Razotkriveno

Kampanja lažnih oglasa s profila “Breaking News”: Baby Lasagna, Plenković i Mate Rimac nisu umrli

Na Facebook profilu "Breaking News" posljednjih dana objavljen je veći broj oglasa u kojima se lažno navodi da su umrle mnoge javne osobe.
Foto: Hina/ Dario GRZELJ/ dag

Na Facebook profilu “Breaking News” objavljen je oglas u kojem se sugerira da je hrvatski predstavnik na ovogodišnjoj Euroviziji, Baby Lasagna, umro.

“Podvala s dječjim lazanjama dovela je do tragedije na TV-u uživo”, navodi se u statusu, dok ispod fotografije Marca Purišića i svijeće stoji poveznica za vijest na kojoj piše: “Danas se opraštamo od Baby Lasagna”.

Kada se klikne na tu poveznicu, ona vodi na vijest, grafički opremljenu kao da je objavljena na portalu Jutarnjeg lista, s naslovom: “Baby Lasagna morat će odgovarati na sudu: Hrvatska narodna banka planira pokrenuti postupak protiv proslavljenog tenisača zbog otkrivanja tajne kako se svi u Hrvatskoj mogu obogatiti“.

Naravno, takva vijest nije nikada objavljena na portalu Jutarnjeg lista, a da je riječ o prevari može ukazati i detalj da se pjevača Baby Lasagnu opisuje kao “proslavljenog tenisača”, iako on to nije. Da se prevaranti nisu pretjerano potrudili da prevara izgleda autentično govori i činjenica da se u tekstu navodi da je “Jutarnji list uspio doći do kopije ekskluzivnog intervjua s Matom Rimcem“, iako je vijest o Baby Lasagni.

Također, u medijima nije objavljeno niti da se dogodila bilo kakva tragedija vezana uz Baby Lasagnu, kao niti da je on umro.

Poveznica vodi na sumnjivu investicijsku platformu

Svrha cijele prevare je da korisnici kliknu na link koji vodi na sumnjivu investicijsku platformu (arhivirano ovdje) na kojoj se stanovnicima Hrvatske obećava zarada od više od 950 eura dnevno. No, da bi došli do te zarade, korisnici koji povjeruju u prevaru, trebaju prvo prevarantima ostaviti svoje osobne podatke – ime, prezime, adresu e-pošte i broj telefona.

Vjerojatno je cilj cijele prevare da se dobiju osobni podaci korisnika interneta, a moguće da se od njih izvuče i novac.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Veliki broj lažnih oglasa s profila “Breaking News”

No, Baby Lasagna je samo posljednji u nizu javnih osoba iz Hrvatske o kojima je Facebook profil “Breaking News” (arhivirano ovdje) posljednjih dana objavio lažne oglase.

Dok je oglas s lažima o Baby Lasagni još uvijek aktivan, kao neaktivni u galeriji oglasa tog profila mogu se pronaći i oni u kojima se tvrdi da su redom opljačkani poznata voditeljica Barbara Radulović, “glumac” Tomislav Jelinčić, glumac Igor Mešin, “poduzetnik” Ivan Rimac te da su umrli Mario Banožić, Zvonimir Hodak, Andrej Plenković, Aleksandar StankovićMate Rimac.

Povodom tih oglasa, u kojima su linkovi vodili na portal Total Croatia News jučer se na Facebooku oglasio Paul Bradbury, Britanac koji 20 godina živi u Hrvatskoj i direktor je tog portala. Na taj njegov status javio se Mate Rimac s komentarom: “Moram razočarati naciju. Još sam živ”. Također, i na oglasu vezanom uz Baby Lasagnu vidljiv je link – Total Croatia News.

Poznate osobe su česte žrtve krađe identiteta na društvenim mrežama, a česti su slučajevi u kojima ih se lažno predstavlja kao promotre sumnjivih lijekova, trgovina kriptovalutama ili investicijskih platformi. Iako je Faktograf često pisao o takvim izdvojenim slučajevima, ovo je prvi puta da smo primijetili da se tako veliki broj lažnih oglasa, u kojima se  zahvaća veći broj poznatih osoba, objavi na jednom Facebook profilu. Na tom profilu se navodi da se administratori nalaze na Filipinima i u Ukrajini, dok su oglasi uglavnom usmjereni na publiku iz Hrvatske, što je i logično, s obzirom da za oglase koriste javne osobe iz Hrvatske.

Facebook
Threads

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.