketinga Arena Centra za Faktograf su potvrdili da se radi o lažnoj stranici, odnosno da oni nisu organizator rasprodaje kofera.
“Ovom prilikom potvrđujemo kako nije riječ o verificiranoj Facebook stranici Arena Centra te već poduzimamo sve raspoložive mjere kako bismo prijavili spomenutu Facebook stranicu”, stoji u odgovoru Arena Centra na naš upit.
Da se radi o prevari, lako je razaznati zbog još nekih elemenata. Naime, službeni logo Arena Centra koji se može pronaći i na službenoj stranici trgovačkog centra nije isti kao onaj na lažnoj stranici. Također, ova stranica ima tek nešto više od 1500 pratitelja, a službena stranica više od 126 tisuća pratitelja. Moguće je i pronaći da je stranica otvorena tek 26. travnja ove godine, a Arena Centar postoji i ima svoju službenu stranicu na Facebooku od 2010. godine.
O sličnim prevarama Faktograf je pisao u nekoliko navrata, samo što se u tim slučajevima radilo o godišnjim karticama za javni prijevoz zagrebačkog javnog prijevoznika ZET-a i osječkog GPP-a.
Česti su lažni nagradni natječaji, prevare i phishing kampanje
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca i tvrtki koje nude poklone ili ‘prodaju’ proizvode renomiranih proizvođača po izrazito niskim i povoljnim cijenama. O takvim prijevarama Faktograf je pisao u više navrata.
Također, internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža vrlo često obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.