Društvenim mrežama širi se lažna rođendanska nagradna igra domaćeg trgovačkog lanca Plodine. Uvjeti sudjelovanja iznimno su jednostavni, a nagrade bogate – kao što je čest slučaj u pokušajima Facebook prevara.
“🎊✨ Pozdrav svima, u čast rođendana @PIodine. Svi koji napišu “ČESTITKE” na našoj STRANICI prije 31. listopada 2025., dobit će posebnu poklon-vrećicu, mobitel, novac i besplatni bon za kupovinu. Sretno“, stoji u postu Facebook stranice “Plodine” objavljenom 27. listopada 2025. godine (arhivirano ovdje).

Do objave ovog teksta post je imao preko 315 dijeljenja i preko 150 komentara. Najčešći su komentari sadržaj “Čestitke”, što je i bila uputa organizatora nagradne igre.
Mali broj pratitelja
Radi se o još jednoj u nizu lažnih nagradnih igara trgovačkih lanaca o kojima je Faktograf već više puta pisao. Ovaj put je u tu svrhu iskorišten naziv, fotografije i vizualni identitet Plodina.
Ova Facebook stranica kreirana je 13. rujna 2023. godine. Ima 471 pratitelja, a jedini post na toj stranici poziv je na sudjelovanje u nagradnoj igri. To je jasan znak da stranica ima jednu svrhu: namamiti pratitelje na uzaludno sudjelovanje i angažiranost.
Za usporedbu, službena stranica Plodina na Facebooku ima preko 225 tisuća pratitelja, a kreirana je 2015. godine. Objave na službenoj stranici su redovite i nagradne igre nisu jedini sadržaj.
Inače, Plodine su preko svoje službene internetske stranice već ranije zamolile kupce i pratitelje da se, radi vlastite sigurnosti, ne prijavljuju na internetske stranice koje nisu u domeni plodine.hr te da ne dijele svoje osobne i financijske podatke organizatorima tih nagradnih igara.
Na internetskoj stranici Plodina, u rubrici “Obavijesti” (u kojoj su inače obavijesti o nagradnim igrama i kasnije njenim dobitnicima), ne stoji nijedna koja bi odgovarala onoj u citiranom postu.
Nagradne igre organiziraju se po zakonski zadanim pravilima
U Hrvatskoj se nagradne igre trebaju organizirati po zakonski zadanim pravilima. Njih ne slijede lažne Facebook stranice poput ove gore navedene.
Pravila za priređivanje nagradne igre obvezno moraju sadržavati: puni naziv, matični broj i adresu sjedišta priređivača nagradne igre, svrhu priređivanja nagradne igre, vrijeme trajanja nagradne igre, fond nagrada nagradne igre, uvjete za sudjelovanje, podrobniji opis kada, gdje i na koji način će se obaviti javno izvlačenje nagrada, način na koji će biti objavljeni rezultati, odnosno dobitnici nagrada, rok za podizanje nagrada te način na koji sudionici nagradne igre dobivaju nagrade ako su ispunili uvjete propisane pravilima.
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Konzum, Pepco, Samsung, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).
Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.
Za savjete kao prepoznati lažne nagradne igre, zaštititi se od prevaranata i kako prijaviti prevaru, čitajte ovdje.
Zaključno, u gore navedenom slučaju radi se o Facebook stranici koja se lažno predstavlja kao službena stranica trgovačkog lanca Plodine. Stranica ni na koji način nije službeno povezana s trgovačkim lancem, stoga su i objave o navodnoj podjeli "poklon-vrećica, mobitela, novca i besplatnog bona za kupovinu" lažne.






