Faktograf.hr

Samo činjenice

Tvrdnja o propasti “Mesićevog poslovnog carstva” je netočna

N1

“KAKAV KRAH: Propalo ”Mesićevo poslovno carstvo””, naslov je teksta objavljenog na portalu Priznajem.hr (arhiviranog ovdje). Tvrdnja iz predmetnog naslova je netočna.

Radi se o tekstu koji je portal Priznajem.hr izvorno objavio prije nešto više od godinu dana, 25. listopada 2018. godine. Ponovno su ga podijelili na svojoj Facebook stranici 4. prosinca ove godine, bez da su čitatelje obavijestili kako se radi o tekstu napisanom prije godinu dana. Njihova objava od 4. prosinca arhivirana je ovdje.

Tekst je ilustriran fotografijom bivšeg hrvatskog predsjednika Stjepana Mesića, a u naslovu se tvrdi da je propalo Mesićevo poslovno carstvo. Tema teksta je, međutim, nepravomoćna presuda kojom je Jerko Ivanković Lijanović sudskom odlukom u susjednoj Bosni i Hercegovini osuđen na 12 godina zatvora.

Godinu dana star tekst ne sadrži sve relevantne informacije o predmetnom slučaju. U međuvremenu je. 8. studenog 2019. godine, donesena pravomoćna presuda, kojom je Ivanković Lijanović oslobođen krivnje. O obratu u procesu protiv Ivankovića Lijanovića izvještavali su mediji u Hrvatskoj (Hina/Slobodna Dalmacija) i BiH (Klix.ba).

Iako se u naslovu tvrdi da je propalo poslovno carstvo bivšeg hrvatskog predsjednika Mesića, unutar samog teksta na portalu Priznajem.hr nema takve konstatacije. Vezu između Mesića i Ivankovića Lijanovića portal Priznajem.hr povlači temeljem dvije tvrdnje, od kojih je jedna točna, dok je druga u najboljem slučaju nepotpuna.

Navodi se kako je Lijanović bio financijer Mesićeve kampanje, što je točna i javno dostupna informacija (Slobodna Dalmacija), ali se prenose i nekadašnje tvrdnje portala Tjedno.hr da je Lijanović posudio Mesiću novac za kupnju dva stana u Zagrebu. Portal Tjedno.hr ove je tvrdnje objavio krajem 2011. godine. Točno je da je Mesić tvrdio da je novac za kupnju predmetnih nekretnina posudio od prijatelja i da je odbijao otkriti o kojem se prijatelju ili prijateljima radi (Index.hr). Međutim, slovenski poduzetnik i lobist Božo Dimnik još je 2012. godine u intervjuu Večernjem listu otkrio da je upravo on skriveni Mesićev vjerovnik.

Ne postoje nikakvi dokazi koji bi sugerirali da je Mesić bio dio vlasničke strukture poslovnih pothvata Jerka Ivankovića Lijanovića u Bosni i Hercegovini.

*Portal Priznajem.hr naknadno je, nakon objave na Faktografu, ispravio netočan navod. Iz redakcije portala Priznajem.hr također su nam kazali kako predmetni tekst nije izvorno njihov, već je prenesen s portala Dnevno.hr. Na portalu Dnevno.hr isti je tekst objavljen pod naslovom “Kakav krah! Kako je propalo poslovno carstvo Mesićeva financijera iz Širokog?”.

Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Uočili ste neku izjavu za koju vjerujete da bi je Faktograf trebao obraditi? Sumnjate u točnost viralnih objava na društvenim mrežama? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.

Faktograf.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice Faktograf.hr slažete se s korištenjem kolačića.