Na Facebook stranici Mala kuća. pojavio se nagradni natječaj (arhivirano ovdje) u kojem se “nasumično dijeli 10 besplatnih kuća onima koji u komentar napišu mjesec rođenja”. Uz natječaj je objavljena i galerija fotografija različitih malih kuća.
U opisu natječaja navodi se sljedeće:
Krajem kolovoza do 2. rujna podijelit ćemo 10 besplatnih kućica koje ćemo nasumično podijeliti. Unesite mjesec rođenja. Na primjer “(siječanj)”
Natječaj je objavljen 27. kolovoza, a prikupio je više od 3 800 dijeljenja, 4 200 komentara te 789 ostalih reakcija.
Riječ je o lažnom nagradnom natječaju, koji se učestalo pojavljuje na Facebooku, a o kojima je i Faktograf pisao u više navrata.
Naime, Facebook stranica može stupiti u interakciju s korisnikom tek kada osoba komentira objavu, a registracijom korisnik/ca Facebooka riskira krađu osobnih podataka, kao i podataka o karticama. Dijeljenjem objave osigurava se da se laži nagradni natječaj dijeli i širi još dalje.
Google pretraga fotografija u objavi vodi na brojne druge sumnjive Facebook stranice koje su objavljivale slične natječaje, kao i na internetske stranice različitih mobilnih kućica koje se prodaju na internetu.
Još jedan od znakova koji upućuje na to da se radi o lažnom nagradnom natječaju i lažnoj stranici jest i to što Facebook stranica Mala kuća ima objavljen samo taj navodni natječaj i profilnu fotografiju, a stranica ima svega 273 pratitelja. Opis stranice gotovo uopće nije uređen, što također navodi na sumnju da se radi o još jednoj prevari.
Razne prevare vrlo su česte na Facebooku. O takvim lažnim nagradnim igrama Faktograf je pisao više puta. Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.