Razotkriveno

Nema dokaza da su na Oreo keksima sotonistički simboli

Tvrdnje da Oreo keksi sadrže okultne simbole i skrivene reference na tajna društva, nisu potkrijepljena dokumentiranom poviješću brenda.
Foto: Unsplash/Brad Switzer

Kako jača svijest o zdravoj prehrani i potreba da se pazi na odabir namirnica, potrošači se sve češće odriču slatkiša i poslastica zbog štetnosti šećera. No, ima i onih koji razloge za pomni izbor prehrambenih proizvoda traže mnogo dublje – u simbolici. Za neke od njih pojedini logotipi, ukrasi na ambalaži i samim proizvodima nose značenja koja nadilaze običan marketinški dizajn.

Nedavno smo naišli na post domaće Facebook korisnice koja je odlučila baciti, i nikad više ne kupiti, Oreo kekse – zbog navodne masonske i sotonističke simbolike.

Uspjeli su otrovati sve, čak i naše kolačiće.
Oreo keksi u vaše lice s njihovim pravim ruganjem. Ono što je ovdje prikazano je masonska/sotonistička simbolika na njihovim Oreo keksima. A crno oko znači: Vril + Adrenokrom. I također oko providnosti.
Bacila sam sve svoje Oreo kekse i nikad ih više neću kupiti“, sadržaj je Facebook posta objavljenog 26. lipnja 2025. godine (arhiviran ovdje).

Screenshot/Facebook

U post je umetnuto nekoliko fotografija popularnih američkih “sendvič-keksa”. Na par fotografija su klasični Oreo keksi (tamni biskvit i bijelo kremasto punjenje), a na drugima je limitirano izdanje s ružičastim biskvitom i zelenim punjenjem, posvećeno poznatoj pjevačici Lady Gagi.

Na pojedinim su fotografijama (1, 2, 3) i tekstualna objašnjenja simbola otisnutih na biskvite. Prema tim objašnjenjima, gornja strana (tamnog) kolačića sadrži okultne simbole, skrivene reference na drevnu mitologiju i tajna društva.

Iznad natpisa “Oreo”, tvrdi dio internetske zajednice, otisnut je lorenski križ koji porijeklo viče iz Bizanta i rasprostranjen je preko pravoslavlja i grkokatoličanstva, a povezuje ga se i sa slobodnim zidarstvom i Templarima. Malteški križ, pak, upisan je u ornamentima oko loga. Njega su u 11. stoljeću nosili Vitezovi bolničari, kojima je zadaća brinuti se za siromašne i bolesne hodočasnike u Svetoj zemlji.

Uz oval koji okružuje riječ “Oreo” vezuje se, prema ovim teoretičarima, pojam “Ouroboros“, odnosno “Urobor”, drevni simbol koji prikazuje zmiju ili zmaja koji jede vlastiti rep. A za sam naziv brenda tumači se da potječe od riječi koja označava egipatsku zmiju Uraeus.

Što se tiče dizajna kolačića posvećenih Lady Gagi, na fotografiji su zaokruženi simboli srca, natpisa “Chromatica i neke apstraktne, uvijene, figure – svi otisnuti na nekoj strani kolačića.

Dizajn, a ne mistika

Ta su tumačenja spekulativna i nisu potkrijepljena dokumentiranom poviješću brenda, koja je, po svemu sudeći, vođena marketinškom i dizajnerskom logikom, a ne simbolikom.

Oreo kekse je 1912. godine predstavila američka kompanija Nabisco. Kako piše, i fotografijama demonstrira, The Atlantic, prvi takav kolačić imao je jednostavan reljefni vijenac oko ruba, i natpis “Oreo” ispisan običnim pismom. Godine 1924. nadograđuje se dizajn: reljefni vijenac mijenja se vijencem lovorovog lišća, u sredini su dvije grlice i deblji font natpisa. Izgled suvremenog Orea uveden je 1952. godine i od tada je ostao gotovo nepromijenjen.

Pišući 1986. godine, povodom 75. rođendana keksa, Paul Goldberger, arhitektonski kritičar i dobitnik Pulitzerove nagrade zamijetio je da Oreo “stoji kao arhetip svoje vrste, podsjetnik da se keksi dizajniraju jednako svjesno kao i zgrade, a ponekad i bolje”. Uspoređujući Oreo s njegovim manje uspješnim konkurentom, Hydroxom, Goldberger primjećuje:

“Oreo je postao ikona. I uostalom, od ta dva [kolačića], on izgleda više američki – njegov ujednačen uzorak, koliko god neuredan, ima industrijski, utisnuti izgled. Moglo bi se reći da kombinira domaći dekor s američkom ljubavlju prema strojnoj imaginaciji, a u toj kombinaciji leži trijumf dizajna”.

Pored toga, kako je pojasnio portal Logically Facts, koji se bavio raskrinkavanjem sličnih tvrdnji, općeprihvaćeno je mišljenje da iza dizajna stoji pokojni dizajner William Turnier, inženjer dizajna za Nabisco. Njegov sin, Bill Turnier, je rekao, navodi Logically Facts, da mu otac nije bio zainteresiran za vjersku ili duhovnu simboliku te da su njegovi izbori bili estetski. Međutim, Nabisco nikada nije ponudio službeno objašnjenje dizajna i napomenuo je da nema zapis o Turnieru kao dizajneru.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

Limitirana izdanja vezana su uz pop-kulturu

Inače, Oreo brend redovito izbacuje limitirane edicije kolačića: božićnu, uskršnju, za Noć vještica i slične događaje. Također, imao je specijalne edicije u čast Miki Mausu, Seleni Gomez pa tako i Lady Gagi.

Pop zvijezda Lady Gaga se 2021. godine udružila s Oreom kako bi izdala liniju kolačića inspiriranih njezinim albumom za “Chromatica”. Otuda i otisak te riječi s gornje slike. I ostali keksi iz te edicije imaju razne reljefne uzorke inspirirane albumom. Otisak koji podsjeća na stiliziranog plesača ili izvanzemaljsko biće također je vezan uz spomenuti album: stilizacija je službene naslovnice albuma na kojoj pjevačica pozira u nekom futurističko-ratničkom stilu.

U svakom slučaju, upisivanje simbolike u masovno proizvedene kekse proizvod je mašte, u stilu teorije zavjere. Ove kekse možete prestati konzumirati ako želite izbaciti dodatne šećere iz prehrane, ali ne i zato što njima podržavate “sotonizam” ili “masonske” rituale.

Zaključno, sadržaji koji kruže društvenim mrežama, tvrdnje da Oreo keksi sadrže okultne simbole i skrivene reference na tajna društva i ezoteriju, nisu potkrijepljena dokumentiranom poviješću brenda.
Facebook
WhatsApp

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.