Na sumnjivoj domeni sharkfiles.com objavljena je navodna anketa (arhivirano ovdje) koja nakon popunjavanja obećava “tajanstvenu Pepco Kids kutiju”. U uvodu ankete navodi se sljedeće:
Poštovani sudionice!
Sada možeš osvojiti tajanstvenu Pepco Kids kutiju!
Potrebno je samo ispuniti kratku anketu o svojim iskustvima s Pepco Kidsom kako bi iskoristio ovu priliku.
Pažnja! Sudjelovanje je moguće samo ograničeno vrijeme!

Pepco: Sve promotivne aktivnosti objavljujemo isključivo na službenim stranicama
Ipak, ne radi se o stvarnoj anketi Pepca. Naime, kako stoji u prikvačenoj obavijesti na službenoj Facebook stranici Pepca Hrvatska, svaka promotivna aktivnost tog brenda bit će objavljena isključivo na njihovim službenim stranicama s “jasno navedenim pravilima i uvijek u skladu sa svim važećim zakonima”.
Nakon klika na gumb “ZAPOČNI ANKETU”, otvaraju se pitanja kojih ima ukupno šest.

Završetkom ispunjavanja anketa, stranica odvodi na prozor u kojem možete naručiti navodnu “tajanstvenu Pepco Kids” kutiju za samo 2 eura, umjesto 149 eura koliko ona navodno vrijedi. I to je samo jedna od nedosljednosti na ovoj sumnjivoj stranici. Naime, na samom početku navodi se da korisnici ispunjavanjem ankete mogu osvojiti kutiju, a ne je kupiti, što se saznaje na jednom od posljednjih koraka.

Na posljednjem se koraku od korisnika traži ispunjavanje osobnih podataka i podataka o kreditnoj kartici kako bi se navodna kutija mogla naručiti.
Prevaru nam je dojavila čitateljica
Da se putem Facebook reelsa širi prevara u kojoj je ispunjavanjem ankete moguće osvojiti tajanstvenu Pepco Kids kutiju javila nam je čitateljica Faktografa. Radi se o još jednom pokušaju phishinga, jedne od najčešćih prevara na internetu kojom prevaranti od vas prikupljaju podatke, što se dogodilo i našoj čitateljici koja kaže kako su joj s računa skinuli nešto manje od dva eura. Iako se ne radi o velikom iznosu, s davanjem podataka o kreditnim karticama treba biti iznimno oprezan jer vam prevaranti lako mogu s računa skinuti i puno veće iznose.
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Konzum, Pepco, Samsung, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).
Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.
Za savjete kao prepoznati lažne nagradne igre, zaštititi se od prevaranata i kako prijaviti prevaru, čitajte ovdje.
Zaključno, anketa koja se širi društvenim mrežama i koja obećava osvajanje "tajanstvene Pepco Kids kutije" je lažna. Trgovački lanac Pepco u više je navrata potvrdio da se svi nagradni natječaji i bilo kakve druge promotivne aktivnosti odvijaju isključivo putem njihovih službenih stranica, a stranica na domeni sharkfiles.com to svakako nije.






