Razotkriveno

Nećete dobiti nagradu ako odaberete “sretnu kutiju” na Facebook stranici 𝘒𝘰𝘯𝘻𝘶𝘮 𝘍𝘢𝘯𝘴.

Na Facebooku se pojavila još jedna nagradna igra koja s trgovačkim lancem Konzum nema nikakve veze.
Foto: Pixabay

Na Facebook stranici 𝘒𝘰𝘯𝘻𝘶𝘮 𝘍𝘢𝘯𝘴., koja nema nikakve veze s poznatim trgovačkim centrom, objavljena je lažna nagradna igra u kojoj se poziva korisnike da izaberu “sretnu poklon kutiju” i napišu je u komentarima, a da će potom 200 sretnika dobiti poklone.

“Danas ćemo podijeliti nagrade za 200 sretnih dobitnika. Odaberite svoju srećnu poklon kutiju u komentarima. Svaka kutija sadrži poseban poklon. Poslat ćemo nasumično. Sretno!”, navodi se u statusu (arhivirano ovdje).

No, radi se o klasičnoj lažnoj nagradnoj igri o kakvima je Faktograf često pisao. Cilj objave ovog oblika lažne nagrade igre je povećanje vidljivosti nekog Facebook profila. To može biti profitabilno u slučaju da se prikupi veliki broj komentara i reakcija na stranici, a potom ju je moguće prodati nekome tko će je preimenovati i nastaviti svoju djelatnost s većom vidljivošću nego bi je imao da stvara stranicu od početka.

Često se u takvim prevarama koriste nazivi popularnih brendova, a o korištenju naziva, fotografija i loga Konzuma Faktograf je pisao i ranije. Da se radi o prevari može se zaključiti već iz informacija na Facebook stranici 𝘒𝘰𝘯𝘻𝘶𝘮 𝘍𝘢𝘯𝘴. Prvo, to nije naziv trgovačkog lanca potom ta stranica nema niti jednog pratitelja, a jedina objava mu je navedena lažna nagradna igra, stranica je smještena u kategoriju “Nekretnine” te je kreirana istoga dana kada je objavljena lažna nagradna igra.

S druge strane, službena Facebook stranica trgovačkog lanca Konzum ima 286 tisuća pratitelja i isto toliko oznaka “sviđa mi se”, na njoj je navedena službena stranica trgovačkog lanca konzum.hr, smještena je u kategoriju “usluga kupovine”, kreirana je u svibnju 2010. godine i otada nije mijenjala ime, a administratori joj se nalaze u Hrvatskoj i Srbiji te ima više od deset objava u posljednja dva tjedna. Naravno, na njoj se ne nalazi nagradna igra sa stranice 𝘒𝘰𝘯𝘻𝘶𝘮 𝘍𝘢𝘯𝘴. Također, u više navrata je Konzum na svojoj službenoj Facebook stranici navodio da su se pojavljivali lažne nagradne igre koje su koristile naziv i logo toga trgovačkog centra (ovdje, ovdje i ovdje).

Zaključno, na Facebook stranici 𝘒𝘰𝘯𝘻𝘶𝘮 𝘍𝘢𝘯𝘴. objavljena je lažna nagradna igra koja nema nikakve veze s trgovačkim lancem Konzum.
Facebook
WhatsApp

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.