Razotkriveno

Na Facebooku objavljena lažna nagradna igra trgovačkog lanca

Na Facebook profilu Voli Fans objavljena je nagradna igra koja nema nikakve veze s poznatim crnogorskim trgovačkim lancem.
Foto: Pixabay

Lažne nagradne igre koje koriste nazive i logo poznatih regionalnih trgovačkih lanaca nisu nikakva novost na Facebooku, a uglavnom služe za “pumpanje” popularnosti profila i skupljanje pratitelja, iako ponekad mogu dovesti i do pokušaja krađe osobnih podataka kao i novca naivnih korisnika društvenih mreža.

Takva jedna nagradna igra, koja koristi naziv crnogorskog trgovačkog lanca Voli, pojavila se 8. lipnja na profilu nazvanom Voli Fans. Uz fotografije tog trgovačkog lanca u opisu nagradne igre stoji:

“Pozdrav svima, u čast otvorenja naše nove trgovine @VOLI.ME 2025. godine, svi koji napišu “Čestitamo” na našoj STRANICI prije 12. lipnja 2025., dobit će ekskluzivne poklone: ​​posebnu poklon-vrećicu, mobitel, novac i besplatne kupone za kupovinu”.

Tekst i oblik nagradne igre sličan je drugim lažnim nagradnim igrama o kojima je Faktograf već ranije pisao. U takvim lažnim oglasima najčešće se kao povod za nagradnu igru navodi otvorenje nove trgovine ili rođendanska proslava trgovačkog lanca, dok ih redovito prati i nekoliko fotografija trgovačkog lanca, vjerojatno kako bi se povećala uvjerljivost oglasa.

Kao i u drugim slučajevima lažnih nagradnih igara na Facebooku, tako i u ovoj koja se koristi nazivom i fotografijama trgovačkog lanca Voli, informacije s profila Voli Fans otkrivaju da nagradna igra s tim trgovačkim lancem nema baš ništa. Osim već spomenutih fotografija, na profilu ne postoji nikakva poveznica s trgovačkim lancem: nema podataka o adresi ili kontaktu, kao niti linkova na službenu stranicu. Profil ima samo 48 pratitelja što je potpuno netipično za profile trgovačkih lanaca, dok je jedini dublji uvid u karakter profila onaj da se radi o trgovini namirnicama.

S druge strane, službeni Facebook profil trgovačkog lanca Voli ima 34 tisuće pratitelja, a na njemu se mogu pronaći telefonski i e-mail kontakti trgovačkog lanca kao i poveznica na njihovu službenu internetsku stranicu. Na tom službenom profilu, kao niti na službenoj internetskoj stranici, nema niti spomena o nagradnoj igri s profila Voli Fans. Također, na službenom Facebook profilu trgovačkog lanca Voli može se pronaći i nekoliko upozorenja da su se i proteklih godina pojavljivale lažne nagradne igre koje su koristile njihov naziv i logo, a sličnog su tipa kao i nagradna igra koja je 8. lipnja objavljena na Facebook profilu Voli Fans.

Zaključno, na Facebook profilu Voli Fans objavljena je lažna nagradna igra koja s poznatim crnogorskim trgovačkim lancem Voli nema nikakve veze.
Facebook
WhatsApp

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.