Ocjena točnosti

Plenković pogrešno optužuje druge za banaliziranje problema oko ministričine vožnje bez vozačke dozvole

foto HINA / Edvard ŠUŠAK/ es

Banalizirate, a to nije dobro. Vrlo jednostavno ću vam objasniti – to što ona (ministrica Gabrijela Žalac op.a.) nije produljila vozačku, ne znači da drugi ne trebaju produljivati. Ona je priznala propust i najavila da će ga ispraviti. Ona, kao i svi drugi građani RH koji ne produlje vozačku dozvolu, platit će prekršajnu kaznu, što je ona i učinila. Što se mene tiče, ta priča je završena“,  odgovorio je premijer Andrej Plenković novinaru N1 televizije Hrvoju Krešiću koji ga je pitao poručuje li se na ovaj način građanima RH da mogu poput ministrice voziti dvije i pol godine nakon isteka valjanosti dozvole, nakon čega je Krešić i konstatirao „pretpostavka je da ste vi najbolji među nama ili da bi barem tako trebalo biti, da ste uzor drugima, da je to društveni ugovor na koji smo svi mi pristali“.

Da Krešić ne banalizira kad ističe da bi za članove Vlade trebali vrijediti viši kriteriji, odnosno da je nedopustivo da ministri poput Gabrijele Žalac prođu neokrznuto nakon što sudjeluju u prometnoj nesreći u kojoj je stradalo dijete, a da pritom nemaju ni važeću vozačku dozvolu, pokazuju brojni primjeri demokratskih država kakvima bi se i Hrvatska željela smatrati. Mediji su preko vikenda  već nabrajali primjere zemalja u kojima su ministri odlazili i zbog puno manjih povoda, pa je tako Novi list pronašao čak i sličan primjer ministra policije i sigurnosti australske savezne države Queensland Davida Gibsona koji je morao otići upravo nakon što je otkriveno da je najmanje u jednoj prilici vozio bez važeće vozačke dozvole. Vozačka mu je bila suspendirana na tri mjeseca zbog prebrze vožnje. „Gospodin Gibson svjestan je visokih standarda koje očekujem od svojih ministara i zato je ponudio svoju ostavku koju sam prihvatio“, ustvrdio je tadašnji premijer Queenslanda Campbell Newman.

Suprotno tom primjeru, premijer Plenković ministričinu vožnju bez vozačke ocjenjuje tek kao „svojevrstan nemar“. Treba primijetiti kako Gabrijela Žalac nije vozila bez vozačke samo tijekom tog jednog, već i tijekom drugih vikenda u Vinkovcima – od kada je na ministarskoj dužnosti i ima službenog vozača – ali možda i svakodnevno tijekom četiri mjeseca prije nego je imenovana na tu dužnost, a obzirom da joj je vozačka istekla još u lipnju 2016. godine.

Također valja primijetiti da od policije mediji još nisu dobili službeni izvještaj iz kojeg bi saznali kojom je brzinom vozila kroz naselje bez obilježenih pješačkih prijelaza. U društvima s odgovornim političarima, svi podaci vezani za nesreću bili bi objavljeni još istog dana.

Ministrica Žalac “jako dobro radi”, a Hrvatska zadnja po isplatama

Ministrica Žalac jako dobro radi svoj posao. Podsjetit ću vas da je u mandatu nje kao ministrice zadužene za regionalni razvoj i europske fondove od 9 posto ugovorenih sredstava Hrvatska sada došla na 65 posto i da imamo ambiciju da to bude 85 posto do kraja godine… Ona  će, kada splasne taj šok pod kojim  je ona sasvim očito proteklih dana, moći nastaviti raditi kao i ranije. Prema tome ona ostaje ministrica“, ustvrdio je također premijer.

Premijer Plenković govori istinu kada kaže da je Hrvatska u mandatu ministrice Žalac stigla gotovo do 65 posto ugovorenih sredstava, ali to ne znači da se možemo pohvaliti dobro obavljenim poslom. Na stranici Europske komisije koja prati povlačenje sredstava iz Europskih fondova registrirano je kako smo još uvijek ispod prosjeka EU po postotku ugovorenih sredstava (prosjek je 68 posto), ali i da smo na posljednjem mjestu što se tiče isplaćenih sredstava – samo je 17 posto dogovorenih sredstava stvarno i isplaćeno korisnicima u Hrvatskoj (Europski je prosjek 29).

Spekulacije da će Žalac kandidirati za povjerenicu Europske komisije

Pitanje je koliko će se toga moći popraviti tijekom ove godine i koliko bi je ozbiljno shvatili na ispitivanju pred europskim tijelima, ako bi Gabrijela Žalac stvarno i bila hrvatska kandidatica za povjerenicu Europske komisije. I bez ovog novog detalja u biografiji koji spominje da je sudjelovala u prometnoj nesreći vozeći automobil bez važeće vozačke dozvole.

Da bi ona mogla biti hrvatska kandidatkinja za Komisiju počelo se spekulirati krajem prošle godine (Euroactive, Tportal), a sama ministrica nije ni potvrdila, niti opovrgla te najave. Gostujući u siječnju u programu Nove TV na izravno pitanje hoće li biti povjerenica i je li zainteresirana za tu dužnost ministrica Žalac ponovila je kako se o tome nije još raspravljalo ni u Vladi, niti na stranačkim tijelima te stoga ne može potvrditi da će upravo ona biti ta.

Premijer je novinarima poručio da će znati tko će biti povjerenik u trenutku „kad to budete čuli od mene“.

Facebook
Threads

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.