Nema više nasilja nad djecom, pogledajte kako majka tuče vlastitu kćer samo zato što je izgubila cipele koje je kupila prije dva mjeseca. Molimo podijelite ovu fotografiju da ne bude nasilja nad djecom.
Gore navedeni apel stoji iznad fotografije djevojčice s modricom koja je osvanula na Facebook profilu privatnog korisnika. Iako je fotografija objavljena prije devet mjeseci, ovih dana počela se ponovno ubrzano dijeliti, pa je tako podijeljena više od 12 tisuća puta.
Stara fotografija
Fotografiji djevojčice s modricama ima više od pet godina.
Riječ je o kćerki Merritt Smith iz Ohia koja je fotografiju objavila nakon što ju je naljutila izjava djelatnika na recepciji bolnice Nationwide Children’s Hospital, koji je njenoj kćeri, koja je tamo završila jer ju je udario školski kolega, rekao: “Sigurno mu se sviđaš”.
Nakon što se vratila iz bolnice, Smith je napisala Facebook status koji je uputila čovjeku na recepciji. U njemu je navela kako ta izjava nije u redu, jer sugerira da je takav način pokazivanja emocija prihvatljiv, odnosno, jer se normalizira ideja da je nanošenje ozlijede ekvivalentno flertu.
Status je privukao pažnju većih medija nakon što je na Facebooku podijeljen više od 33.000 puta, pa su tako o ovom slučaju pisali DailyMail te Huffpost. Nakon što je objavila status, majka je dobila i odgovor od bolnice.
Kako navodi Huffpost, iz ustanove su priopćili kako izjava ne predstavlja stav bolnice te kako će poduzeti sve kako se slična situacija ne bi ponovila.
Zašto se dijeli?
Iako je objavljen prije više od devet mjeseci, objava fotografije stare pet godina ovih se dana počela opet ubrzano dijeliti. Istovremeno, ovih dana aktualna je i tema nasilja nad djecom, najvećim dijelom zbog smrti dvogodišnje djevojčice Nikoll iz Nove Gradiške.
Na to upućuje i nedavna objava Facebook stranice “Ranjena duša moja” koja je podijelila identičnu fotografiju i prateći tekst dan nakon što je spomenuta djevojčica preminula. Riječ je o stranici koju prati više od 60 tisuća korisnika Facebooka, a sama objava izazvala je preko 250 komentara. Iz komentara je jasno da su brojni korisnici povjerovali da je riječ o nedavnom i stvarnom događaju. Objava je u kratkom vremenu podijeljena gotovo 600 puta.
Ovakvim i sličnim fotografijama pokušavaju se izazvati snažne emocionalne reakcije, zbog čega se tematski često vezuju uz aktualne događaje (kako bi se emocionalna reakcija dodatno poticala). Snažne emocionalne reakcije na objave na društvenim mrežama, naime, povezane su s porastom dijeljenja i brzinom širenja objava.
Prikupljena pažnja na temelju lažne objave često se koristiti za razne vrste prevara, o čemu smo više pisali ovdje.