Više gotovo i da ne postoji dan na društvenim mrežama da se ne pojavi neka nova lažna nagradna igra u ime nekog poznatog brenda u Hrvatskoj. Trgovački lanci u tom slučaju svakako prednjače i gotovo da ne postoji trgovački lanac u čije se ime nije širila neka lažna igra. Jedan od lanaca koji se uvjerljivo najčešće pojavljuje u kontekstu prevara jest Lidl, u čije se ime opet širi lažna nagradna igra (arhivirano ovdje). Na stranici Lidl Fans’ objavljena je fotografija automobila uz sljedeći opis:
🎊✨ Pozdrav svima, na @Lidlov rođendan, pripremamo nešto posebno za sve naše vjerne kupce. Svi koji napišu “𝖢̌𝖾𝗌𝗍𝗂𝗍𝖺𝗆𝗈” na našoj STRANICI prije 13. studenog 2025., dobit će poseban poklon u obliku ovog prekrasnog Volkswagena Tiguan R-Line iz 2025. godine. Sretno. 🎂🎉🎉

Nagradne igre u pravilu se organiziraju putem službenih kanala
Međutim, nećete osvojiti novi Volkswagenov automobil ako čestitate lažnoj Facebook stranici, radi se o prevari. Naime, stranica Lidl Fans’ nije službena Facebook stranica trgovačkog lanca u Hrvatskoj već ona pod nazivom Lidl Hrvatska koju prati više od 419 tisuća ljudi dok lažna stranica ima svega 331 pratitelja. Trgovački lanci pa i ostali brendovi nagradne igre u pravilu organiziraju putem službenih kanala – službene internetske stranice te službene stranice na društvenim mrežama što stranica Lidl Fans’ svakako nije.
Ova navodna igra jedina je objava na toj stranici što indicira da se radi o stranici koja je otvorena isključivo s ciljem prikupljanja osobnih podataka korisnika koji bi se prevarantima s ove stranice javljali sa svojim podacima misleći da su osvojili vrijedan automobil. Valja spomenuti i da stranice koje imaju malo pratitelja svoj doseg povećavaju upravo tako da od korisnika traže upisivanje neke poruke u komentarima pa se tako povećava angažman.
Obrazac prevara za trgovačke lance u posljednje je vrijeme također vrlo sličan. Ili se radi o rođendanu trgovačkog lanca pa ga je potrebno “čestitati” ili se pak radi o otvorenju nove trgovine povodom koje se dijele vrijedne nagrade ili se pak radi o nekom blagdanu koji je potrebno čestitati kako biste navodno osvojili nagradu.
Nagradne igre u Hrvatskoj po zakonskim pravilima
U Hrvatskoj se nagradne igre trebaju organizirati po zakonski zadanim pravilima. Njih ne slijede lažne Facebook stranice poput ove gore navedene.
Pravila za priređivanje nagradne igre obvezno moraju sadržavati: puni naziv, matični broj i adresu sjedišta priređivača nagradne igre, svrhu priređivanja nagradne igre, vrijeme trajanja nagradne igre, fond nagrada nagradne igre, uvjete za sudjelovanje, podrobniji opis kada, gdje i na koji način će se obaviti javno izvlačenje nagrada, način na koji će biti objavljeni rezultati, odnosno dobitnici nagrada, rok za podizanje nagrada te način na koji sudionici nagradne igre dobivaju nagrade ako su ispunili uvjete propisane pravilima.
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
Na društvenim mrežama često se pojavljuju lažne stranice trgovačkih lanaca, brendova i tvrtki (među njima su Coca-Cola, Konzum, Pepco, Samsung, Beko i mnogi drugi) koje nude poklone, a “poklanjaju” se različite stvari (mobiteli, automobili, kućanski aparati, poklon bonovi).
Kako je za Faktograf rekao CERT, nacionalno tijelo za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza sigurnosti, phishing – lov na žrtve lažnim predstavljanjem – prednjači u internetskim prevarama. Nekim prevarantima namjera je od korisnika pokušati izvući novac, a drugima je cilj krađa osobnih podataka.
Za savjete kao prepoznati lažne nagradne igre, zaštititi se od prevaranata i kako prijaviti prevaru, čitajte ovdje.
Zaključno, čestitanjem stranici Lidl Fans' nećete osvojiti novi Volkswagenov automobil budući da se radi o stranici koja je lažna. Nagradne se igre u Hrvatskoj organiziraju po zakonski određenim pravilima i u pravilu uvijek putem službenih kanala brenda kao što su službene internetske stranice i službeni profili na društvenim mrežama.



