Na Facebook stranici “Kaufland Fans”, koja nema nikakve veze s poznatim trgovačkim lancem, pojavila se nova lažna nagradna igra u kojoj se obećanjem darivanja poklon vrećica, shopping kartica i novčanih nagrada, korisnicima pokušava prodati mobilna usluga.
Ovakve lažne nagradne igre česta su pojava u hrvatskom internetskom prostoru, a Faktograf je o njima pisao mnogo puta, a nije rijetko i da se u takvim objavama prevaranti lažno koriste imenom trgovačkog lanca Kaufland.
Status s najnovijom lažnom nagradnom igrom na stranici “Kaufland Fans” objavljen je 6. prosinca i otada je prikupio 396 dijeljenja, 628 komentara i 224 ostale reakcije.
“Božićni poklon! Za proslavu Božića ove godine, @KAUFLAND šalje posebne poklon vrećice i shopping kartice svima koji komentiraju “Sretan Božić” prije 10. prosinca. Sretno! cestitke pobjedniku. Nagrade će biti poslane danas. za 500 prijavljenih danas. Link na službenu web stranicu za prijavu na nagradu: https://tinyurl.com/registrirajtee”, piše u statusu na stranici Kauflad Fans uz koju su postavljene i četiri fotografije.
Profil nema nikakve veze s Kauflandom
Profil “Kaufland Fans” ni na koji način nije povezan sa službenom Facebook stranicom Kaufland Hrvatska i već ta činjenica može pobuditi sumnju u vjerodostojnost nagradne igre. Na službenoj Facebook stranici Kauflanda nema niti spomena o ovoj nagradnoj igri iz statusa. Spomena o takvoj nagradnoj igri nema niti na službenim stranicama Kauflanda.
Fotografije uz objavu su nasumično skinute s interneta kako bi se stvorio dojam da se zaista radi o Kauflandovoj objavi. Jedna od fotografija je iz listopada 2021. godine kada je otvorena Kauflandova trgovina u njemačkom Flensburgu, a druga nema nikakve veze s Kauflandom nego se pojavljivala kao ilustracija u vijestima o podjeli socijalne pomoći u Indoneziji 2020. godine (OVDJE i OVDJE).
Krajnji cilj nije nagrada nego prodaja mobilne usluge
Kada korisnici upišu “Sretan Božić” u komentaru, tada im sa stranice Kaufland Fans sugeriraju link za web stranicu “za prijavu za nagradu”. Ta stranica, koju se lažno prikazuje kao službena stranica Kauflanda, a na kojoj se za registraciju obećava darovna kartica od 500 do 1000 eura, služi kako bi se korisnike klikom na “Registriraj se ovdje” preusmjerili na novu internetsku stranicu gdje im se nudi mobilna usluga koju moraju platiti, dok se na njoj nagrade više ne spominju.
“Ovo je pretplatnička usluga. Molimo Vаs da zatražite odobrenje roditelja ili skrbnika ukoliko imate manje od 18 godina. Primit ćete 3 SMS sadržaja tjedno po cijeni 12,20kn/SMS (1,62€/SMS). U cijenu usluge je uključen PDV i standardna naknada operatora. Ova usluga je namjenjena svim korisnicima mobilnih mreža operatora čiji mobilni telefoni podržavaju GPRS. Korisnik će primati linkove za preuzimanje sadržaja”, stoji na toj stranici u kojoj se od korisnika traži da upišu svoj broj mobitela kako bi mogli skidati sadržaj, ali i kako bi im ta usluga mogla biti naplaćena.
Zaključno, nagradna igra objavljena na Facebook profilu “Kaufland Fans” nema nikakve veze s trgovačkim lancem Kaufland, a svrha joj je korisnicima prodati mobilne usluge.