Razotkriveno

Upisivanjem “@” na lažnoj stranici Konzuma nećete osvojiti poklon vrećice i gotovinu

Predblagdansko vrijeme nije samo idealno za trgovce, već očito i za prevarante na društvenim mrežama
Foto: HINA/ Lana SLIVAR DOMINIĆ/ lsd

Predblagdansko vrijeme nije samo idealno za trgovce već očito i za prevarante na društvenim mrežama. Uoči blagdana potrošnja građana je povećana i svaki euro dobro dođe, a s time su upoznati i kreatori lažnih nagbradnih igara. One se često pojavljuju uoči blagdana ili dana kad su najveći popusti poznatog kao Black Friday. Tako je na lažnoj stranici Konzum Fans osvanula nagradna igra (arhivirano ovdje) u kojoj Konzum navodno, zbog otvorenja nove trgovine dijeli poklon-vrećice, gotovinu, mobitel i kupone za kupovinu.

U sada već viralnoj objavi od 29. listopada navodi se sljedeće:

Povodom otvorenja naše nove trgovine, organiziramo tombolu za 350 besplatnih poklon-vrećica, gotovinu, mobitel i kupone za kupovinu. Jednostavno upišite @ i kliknite na istaknutu opciju. Ako postane plava, odabrani ste.
Pobjednici će biti objavljeni 5. studenog 2025.

Screenshot/Facebook

Upisivanje “@naglasak” česta metoda prevaranata

Ipak, Konzum ne dijeli poklon vrećice, mobitele i gotovinu. Nagradna igra je lažna, a o tome svjedoči više elemenata. Prvenstveno, Konzum Fans nije službena Facebook stranica trgovačkog lanca Konzum koji sve nagradne igre organizira isključivo putem njihovih službenih stranica, što su nam u više navrata potvrdili u odgovorima na naše upite za slične ovakve lažne nagradne igre. Osim toga, stranica ima svega 102 pratitelja, jedina objava na stranici upravo je o toj navodnoj igri, a u opisu stranice nije moguće pronaći nikakve podatke o samom brendu što je jedan od indikatora da se radi o prevari.

Valja i spomenuti da prevaranti od korisnika Facebooka traže da upišu @, a najčešća opcija koju nudi upisivanje te oznake je @naglasak, što pak svim vašim prijateljima na Facebooku šalje obavijest da bi trebali pogledati komentar koji ste “istaknuli”. Prevaranti na taj način, pogotovo na stranicama koje imaju malo pratitelja i minimalan doseg, najlakše dolaze do novih pratitelja i novih komentara što pak povećava angažman i vidljivost stranice.

Nagradne igre u Hrvatskoj po zakonskim pravilima

U Hrvatskoj se nagradne igre trebaju organizirati po zakonski zadanim pravilima. Njih ne slijede lažne Facebook stranice poput ove gore navedene.

Pravila za priređivanje nagradne igre obvezno moraju sadržavati: puni naziv, matični broj i adresu sjedišta priređivača nagradne igre, svrhu priređivanja nagradne igre, vrijeme trajanja nagradne igre, fond nagrada nagradne igre, uvjete za sudjelovanje, podrobniji opis kada, gdje i na koji način će se obaviti javno izvlačenje nagrada, način na koji će biti objavljeni rezultati, odnosno dobitnici nagrada, rok za podizanje nagrada te način na koji sudionici nagradne igre dobivaju nagrade ako su ispunili uvjete propisane pravilima.

Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-ColaKonzumPepcoSamsungBeko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).

Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.

Za savjete kao prepoznati lažne nagradne igre, zaštititi se od prevaranata i kako prijaviti prevaru, čitajte ovdje.

Zaključno, trgovački lanac Konzum ne dijeli poklon vrećice, gotovinu, mobitel i kupone za kupovinu povodom otvorenja nove trgovine. Stranica Konzum Fans na kojoj je objavljen natječaj nije službena stranica trgovačkog lanca, a ujedno se radi i o jedinoj objavi na toj stranici što također upućuje na to da riječ o prevari.
Facebook
WhatsApp

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.