Razotkriveno

Preko lažne nagradne igre Pevexa pokušavaju prodati skupu mobilnu uslugu

Prevaranti pokušavaju obmanuti korisnike Facebooka lažno se predstavljajući kao trgovački lanac Pevex.
Foto: Pevex

Na lažnom Facebook profilu Pevex Croatia, koji nema ništa s poznatim hrvatskim trgovačkim lancem, pojavila se još jedna lažna nagradna igra koja ima za cilj prikupiti pratitelje na profilu, ali i prodati skupu mobilnu uslugu.

“Pozdrav svima, PEVEX danas radi nešto posebno. Odaberite mjesec rođenja i dobit ćete poklon na temelju mjeseca rođenja koji ste odabrali, učinite to sada! Zahvaljujemo se na sudjelovanju. Registrirajte se ovdje”, stoji u objavi uz koju su stavljene tri fotografije i link koji vas vodi na stranicu koju autori lažno predstavljaju kao “službenu Pevex stranicu”.

Objava je od 18. studenog prikupila čak 3,8 tisuća dijeljenja, 14 tisuća komentara i 1,8 tisuća ostalih reakcija.

“Pevex Croatia je lažna stranica”

Faktograf je i u listopadu pisao o lažnoj nagradnoj igri koja se dijelila s istog profila “Pevex Croatia”. Tada su nam iz kompanije Pevex potvrdili da s tim profilom, kao ni s nagradnom igrom, nemaju ništa.

“Pevex Croatia je lažna stranica koju smo prijavili Facebooku i nije riječ o stranici PEVEX d.d. Na našoj službenoj Facebook stranici smo komunicirali kako je Pevex Croatia lažna stranica i nema nikakve veze s nama”, odgovorili su nam u listopadu iz Pevexa.

Da se radi o stranici koja s trgovačkim lancem nema nikakve veze, može se zaključiti i po činjenici da na njoj nema nikakvih podataka o trgovačkom lancu, da u uvodu kao opis djelatnosti stoji “nekretnine”, kao i da nema linka na službenu internetsku stranicu Pevexa.

Fotografija iz 2018. kada se trgovački lanac još zvao Pevec

Također, prva fotografija u objavi je iz srpnja 2018. godine, iz doba prije nego je kompanija promijenila ime iz Peveca u Pevex. Ta se fotografija još uvijek može naći na internetu (ovdje i ovdje), a bila je korištena u promotivnim člancima u kojima se obavještavalo da je ta kompanija pristupila međunarodnom udruženju za nabavu proizvoda za uređenje doma A.R.E.N.A. Alliance.

Kao i u mnogim drugim lažnim nagradnim igrama koje se pojavljuju na profilima društvenih mreža, a koje imaju za cilj proširiti dostupnost objave, i u ovom slučaju se ljudima u komentarima sugerira da lažnu objavu dijele na svojim profilima i u Facebook grupama.

Autorima prevare u tekstu ostao Lidl

Link u objavi vodi na lažnu “službenu Pevex stranicu” na kojoj vam se obećava “gotovina u vrijednosti od 500-1000 kn”. Da se ne radi o službenoj internetskoj stranici kompanije Pevex jasno se može zaključiti i prema URL-u članka. “Nakon uspješne registracije, nagrade će biti poslane putem verifikacije banke i kartice”, piše dalje na stranici koja koristi istu fotografiju iz Pevecovog promotivnog članka iz 2018. godine kao i u objavi na Facebooku.

U nemušto prevedenom članku na hrvatski jezik, autorima prevare u tekstu je ostao još jedan trag koji jasno pokazuje da se ne radi o stvarnoj nagradnoj igri Pevexa. Naime, u rečenici u kojoj vas pozivaju da kliknete gumb “registracija”, koji će vas potom preusmjeriti na stranicu njihova “sponzora”, a kako bi registrirali broj svog mobitela ili adresu e-pošte, autorima prevare “ostala” je rečenica da korisnik treba preuzeti aplikaciju ” Lidl Sponsorship”, odnosno aplikaciju drugog trgovačkog lanca.

Početkom studenog Faktograf je pisao o sličnoj lažnoj nagradnoj igri u kojoj se neovlašteno koristilo ime i fotografije trgovačkog lanca Lidl, a sve kako bi se krajnjem korisniku prodala skupa mobilna usluga.

Prodaju skupu mobilnu uslugu kompanije s Malte

Isto kao i u slučaju te posljednje spomenute lažne nagradne igre, i u slučaju lažne Pevexove objave, krajnji link vas vodi na stranicu u kojoj vam nude mobilni sadržaj koji ćete za jednu poruku platiti 30 kuna, dok će se “dodatni troškovi prijenosa podataka” naplatiti prema cjeniku vašeg mobilnog operatera, a cijela priča je u organizaciji kompanije registrirane na Malti.

Zaključno, na Facebook profilu Pevex Croatia pojavila se lažna nagradna igra koja nema veze s hrvatskim trgovačkim lancem, u njoj se neovlašteno koristi ime trgovačkog lanca i njegove fotografije, a sve kako bi se korisnike navelo da se registriraju za skupu mobilnu uslugu.

Facebook
Twitter
Live blog
Dezinformacije o koronavirusu

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.