Faktograf.hr

Samo činjenice

Žrtve potresa trenutno ne moraju brinuti zbog režija

Puno pozornosti na Facebooku je izazvala objava korisnice koja tvrdi da ju je HT tražio povrat rutera iz zgrade uništene u potresu. Teleoperateri tvrde da ne traže povrat opreme.
Petrinja
Dora Lučić/HINA

Društvenim mrežama širi se objava koju je u grupi Potres Sisačko Moslavačka županija, pomoć i informacije!!! objavila privatna korisnica i koja se odnosi na odjavljivanje internetskih usluga na potresom pogođenim područjima.

“Kaze meni danas djelatnica Hrvatskog telekoma kad sam odjavljivala internet iz srušene zgrade u centru Petrinje da moram vratiti ruter koji se nalazi u tom istom prostoru!!!! Ponovim joj, ali zgrada je na pol srusena i ne mogu uci, ponovi ona meni, gospođo ruter je u našem vlasništvu, nađite način da nam ga vratite pa i mi smo imali potres u Zagrebu!!!!!”, stoji u objavi koja je podijeljena više od tisuću puta (arhivirano ovdje)

Istu objavu poslao nam je jedan čitatelj kojeg je zanimalo radi li se o istinitoj informaciji, stoga smo se tim povodom obratiti Hrvatskom Telekomu i ostalim pružateljima usluga interneta. Svi tvrde da ne traže od korisnika povratak opreme.

Operateri tvrde da ne traže rutere natrag

Iz HT-a su nam odgovorili da svim korisnicima s područja Sisačko-Moslavačke županije koji su pogođeni potresom omogućuju privremeno isključenje fiksnih usluga na period do šest mjeseci, s mogućnošću produljenja privremenog isključenja do još tri mjeseca.

“Korisnici koji žele trajno isključiti usluge, ne moraju vratiti opremu niti će im se ona naplatiti”, stoji u odgovoru.

Sličan odgovor dobili smo od Iskona. Kako nam javlja glasnogovornica, Iskonovi korisnici čiji su domovi u neuporabljivom stanju zbog potresa, u ovim trenucima ne moraju dodatno brinuti o otkazivanju usluge ili povratu opreme.

“Već smo stornirali račune za prosinac svojim korisnicima fiksnih usluga na pogođenom području. Kada im briga o IPTV-u, fiksnom internetu i telefonu stigne na red, oni mogu zamrznuti svoju Iskon uslugu bez naknade za ponovno uključenje (do određenog datuma/mjeseca ili pak na neodređeno). Ne moraju ulaziti u nesigurne nekretnine po telekomunikacijsku opremu za povrat ili brinuti što je ista oštećena – naravno da im opremu nećemo naplatiti”, odgovorili su nam iz Iskona.

O naplaćivanju opreme ne razmišljaju ni u A1.

“Fiksni korisnici koji ne mogu koristiti A1 usluge zbog oštećenja doma mogu je ili staviti u funkciju privremenog mirovanja (sleeping line) bez naknade tijekom razdoblja nekorištenja ili zatražiti isključenje fiksnih usluga bez naknade i bez potrebe za vraćanjem opreme ili aktivirati zamjenske fiksne usluge “, odgovaraju iz A1.

HRT neće naplaćivati pristojbu, HEP obustavlja ovrhe

Građani čije su kuće oštećene u potresu do te mjere da u njima ne mogu stanovati neće morati plaćati ni mjesečnu pristojbu HRT-u. Tu je odluku Ravnateljstvo HRT-a donijelo 31. prosinca.

Kada je riječ o naplaćivanju opskrbe električnom energijom, iz Hrvatske elektroprivrede priopćili su kako su donijeli odluku o obustavi ovrha i iskapčanja električne energije kupcima na području Sisačko-moslavačke županije za razdoblje od prva tri mjeseca 2021. godine.

“Također, HEP u suradnji s nadležnim institucijama radi na pronalasku modela pomoći u podmirenju računa za električnu energiju kupcima kategorije kućanstvo, stradalima u potresu.  Kao što je i do sada u svim katastrofalnim elementarnim nepogodama i kriznim situacijama znao odgovoriti na potrebe stradalih građana, HEP je i ovoga puta spreman izaći u susret i pružiti svu potrebnu pomoć svojim korisnicima i kupcima”, odgovaraju iz HEP-a.

Iz HEP-a također javljaju kako je ukupna šteta na elektroenergetskoj mreži, prema preliminarnim procjenama, veća od 150 milijuna kuna te da je potres potpuno uništio 30 trafostanica.

Potpredsjednik Vlade Boris Milošević, imenovan za zamjenika šefa Stožera civilne zaštite zaduženog za otklanjanje posljedica katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije, poručio je građanima da ne brinu o računima.

“Poruka svima – puno je doniranih grijalica, poručio bih im da se griju, da ne misle o računima na struju, to ćemo riješiti. Ovdje su ljudi jako skromni, vode računa o svakoj potrošenoj kuni i ovako apeliram da ne misle na to, da ne štede, da se griju, ne brinite za račune”, kazao je Milošević za N1.

Premijer Andrej Plenković također je rekao kako će razgovarati s HEP-om kako bi pronašli rješenje te istaknuo da je isto i sa vodoopskrbom.

“Ako je nekome, recimo, uništena kuća, pa negdje voda curi, neće sigurno netko doći za mjesec dana i reći da plate račun koji nadilazi neku redovitu potrošnju”, rekao je Plenković. (Dnevnik.hr)

Gradonačelnik Petrinje Darinko Dumbović naglasio je kako će se boriti protiv svake uplatnice koja dođe te inzistirati da grad i cijeli sustav preuzmu odgovornost, a slično je najavio i  gradonačelnik Gline Stjepan Kostanjević koji je rekao da će i građani i poslovni subjekti do danjeg biti oslobođeni režija. (Dnevnik.hr)

O režijama svakako neće morati razmišljati oni građani koji će se useliti u državne stanove. Nikola Mažar, državni tajnik u Središnjem državnom uredu za obnovu i stambeno zbrinjavanje, rekao je na sjednici Vlade od 4. siječnja kako je taj ured dao na korištenje 220 državnih stanova na području Hrvatske, od čega je trideset na potresima pogođenom području. Svi koji će ih koristiti neće plaćati troškove režija i najma.

Obustavljene prisilne naplate

Građani s područja Petrinje, Siska i Gline  koji imaju blokirane račune moći će koristiti novčana sredstva koja su im uplaćena kao pomoć u saniranju štete od posljedica potresa. Iz FINE su javili kako su izdali žurni naputak bankama da klijentima omoguće primanje donacija. (Tportal)

Također, iz Hrvatske udruga banaka (HUB) priopćili su kako su “banke donijele odluku o trenutačnoj obustavi iniciranja novih prisilnih mjera naplate, a ta će mjera biti na snazi sve do trenutka finalizacije sustavnog dugoročnog rješenja”.

Kako su najavili, trenutačno se traži rješenje koje bi građanima omogućilo ugovaranje moratorija ili nekog drugog vida rekonstruiranja postojećeg duga. (Novi list)

Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Uočili ste neku izjavu za koju vjerujete da bi je Faktograf trebao obraditi? Sumnjate u točnost viralnih objava na društvenim mrežama? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.

Faktograf.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice Faktograf.hr slažete se s korištenjem kolačića.