Faktograf.hr

Samo činjenice

Nema relevantnih istraživanja koja najavljuju ulazak Škore u drugi krug

Jedina dosadašnja anketa koja Škori predviđa ulazak u drugi krug je nereprezentativna internetska anketa agencije McElit.
foto HINA/ Edvard ŠUŠAK/ es

Predstavljajući u utorak svoj savez sa Zelenom listom, Miroslav Škoro je ustvrdio kako po svim istraživanjima on ide u drugi krug izbora s Tomislavom Tomaševićem.

Međutim, to nije točno. Nijedno do sada objavljeno relevantno istraživanje nije predvidjelo da će u izborima za gradonačelnika Zagreba Škoro ući u drugi krug.

U anketi Nove TV šesti

U prvoj predizbornoj anketi koju je objavila Nova TV 4. ožujka  Miroslav Škoro dobivao je 6,3 posto glasova i bio šestoplasirani kandidat iza Tomislava Tomaševića, Joška Klisovića, Davora Filipovića, Vesne Škare Ožbolt i Zvonimira Troskota. Drugi krug s Tomislavom Tomaševićem (38 posto) tada se najviše smiješio SDP-ovom kandidatu Jošku Klisoviću (15,8 posto).

Istine radi treba napomenuti kako je tu telefonsku anketu agencija IPSOS provela 2. i 3. ožujka, kada se – neposredno nakon smrti dugogodišnjeg gradonačelnika Milana Bandića – tek počelo šuškati da će Škoro u utrku, da bi on to potvrdio tek 6.ožujka.

U toj prvoj anketi razmatralo se i kome će otići Bandićevi birači, a tu je Škori pripalo 11 posto pristaša bivšeg gradonačelnika.

U istraživanju za N1 Škoro je bio peti pa četvrti

U istraživanju kojeg je objavio N1 17. ožujka Miroslav Škoro je s 8,3 posto podrške bio petoplasirani iza Tomislava Tomaševića, Joška Klisovića, Davora Filipovića i Vesne Škare Ožbolt, a prestigao je MOST-ova Zvonimira Troskota.

Drugi krug s Tomaševićem najviše se smiješio Jošku Klisoviću, ali je njegovih 11,7 posto podrške bilo vrlo blizu 10,7 posto podrške za HDZ-ova Davora Filipovića.

Ta anketa koja je provedena u razdoblju od 11. do 16. ožujka poigrala se i s idejom da u drugi krug uz Tomaševića ide Škoro, a rezultat bi, prema tom istraživanju, bio 57 naspram 16 posto za Tomaševića.

U drugom istraživanju kojeg je N1 objavio 13. travnja Škoro se pomakao za jedno mjesto unaprijed – on  je četveroplasirani, ali ne zbog vlastitog rasta, već zbog velikog pada Joška Klisovića do kojeg je došlo, sugeriraju postoci, zbog samostalne kandidature Anke Mrak Taritaš koja je istaknuta u međuvremenu.

Škoru u toj anketi koja je provedena u razdoblju od 8. do 12. travnja bira 7,7 posto birača (dakle manje nego u ožujku kada je imao 8,3), ali je to više nego Klisovićevih 7,6.

Drugi krug najizvjesniji je, po toj anketi, za HDZ-ova Davora Filipovića kojeg bira 13,4 posto građana, dok prvoplasirani Tomašević ima 37,2 posto. Donekle dobre izglede za drugi krug ima i Vesna Škare Ožbolt s 10,1 posto.

Jedina sa Škorom u drugom krugu bila je nereprezentativna

Istraživanje za N1 provela je međunarodna agencija MASMI koja sjedište ima u Londonu, a ima i svoj beogradski ured koji surađuje s MASMI Adriaticom iz Zagreba. MASMI Adriatica pokriva područje Hrvatske, Kosova i Albanije, a u studiju N1 rezultate istraživanja prezentirao je njen čelni čovjek Igor Dušanović.

Zbog podatka da agencija ima ured u Beogradu (iako se na toj stranici vidi da surađuju s velikim klijentima) neslužbeni Škorin glasnogovornik Velimir Bujanec na svom je Facebooku konstatirao kako se „Srbi miješaju u izbore u Hrvatskoj“.

Bujanec je napisao kako smo „već i prije objave rezultata ‘ankete’ N1 televizije o zagrebačkim izborima, znali da će kandidat ekstremne ljevice Toma Tomašević biti prvi, a kandidat Plenkovićevog HDZ-a Davor Filipović drugi, sve naravno, s ciljem da na vlast u hrvatskom glavnom gradu dođe soroševac i da se N1 televiziji vrati doseg na platformi A1, za oduzimanje kojeg su sami optužili Andreja Plenkovića…“.

Nastavlja i kako je bilo „posebno važno ‘spustiti’ dr. Miroslava Škoru na četvrto mjesto – i tako stvoriti dojam da jedini kandidat koji može pobijediti Tomaševića u drugome krugu, u drugi krug – ne ulazi!“.

Nejasno je na što Bujanec misli kad kaže „spustiti Škoru“ s obzirom na to da, kao što smo već napisali, do sada ne postoji nijedna reprezentativna anketa koja Škori predviđa bilo koje od prva tri mjesta.

Jedina anketa koja Škori predviđa ulazak u drugi krug je internetska anketa koju je napravila agencija McElit braće Marija i Hrvoja Macana, koji stoje i iza portala Priznajem.hr, a o kojoj je Faktograf već opširno pisao.

U toj se anketi visoki rejting Škore osnivao na nereprezentativnom uzorku.

Također, ne postoji vjerodostojna anketa koja pokazuje da je Škoro „jedini kandidat koji može pobijediti Tomaševića u drugom krugu“, kao što to tvrdi Bujanec.

Nejasna bi bila i motivacija Plenkovića da učini uslugu televiziji N1 u vlasništvu United grupe ako oni u anketi na prvo mjesto stave Tomislava Tomaševića (37,2) i to s tolikom prednošću pred kandidatom HDZ-a Dvorom Filipovićem (13,4).

Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Uočili ste neku izjavu za koju vjerujete da bi je Faktograf trebao obraditi? Sumnjate u točnost viralnih objava na društvenim mrežama? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.

Faktograf.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice Faktograf.hr slažete se s korištenjem kolačića.