Razotkriveno

Facebookom se širi lažna kampanja. HŽ Putnički prijevoz ne nudi godišnju kartu za 2.35 eura

HŽ Putnički prijevoz potvrdio je Faktografu da je riječ o lažnoj kampanji i mole građane da budu na oprezu.
Foto: HINA/ Daniel SPONZA/ ml

Facebookom se širi lažna kampanja o godišnjoj karti za prijevoz hrvatskim željeznicama za samo 2.35 eura.

“Tvrtka je pokrenula program podrške stanovništvu Hrvatske i nudi godišnju kartu za prijevoz za 2.35 eura. Odgovorite na nekoliko pitanja i sudjelujte”, stoji u postu nedavno otvorene Facebook stranice Godišnja putna karta (arhivirano ovdje).

 

Post je objavljen 10. rujna 2023. godine, a podijeljen je 13 puta. Ima 129 ostalih reakcija i jedan komentar. Facebook stranica koja je tu lažnu kampanju pokrenula kreirana je 9. rujna 2023. godine, a do objave ovog teksta imala je 4 pratitelja i isto toliko korisnika koji su je označili sa “sviđa mi se”.

Korisnike Facebooka poziva se u objavi na sudjelovanje u anketi ili nagradnoj igri kako bi dobili jeftinu godišnju kartu, ali poveznica s objave nije aktivna pa tako ni uvjeti sudjelovanja nisu jasni.  Također, iz teksta objave nije do kraja jasno koja je tvrtka pokrenula “program podrške stanovništvu Hrvatske”.

Prijavite se na F-zin, Faktografov newsletter

Prijava

Prijavom pristajete na Uvjete korištenja i Politiku privatnosti.

HŽPP: “Radi se o lažnoj kampanji”

No, fotografija uz objavu koja prikazuje vlak na sisačkom kolodvoru te karticu koja bi trebala predstavljati “HŽPP godišnju propusnicu”, sugerira da je riječ o HŽ Putničkom prijevozu, državnom poduzeću koje je zaduženo za javni prijevoz putnika u unutarnjem i međunarodnom željezničkom prijevozu.

Tvrtki smo poslali sadržaj objave i zatražili da nam potvrdi, odnosno opovrgne, njenu točnost. “Radi se o lažnoj kampanji. I ovim putem molimo građane da na navedeni oglas ne šalju osobne podatke, kartične podatke i ne uplaćuju novac,” kratko nam je pojasnila glasnogovornica HŽPP-a.

Slična nagradna igra pojavila se u lipnju, o čemu je Faktograf već pisao. Utvrdili smo da je nagradna igra u kojoj HŽ daruje putne karte za “samo 20 kuna” bila lažna.

Česte prevare preko društvenih mreža

Prijevare ovakvog tipa sve su češće. Internetski prevaranti korisnicima društvenih mreža obećavaju vrijedne nagrade, a zapravo ih pokušavaju opljačkati. Nekima je namjera od korisnika pokušati izvući novac, drugi preferiraju krađu osobnih podataka.

Više o tome kako se putem lažnih Facebook profila i stranica varaju korisnici ove društvene mreže pisali smo ovdje, a o tome kako internetski prevaranti iskorištavaju društveno zanemarivanje starijih osoba pisali smo ovdje.

Facebook
Twitter

Uočili ste objavu na društvenim mrežama i želite da provjerimo je li točna? Želite nas upozoriti na netočnu ili manipulativnu izjavu političara? Imate prijedloge, pohvale ili kritike? Pišite nam na [email protected] ili nas kontaktirajte putem Twittera ili Facebooka.