Na Facebook profilu Green Garden objavljen je video (arhivirano ovdje) uz koji stoji sljedeći tekst: “Dogodilo se! Zagrebačka banka zajedno s hrvatskom državom najavila je otvaranje investicijske platforme za sve građane Hrvatske! Program radi zahvaljujući algoritmu koji analizira sve burze i zaključuje samo profitabilne transakcije za sudionike platforme.
Naše prednosti:
– Jednostavna i brza registracija.
– Trenutno povlačenje sredstava na bilo koju bankovnu karticu
– Lako dopunjavanje
– Profitabilnost od 500% godišnje
– Osiguranje depozita od strane države”.
Lažni video o projektu na profilu Green Garden objavljen je 5. veljače, a objava je dosad prikupila 45 tisuća pregleda, 64 komentara i 76 drugih reakcija.
Zaba: Radi se o lažnom sadržaju
U videu se navodi da ćete “prijavom na projekt” dnevno zarađivati 2000 eura, a u nastavku se navodi da ćete taj iznos potom dobivati svakodnevno na vaš račun.
Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter
Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.
Radi se o lažnom projektu koji ima za cilj prikupljanje vaših osobnih podataka i podataka o karticama, kao i vašem IBAN-u tekućeg računa.
Potvrdili su nam to i iz Zagrebačke banke.
“Zagrebačka banka nije povezana sa sadržajem dostupnim na linku koji ste poslali. Aktivno radimo na uklanjanju sadržaja koji se neovlašteno koristi imenom banke”, stoji u odgovoru Zagrebačke banke na upit Faktografa.
Radi se o takozvanom phishingu odnosno mrežnoj krađi podataka. Kako se navodi na stranicama CARNeta, phishing (varijanta engleske riječi za pecanje, fishing) je vrsta socijalnog inženjeringa koja se odnosi na prijevare, kojima se služe zlonamjerni korisnici šaljući lažne poruke koristeći pritom postojeće internet servise. Riječ je o kriminalnoj aktivnosti. Koristeći razne načine manipulacije, kriminalci od korisnika pokušavaju prikupiti povjerljive podatke (korisnička imena, lozinke, podaci s kreditnih kartica i sl.). Kako ističu, društvene mreže posebno su opasne jer podaci prikupljeni s njih mogu poslužiti za krađu identiteta, ali i zbog činjenice da poruke dobivene od prijatelja, kojima su kompromitirani (oteti) računi, imaju određeni kredibilitet.
Lažni nagradni natječaji česta praksa
Lažni nagradni natječaji kojima se želi povećati doseg stranica, prodati skupe mobilne usluge ili namamiti korisnike na pretplatnički ugovor u Hrvatskoj su postali učestala praksa, o čemu je Faktograf pisao u više navrata.
Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.
Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.